Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Our latest update allows for a more personalized lens selection process, giving you the flexibility to choose lens combinations that align with your preferences. Unlike the fixed combinations offered previously, you now have the freedom to pick from two lenses up to a complete set, catering to the specific requirements of your professional projects.
Merk is me onbekend maar prijs lijkt me redelijk voor zoveel licht.
Kzou eerst reviews afwachten voor dit te kopen. Door de ubergelimiteerde dof vraag ik mij ook af of je die 750$ wel rendabel kan maken, want het beperkt de gebruiskmogelijkheden toch enorm...
Ook nog nooit van gehoord. Maar 't ziet ernaar uit dat die enkel in 4/3 mount op de markt komt (althans voor het ogenblik) en niet in F-mount.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Ik heb al gestemd op de EF-mount!
De foto's zijn echt nog goed voor zo'n enorm diafragma en zo'n 'mini' prijs, toch ivm Voigtländer Nokton of Noct Nikkor of Canon, ik dacht dat ze enkel voor film bedoeld zou zijn, maar blijkbaar toch niet.
Hier staan de foto's groter, en meer: http://www.flickr.com/photos/thelegg...7623527995554/
Het lijkt me wel een vrij kleine lens zeker het achterste element, dus het lijkt me dat deze idd niet op 1.6 cropcamera's, laat staan FF zou passen.
Het ding heeft geen AF, zelfs niks electronica. Diafragma instellen gebeurt op de lens. 't Is dus MF en stop-down metering. Dan vind ik 750$ toch wel veel geld voor die lens.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Het ding heeft geen AF, zelfs niks electronica. Diafragma instellen gebeurt op de lens. 't Is dus MF en stop-down metering. Dan vind ik 750$ toch wel veel geld voor die lens.
Dan kunnen succes wel schudden. Je brengt je produkten toch wel uit in EF en F vatting wil je er tenminste een paar verkopen.
Dat dacht ik eerst ook, maar dit is optisch een veel eenvoudigere lens, omdat ze veel dichter bij de sensor zit, daarom is ze ook niet zo duur.
En idd, ze zou toch minstens die 0.95 in de exif moeten zetten
Mss rekenen ze erop dat de meeste camerabouwers binnenkort wel met een model zonder spiegel en met verwisselbare lenzen afkomen en dan is het makkelijk een andere mount erop zetten voor hun
Eerlijk gezegd vind ik de voorbeeld-foto's nu niet echt indrukwekkend te noemen.
Dan kan je net zo goed een kwaliteitsvolle 50/1.4 kopen en wat hoger in de Iso's te klimmen.
Dat dacht ik eerst ook, maar dit is optisch een veel eenvoudigere lens, omdat ze veel dichter bij de sensor zit, daarom is ze ook niet zo duur.
En idd, ze zou toch minstens die 0.95 in de exif moeten zetten
Mss rekenen ze erop dat de meeste camerabouwers binnenkort wel met een model zonder spiegel en met verwisselbare lenzen afkomen en dan is het makkelijk een andere mount erop zetten voor hun
in de exif van mijn oude primes die ik mits adaptor op mijn Sony gebruik, staat steeds f1
Comment