Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens adapters Nikon to EOS mount

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens adapters Nikon to EOS mount

Hoofdzakelijk fotografeer ik met Nikon maar van de week heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een Canon 7D gekocht. (bevalt prima )
    Aangezien ik een aardig set lenzen van Nikon heb wil ik eens gaan experimenteren met een adapter.
    Nu kom ik op ebay adapters tegen van een paar tientjes maar ook kom ik ze tegen op internet voor 190pond maar de uitleg van die (goedkope)
    adapters is niet helemaal duidelijk voor mij.
    eigenlijk wil ik eerst eens zo'n goedkope van ebay uitproberen alvorens ik een wat betere aanschaf b.v van 16-9.net
    Iemand toevallig ervaring met dit soort adapters !!! HELP..

Thanks Elmo
    Last edited by Elmo60; 21 februari 2010, 18:24. Reden: tekst edit

Re: Lens adapters Nikon to EOS mount

Het hangt er vanaf of je lenzen een diafragmaring hebben, als het diafragma enkel door de camera bediend kan worden heb je een veel duurdere adapter nodig die dit kan aansturen.
    Als het lenzen met ring zijn is zo'n goedkope adapter goed genoeg lijkt me, er zit toch geen glas in. Enkel zouden deze soms vast komen te zitten op de lens, maar daar is ergens een truc voor.

Edit: ik zie trouwens dat er in aangeboden een van het duurdere type staat, als je toch lenzen zonder diafragmaring zou hebben is dat mss een optie
    Last edited by oermens; 21 februari 2010, 19:20.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Je hebt geen lenzen die voor Canon ook niet in dezelfde prijs/kwaliteit te krijgen zijn, dus mijn advies zou zijn: gewoon alles verkopen en terugkopen voor Canon.
      Je gaat namelijk veel functionaliteit missen (om te beginnen al autofocus), bovendien duurt het wisselen vele malen langer of je zou voor iedere lens een adapter moeten hebben.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Je hebt geen lenzen die voor Canon ook niet in dezelfde prijs/kwaliteit te krijgen zijn, dus mijn advies zou zijn: gewoon alles verkopen en terugkopen voor Canon.
        Hoi Spanjaard
        Even een toelichting is hier op zijn plaats.
        Ik snap je antwoord niet zo goed ? maar de lenzen die ik heb zijn:
        35 mm F1.8 dx Nikon
        50 mm F1.4 fx Nikon
        12-24 mm F4 DX Tokina
        18-200 mm F3.5 - 5.6 DX Nikon
        24-70 mm FX Nikon
        70-200 mm F2.8 FX Nikon
        70-300 mm F3.5 -5.6 FX Nikon
        aardig setje zo dacht ik en die zijn ook wel te koop voor Canon
        Maar ik verkoop niets van mijn Nikon spullen want Nikon bevalt me zeer goed.
        Dat ik een 7d erbij gekocht heb is omdat ik naast mijn Nikon spullen ook een Canon set wil opbouwen die ongveer gelijk is aan mijn Nikon set.
        Vandaar dat ik voordat ik weer grote uitgave ga doen ook eens wil EXPERIMENTEREN met zo'n adapter om te kijken hoe dat is.
        Dus ik zie die adapter als een spelerijtje voordat ik Canon lenzen ga aanschaffen alleen is het me niet duidelijk wat voor een adapter en welke lenzen erop passen.
        Hopelijk is het zo wat helderder
        Gr.
        Elmo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
          Edit: ik zie trouwens dat er in aangeboden een van het duurdere type staat, als je toch lenzen zonder diafragmaring zou hebben is dat mss een optie
          Ja dat zag ik ook ineens en heb hem eem PB met wat vragen gestuurd....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
            Hoi Spanjaard
            Even een toelichting is hier op zijn plaats.
            KNIP
            Hopelijk is het zo wat helderder
            Gr.
            Elmo
            Duidelijk verhaal.

Ook een duidelijk verhaal:
            Allemaal moderne lenzen en dat gaat gewoon niet bevredigend werken op Canon.
            Geen diafragmasturing betekent altijd vol open en dat kan wel eens iets opleveren, maar voor algemeen gebruik totaal ongeschikt.

Comment

Maar daar dienen die dure adapters juist voor, om toch het diafragma te kunnen sluiten, tenminste dat denk ik toch.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ik zie het nut niet zo om dx toestellen van beide merken door elkaar te gebruiken en dan met ringen en nog meer lenzen en zo.
                Zeker met die ringen van 200 euro duurt wisselen een eeuwigheid of je moet er op elke lens eentje zetten.
                Je hebt maar 1 lens die met een goedkope adapter werkt en dat is gelijk ook de slechtste. De adapter voor een 35mm lens is duurder dan de lens zelf.
                Je geeft niet aan welke 50mm je hebt, als dat een G type is, is die adapter ook duurder dan een 2e handse canon.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Spanjaart,
                  Het is de af-D versie !!
                  En als ik het correct heb is de goedkope adapter op ebay uitermate geschikt voor mijn 50mm af-d om te filmen op de 7D
                  zie dit filmje maar http://www.youtube.com/watch?v=qKrVkgqXiag&NR=1
                  Denk dat ik dit maar eens uit ga proberen.
                  gr.
                  Elmo

Comment

Als ik mij niet vergis, vergeef me als het toch zo is, gebruikt Rupselkopke een 14-24mm Nikon objectief op z'n Canon.
                    Wellicht kunt ge hem eens contacteren.
                    Maar bij de link's die gegeven worden bij de te koop gestelde adapter, wordt alles heel goed uitgelegd vind ik.
                    De prijs vind ik toch redelijk aanvaardbaar.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                      Maar daar dienen die dure adapters juist voor, om toch het diafragma te kunnen sluiten, tenminste dat denk ik toch.
                      Die adapter heeft alleen een AF confirm chip en verder geen zichtbare elektriek (die het diafragma moet aansturen).

Edit: kan kennelijk toch.
                      Dan kan het toch interessant zijn met die goeie Nikkors...
                      Last edited by Keeskanon; 22 februari 2010, 23:11.

Comment

Ik heb de goedkope versie gehad in de tijd dat ik een 5d gebruikte en het werkt uitstekend met alle af, afd en ai en ais lenzen. Alleen moet je per lens gewoon een adapter hebben en een achterdop, anders ben meer met de- en montage bezig dan met foto's maken.
                        Wel vind ik naast een Nikon D300 een Canon 5D MII veel meer mogelijkheden bieden.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                          Die adapter heeft alleen een AF confirm chip en verder geen zichtbare elektriek (die het diafragma moet aansturen).

Edit: kan kennelijk toch.
                          Dan kan het toch interessant zijn met die goeie Nikkors...
                          Kijk dat bedoel ik nou... maar voor dat ik veel geld uitgeef heb ik eerst maar een kawa adapter gekocht op ebay en ga daar eens lekker mee spelen en kijken hoe het filmen ermee gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Ik heb de goedkope versie gehad in de tijd dat ik een 5d gebruikte en het werkt uitstekend met alle af, afd en ai en ais lenzen. Alleen moet je per lens gewoon een adapter hebben en een achterdop, anders ben meer met de- en montage bezig dan met foto's maken.
                            Wel vind ik naast een Nikon D300 een Canon 5D MII veel meer mogelijkheden bieden.
                            Dat vind ik ook maar ik heb liever de opvolger van de D700

Comment

Hallo "Elmo" ,
                              heb zelf voor mijn 105 mm Nikon ook eens een adapter gekocht , maar was niet tevreden (geen diaframering mogelijk en geen exif geg ) en heb hem geretourneerd . Nu ben ik wel erg nieuwschierig naar jouw ervaringen / bevindingen .

Alvast bedankt v d moeite , Thierry

email ; thierryysebaert@hotmail.com

Comment

Working...
                              X