Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon->welke lens neem ik mee naar CAIRO?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon->welke lens neem ik mee naar CAIRO?

Ik ben in het bezit van een D80 die meegaat naar Cairo in april.

Nou zou ik graag eens van julle horen :

welke lens neem je mee als je er maar 1 wilt/kunt meenemen? (ik ben beperkt in ruimte dus wil 1 objectief meenemen, maar wel 1 waar ik geen spijt van krijg)

Re: Nikon->welke lens neem ik mee naar CAIRO?

Welke lenzen heb je?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Ben eigenlijk benieuwd wat jullie zouden meenemen, even los van wat ik heb.
      Het wordt een korte stedentrip van een paar dagen met uiteraard bezoek aan piramides.

Comment

iets a la 14-24mm en een 50mm lijkt me...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

moeilijke vraag ... een typische vakantielens lijkt me een 18-200 bv
          maar uiteraard, moest ik kunnen, ik nam ook een breedhoek en een prime mee
          Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

een 10-20mm en een 17-55mm en als je nog wat plaats hebt een 85mm voor portretjes..

vergeet het maar dat je met slechts één lens geen spijt zal hebben...
            Last edited by d_oracle; 22 februari 2010, 16:06.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb een 17-55 2.8 meegenomen en nooit ergens spijt van gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Ik heb een 17-55 2.8 meegenomen en nooit ergens spijt van gehad.
                dat zou ook mij eerste keuze zijn...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het is mooi weer daar...en dan zou ik uit mijn eigen lenzen de 18-200 de ideale vakantie lens meenemen.
                  En als ik plek over zou hebben mijn 12-24.
                  gr.
                  Elmo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                    Het is mooi weer daar...en dan zou ik uit mijn eigen lenzen de 18-200 de ideale vakantie lens meenemen.
                    En als ik plek over zou hebben mijn 12-24.
                    gr.
                    Elmo
                    't is mooi weer... maar je loopt daar vooral 's avonds en 's nachts rond, want het kan erg warm worden overdag... Cairo is een stad die nooit slaapt...

Comment

Ik heb naar Luxor mijn 17-50mm 2.8f tamron meegenomen ook geen moment spijt van gehad....

grtz Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik zou de 18-200 mm mee nemen en een 50mm F1.4 in de tas voor de wat donkere momenten ( dit als ik geen zin heb om de 2,8 lensen mee tesjouwen)
                        Groetjes NoName
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

Comment

Ik heb ook al door Egypte gereisd met een 18-200mm en een 50mm f1.8 voor portretjes of donkerdere plaatsen. Ging best goed, meer groothoek heb je zeker niet nodig aangezien de meeste grote gebouwen zoals de tempels en piramiden toch in de woenstijn liggen. Plaats genoeg om achteruit te gaan dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk bericht
                            Ik heb ook al door Egypte gereisd met een 18-200mm en een 50mm f1.8 voor portretjes of donkerdere plaatsen. Ging best goed, meer groothoek heb je zeker niet nodig aangezien de meeste grote gebouwen zoals de tempels en piramiden toch in de woenstijn liggen. Plaats genoeg om achteruit te gaan dus.
                            Kom zeg, als je nu Karnak als voorbeeld neemt is een superbreedhoek toch wel heel nuttig zeker?
                            In Karnak is het absoluut niet mogelijk achteruit te gaan en dit geldt nog voor een aantal tempels waar een breedhoek heel creatieve beelden zal opleveren.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Toen ik vorig jaar in februari naar Caïro ben geweest (ook met een D80) had ik mee:

D80 + grip
                              Nikkor 17-50 2.8
                              Nikkor 50 1.8
                              Sigma 70-200 2.8

Ik was vooral blij dat ik de 50mm 1.8 mee had. Ik gebruikte die voor in de soeks samen met men D80 zonder grip, een compacte setup dus. (Zo heb je ook niet al te veel bekijks.) In die smalle drukke straatjes kan het ook wel "donker" zijn en dan ben je blij dat je een 1.8 bij hebt.

Hopelijk ben je hier iets mee ...

Stijn
                              > F U J I F I L M <

Comment

Working...
                              X