Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HyperPrime 50mm F/0.95

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HyperPrime 50mm F/0.95

    Nieuw lichtsterk objectief aangekondigd
    SLR Magic is an independent manufacturer of professional lenses, filters and adapters.


    Merk is me onbekend maar prijs lijkt me redelijk voor zoveel licht.

  • #2
    Re: HyperPrime 50mm F/0.95

    Kzou eerst reviews afwachten voor dit te kopen. Door de ubergelimiteerde dof vraag ik mij ook af of je die 750$ wel rendabel kan maken, want het beperkt de gebruiskmogelijkheden toch enorm...
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

    Comment


    • #3
      Re: HyperPrime 50mm F/0.95

      Ook nog nooit van gehoord. Maar 't ziet ernaar uit dat die enkel in 4/3 mount op de markt komt (althans voor het ogenblik) en niet in F-mount.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: HyperPrime 50mm F/0.95

        Je koopt zo'n lensje om in 'weinig licht' situaties te kunnen scherpstellen.

        Er zijn overigens al heel lang dergelijke lichtsterke lenzen op de markt.

        Comment


        • #5
          Re: HyperPrime 50mm F/0.95

          Ik heb al gestemd op de EF-mount!
          De foto's zijn echt nog goed voor zo'n enorm diafragma en zo'n 'mini' prijs, toch ivm Voigtländer Nokton of Noct Nikkor of Canon, ik dacht dat ze enkel voor film bedoeld zou zijn, maar blijkbaar toch niet.
          Hier staan de foto's groter, en meer: http://www.flickr.com/photos/thelegg...7623527995554/
          Het lijkt me wel een vrij kleine lens zeker het achterste element, dus het lijkt me dat deze idd niet op 1.6 cropcamera's, laat staan FF zou passen.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: HyperPrime 50mm F/0.95

            Al eens eerder gepost.
            Een lensje uit de oude doos, zie ontwerp van Canon
            F 0.95

            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #7
              Re: HyperPrime 50mm F/0.95

              Dat is toch een volledig andere lens, gemaakt voor meetzoekercamera's

              edit: ik dacht dat die Noktor voor de gewone 4/3 was, maar het is idd micro 4/3 dus het ontwerp zou idd deels overgenomen kunnen zijn.

              Maar toch: zoek de prijs daarvan maar eens
              Last edited by oermens; 1 maart 2010, 12:09.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                Het ding heeft geen AF, zelfs niks electronica. Diafragma instellen gebeurt op de lens. 't Is dus MF en stop-down metering. Dan vind ik 750$ toch wel veel geld voor die lens.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                  Ach, wat is 'veel' geld?

                  Yeah, you read that right: f/ zero point nine five. As in less than f/1, which was where Leica's legendary Noctilux was positioned before and as low as Canon goes with their 50mm f/1.0L glass, making it the world's fastest major consumer lens on the market today (f-numbers are logarithmic, so that's over a full…

                  Comment


                  • #10
                    Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                    Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                    Ook nog nooit van gehoord. Maar 't ziet ernaar uit dat die enkel in 4/3 mount op de markt komt (althans voor het ogenblik) en niet in F-mount.
                    Dan kunnen succes wel schudden. Je brengt je produkten toch wel uit in EF en F vatting wil je er tenminste een paar verkopen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Het ding heeft geen AF, zelfs niks electronica. Diafragma instellen gebeurt op de lens. 't Is dus MF en stop-down metering. Dan vind ik 750$ toch wel veel geld voor die lens.
                      vind ik ook eerlijk gezegd...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dan kunnen succes wel schudden. Je brengt je produkten toch wel uit in EF en F vatting wil je er tenminste een paar verkopen.
                        Dat dacht ik eerst ook, maar dit is optisch een veel eenvoudigere lens, omdat ze veel dichter bij de sensor zit, daarom is ze ook niet zo duur.
                        En idd, ze zou toch minstens die 0.95 in de exif moeten zetten

                        Mss rekenen ze erop dat de meeste camerabouwers binnenkort wel met een model zonder spiegel en met verwisselbare lenzen afkomen en dan is het makkelijk een andere mount erop zetten voor hun
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • #13
                          Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                          750 Euro zonder verzending...

                          Hmmm, dan liever toch wat meer uitgeven voor een 2dehandse Canon 50mm f1.2L op FF ook al is die combo niet compact meer...

                          Comment


                          • #14
                            Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                            Eerlijk gezegd vind ik de voorbeeld-foto's nu niet echt indrukwekkend te noemen.
                            Dan kan je net zo goed een kwaliteitsvolle 50/1.4 kopen en wat hoger in de Iso's te klimmen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: HyperPrime 50mm F/0.95

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              Dat dacht ik eerst ook, maar dit is optisch een veel eenvoudigere lens, omdat ze veel dichter bij de sensor zit, daarom is ze ook niet zo duur.
                              En idd, ze zou toch minstens die 0.95 in de exif moeten zetten

                              Mss rekenen ze erop dat de meeste camerabouwers binnenkort wel met een model zonder spiegel en met verwisselbare lenzen afkomen en dan is het makkelijk een andere mount erop zetten voor hun
                              in de exif van mijn oude primes die ik mits adaptor op mijn Sony gebruik, staat steeds f1

                              G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                              Comment

                              Working...
                              X