Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor 450D kenners??,

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lens voor 450D kenners??,

Hallo allemaal
    dit is mijn keuze of of alternatieven
    buget voor lenzen 1500 euro

ik heb volgende set in gedachten ( heb interesse in macro , landschap, nachtfotografie)
    450d met de sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro (insecten, abstracte dingen ..) kan je hier ook portretten mee maken?

de Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di-II LD Asph. IF (gebouwen, portret....?)

en de canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM als zoom (dieren vogels oa, mensen ..)

alvast allemaal bedankt voor jullie mening !
    Ik zal miss wat boven mijn budget zitten maarja
    wat denken jullie van deze set lenzen

Mvg
    Oli
    Aan het werk kent men de meester

Re: lens voor 450D kenners??,

Dit lijkt me nog wel een goed en degelijk setje!
    Persoonlijk zou ik de 70-300 vervangen door de 70-200 F4 L tenzij je natuurlijk die 100 mm extra nodig hebt.

Comment

Re: lens voor 450D kenners??,

Je hebt goed nagedacht om voor een redelijk budget zoveel mogelijk onderwerpen te kunnen vastleggen

Het gevaar bestaat dat door teveel te beknibbelen je met "vis noch vlees" materiaal zit
      Dit is geen pleidooi voor dure lenzen, maar voor bepaalde zaken zal je een minimum bedrag moeten geven
      Beter is dan om gaandeweg aan te kopen en je prioriteiten juist te leggen
      (als vogels je ding is, is er niets op tegen om hieraan 1000 EUR te geven en voor de rest - evt voorlopig - met low-cost te werken)

Uit eigen ervaring zou ik zeggen:

70-300 werkt niet voor vogels (te weinig mm, te trage AF)

ik zou voor macro een tweedehands Canon 100mm 2.8 USM kopen, deze heeft ook een snelle AF en kan als tele gebruikt worden

over de Tamron spreek ik mij niet uit, maar wat is er tegen de 18-55 IS kitlens van Canon (minder dan 100 EUR) ?
      Last edited by palombian; 25 februari 2010, 13:03. Reden: typo

Comment

Working...
      X