Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop "glas" DX met oog op Full Frame

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop "glas" DX met oog op Full Frame

Ik werk op dit moment nog met de oude vertrouwde D80.

Daar ik wat de toekomst betreft er nog niet uit ben of ik in DX wil blijven of over ga stappen naar een FF durf ik geen extra "glas" te kopen.

Met een flitser geen probleem, de SB900 is immers compatibel met beide formaten.

Maar hoe zit het met objectieven ?
    Kan ik objectieven als de 24-70 of de 70-210 2.8 goed gebruiken op mijn huidige D80 of haal ik betere resultaten met een specifieke DX lens ?
    Last edited by Henri1; 2 januari 2011, 11:11.
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Re: Aankoop "glas" DX met oog op Full Frame

Deze lenzen werken natuurlijk ook uitstekend op de D80. Alleen een beetje jammer om ze niet op een D700 te gebuiken.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Deze lenzen werken natuurlijk ook uitstekend op de D80. Alleen een beetje jammer om ze niet op een D700 te gebuiken.
      Dus er zijn geen nadelen verbonden aan het gebruik van FX lenzen op een DX body ?
      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

hoi,

sterker nog: vermits je met je croptoestel de randen van de lens niet gebruikt (en daar presteert een lens het minst) gebruik je dus het beste deel van de lens.

grtjs Jozef
        D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
          Ik werk op dit moment nog met de oude vertrouwde D80.

Daar ik wat de toekomst betreft er nog niet uit ben of ik in DX wil blijven of over ga stappen naar een FF durf ik geen extra "glas" te kopen.

Met een flitser geen probleem, de SB900 is immers compatibel met beide formaten.

Maar hoe zit het met objectieven ?
          Kan ik objectieven als de 24-70 of de 70-210 2.8 goed gebruiken op mijn huidige D80 of haal ik betere resultaten met een specifieke DX lens ?
          Ik zit met hetzelfde probleem daarom heb ik besloten om toch maar te investeren in FF lenzen omdat je het beste gedeelte van de lens gebruikt in DX formaat en ze ook nog compatibel zijn op een FF camera mocht ik besluiten er een tekopen in de toekomst.
          Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

Comment

Je hebt wel minder keuze in FFobjectieven en ze zijn duurder , daarom heb ik van mijn D80 overgestapt naar de D300s ook een dijk van een camera , maar je moet natuurlijk de instellingen weer gewoon worden en alles weten te vinden maar dat zal met de D700 niet anders zijn ,het is voor mij een aanpassing maar zal voor jou nog een grotere aanpassing zijn , maar je hebt dan ook een dijk van een camera

Comment

Working...
            X