Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel aankoop lens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• twijfel aankoop lens...

Ik was voor een nieuwe lens het kijken en had mijn zinnen gezet op de de Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS Canon maar nu lees ik net dat sigma uitkomt met de 17-50mm 1/2.8 EX DC OS HSM deze is 2.8 over de hele lijn. wat denken jullie wachten op deze lens of niet? ik denk dat ze volgens de specs zowieso beter gaat zijn of heb ik dat mis?

grtz Jurgen
    Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Re: twijfel aankoop lens...

Ik zou eerst maar eens een paar reviews afwachten van die nieuwe.

Comment

ik maak gebruik van die tweede sigma maar wel nog niet 2.8 over de hele lijn en ben tevreden over deze lens

volgens mij kan het alleen maar beter zijn als die over de hele lijn 2.8 neemt maar is natuurlijk altijd afwachten voor zeker te zijn
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

ik denk idd dat die 2.8 over de hele lijn mss iets beter is dus mss nog ff wachten :-)
        Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

Comment

Moet het persé Sigma zijn? Want ook ook Canon (17-55 2.8 IS) en Tamron (17-50 2.8 met stabilisatie) hebben gelijkaardige objectieven.

Zelf ben ik ook benieuwd naar de nieuwe Sigma. Ik hoop dat ze de kwaliteit van de Canon kunnen combineren met de prijs van de Tamron
          Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

awel ik heb gisteren ook net die tamron ontdekt en paar heel goede verslagen over gelezen... Ofwel gaat het die worden of de canon of mss toch nog wachten op de sigma :-)

Comment

2 vrienden hebben een Tamron 17-50 2.8 (zonder stabilisatie) als basislens (geen kitlens omdat ze direct scherpe lichtsterke kwaliteit wilden). Ze zijn zeer tevreden, geen gemis wegens lichtsterk en snelle AF, maar als de meerprijs niet veel meer is kun je zowel één met kopen. Beeldstabilisatie zou ik enkel voor zooms tot 200 a 500mm nemen, tenzij weinig prijsverschil.
              Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 12:09.

Comment

ik zou zowieso voor de VC versie gaan zit veel in het nachtleven en kan dat soms goed gebruiken :-)
                Vind je persoonlijk het de moeite om een 250€ meer uit te geven aan de canon 17-55?

Comment

Working...
                X