Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-300mm IS USM inruilen voor een 70-200mm L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 70-300mm IS USM inruilen voor een 70-200mm L USM

2 x extender wordt bij zoomlenzen afgeraden, deze is alleen redelijk te gebruiken op primes, dan hou je nog enigzins kwaliteit over, tevens verlies je bij de meeste camera's vanaf 5.6 je AF, dus met tweestops verlies zit je daar al snel op, alleen 1 serie's behoud je nog enigzins je AF.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ik heb een interessante bod op mijn 70-300mm en morgen is hem normaal weg , ik ga dan morgen ook de 70-200mm USM F4 bestellen !

En die extenders ga ik laten voor wat het is ... Heeft meer nadelen dan voordelen , beter doorsparen en dan mss later een 100-400mm L kopen , lijkt me voldoende en zelfs mss zelfs overbodig maar we zien wel wat de toekomst brengt
      Last edited by C.ust; 3 maart 2010, 14:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.ust Bekijk bericht
        Ik heb een interessante bod op mijn 70-300mm en morgen is hem normaal weg , ik ga dan morgen ook de 70-200mm USM F4 bestellen !
        er staan er 2 !!! in het "TE KOOP" deel !

eentje aan 425 euro en eentje aan 450 euro

Comment

Ja maar op topfoto.nu staat het te koop aan 450euro NIEUW ( zelfs inclusief verzending)
          Er zit een filter bij de ene MAAR ik heb hier al een Cir.Pol. filter liggen Ik heb ze gePM'd voor te vragen wat hun minimumprijs is ...

Edit : 70-300mm IS USM verkocht , 70-200mm L F4 USM besteld !
          Last edited by C.ust; 4 maart 2010, 18:55.

Comment

@ C.ust

heb juist op de site van topfoto.nu gekeken en de prijs voor deze lens is 539euro....

1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
              @ C.ust

heb juist op de site van topfoto.nu gekeken en de prijs voor deze lens is 539euro....

Gisteren en eergisteren stond ze aan 449euro , ik heb ze eergisteren besteld en gisteren betaald ...

Vandaag staat hem terug stuk hoger ... Was tijdelijke actie zo te zien.

Comment

Gisteren en eergisteren stond ze aan 449euro , ik heb ze eergisteren besteld en gisteren betaald ...

Vandaag staat hem terug stuk hoger ... Was tijdelijke actie zo te zien.
                da's geluk hebben 1 dagje vroeger besteld en 80 € in de zak

Ja maar op topfoto.nu staat het te koop aan 450euro NIEUW ( zelfs inclusief verzending)
                Er zit een filter bij de ene MAAR ik heb hier al een Cir.Pol. filter liggen Ik heb ze gePM'd voor te vragen wat hun minimumprijs is ...
                de filter die ze erbij steken, is een beschermingsfilter... Daarvoor moet je geen circulaire polarisatiefilter voor gebruiken want als je die er opzet, verlies je 2 stops door de donkere filter.

Veel plezier met je lens, je gaat geen spijt krijgen van je aankoop
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  da's geluk hebben 1 dagje vroeger besteld en 80 € in de zak

de filter die ze erbij steken, is een beschermingsfilter... Daarvoor moet je geen circulaire polarisatiefilter voor gebruiken want als je die er opzet, verlies je 2 stops door de donkere filter.

Veel plezier met je lens, je gaat geen spijt krijgen van je aankoop
                  Ik bedoelde dat een verkoper van een 2dehandse 70-200mm L verkocht , er een filter bijgaf , bij een nieuwe zal er gene bijzitten maar vormt voor mij geen probleem want heb hier een Cir.Pol. die ik indien nodig , kan gebruiken

EN idd geluk gehad 89euro uitgespaard

Comment

Ik bedoelde dat een verkoper van een 2dehandse 70-200mm L verkocht , er een filter bijgaf , bij een nieuwe zal er gene bijzitten maar vormt voor mij geen probleem want heb hier een Cir.Pol. die ik indien nodig , kan gebruiken

EN idd geluk gehad 89euro uitgespaard
                    ah ok... sommige zaken steken bij nieuwe lenzen ook een filter hoor (mits kleine meerprijs) en nogmaals : je polarisatiefilter gebruik je niet als beschermingsfilter omdat je dus +- 2 stops verliest met een pola.filter

Denk wel niet dat je een beschermingsfilter nodig hebt want de zonnekap van die lens is wel groot genoeg...
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      ah ok... sommige zaken steken bij nieuwe lenzen ook een filter hoor (mits kleine meerprijs) en nogmaals : je polarisatiefilter gebruik je niet als beschermingsfilter omdat je dus +- 2 stops verliest met een pola.filter

Denk wel niet dat je een beschermingsfilter nodig hebt want de zonnekap van die lens is wel groot genoeg...
                      Wil ze ook niet als beschermfilter gebruiken MAAR is handig als ik "buiten" foto's maak ( betere kleur van wolken , ... heb ik gelezen )

Wist niet dat er een Zonnekap bijstak , ben je er zeker van? Is wel mooi meegenomen dan

Comment

Wil ze ook niet als beschermfilter gebruiken MAAR is handig als ik "buiten" foto's maak ( betere kleur van wolken , ... heb ik gelezen )

Wist niet dat er een Zonnekap bijstak , ben je er zeker van? Is wel mooi meegenomen dan
                        kleuren zouden wel eens mooier kunnen zijn met een pola.filter en je kan reflecties tegengaan...

zonnekap is standaard bij alle L-lenzen. Het enige dat er bij deze lens niet bijzit is een statiefring. Maar die kan je een heel stuk goedkoper dan de originele Canon (+- 150 €) HIER kopen moest je willen.

Heb ik indertijd ook gedaan voor mijn 70-200 f/4 IS en past echt perfect
                        Nieuwe site

Comment

Bedankt MAAR ik heb ze goedkoper gevonden : http://cgi.ebay.de/Tripod-Mount-Ring...item414879f774

Ganse lijst van mount rings : http://shop.ebay.de/i.html?LH_PrefLo...&_sop=15&_sc=1 voor de geïnteresseerden

Comment

Bedankt MAAR ik heb ze goedkoper gevonden : http://cgi.ebay.de/Tripod-Mount-Ring...item414879f774

Ganse lijst van mount rings : http://shop.ebay.de/i.html?LH_PrefLo...&_sop=15&_sc=1 voor de geïnteresseerden
                            Is dit wel te vertrouwen,kweet wel dat het maar ongeveer 6 euro is dat je kwijt bent,bedoel alleen maar als de betaling gebeurt ,er eigenlijk niets meer achter zitzoals traceren van reknr enz ..........
                            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ja te vertrouwen !

Ik bestel regelmatig spullen uit hong kong ( meestal via ebay ) en betaal met PAYPAL.
                              Krijg je pakje niet aan? Geen probleem , case openen op paypal , als verkoper NIET kan bewijzen ( bv aan de hand van traceercode ) dan win je de case en krijg je je geld terug ( kan 30dagen duren )

1 tip : PAYPAL gebruiken , geen western union of overschrijving of ... ONLY PAYPAL !

Ben er zeker van dat die Mount van 30euro of de originele , ook afkomstig is uit Hong Kong / China Kwaliteit zal wat minder zijn maar soms is het ook dat ge zelfde kwaliteit krijgt.
                              Bv. Canon geeft de opdracht aan de chinese fabriek : Maak 10 000 mounts . Wat doen die chinezen , ze maken keurig 10 000 stuks MAAR achteraf maken ze er duizenden bij met een lichte ( soms zelfs geen afwijking ) . Enige verschil => Geen of nauwelijks kwaliteitscontrole bij de goedkopere ...
                              Last edited by C.ust; 5 maart 2010, 17:58.

Comment

Edit : 70-300mm IS USM verkocht , 70-200mm L F4 USM besteld !
                                Kan je laten weten wanneer je ze hebt , ik ben ook van plan om de 70-200 IS F4 te kopen bij deze winkel
                                Last edited by Ayrton; 14 maart 2010, 22:58.
                                Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
                                www.moosedesign.be

flickr

Comment

Working...
                                X