Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Daar koop ik liever de Nikkor 85mm 1.4 voor
    En ondertussen ook gedaan
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Ziet er geweldig uit zeg

      €639,-- is niet goedkoop vind ik
      http://www.foto-konijnenberg.nl/prod...hsm_nikon.html
      Ghoh jah, de Canon 10-22 kostte vroeger ook zoveel. En prijzen zeggen me nu eenmaal niet zoveel, gewoonweg omdat ik mijn lenzen inruil naar updates, wat me minder kost dan plots een nieuwe lens te kopen ( enig wat me dan nog ontbreekt is de 24-70 F2.8 van canon in mijn mm range ) Ik hoop dat ze met deze ooit met IS zullen maken

      De sigma is optisch veel beter dan de canon 10-22 en wint 2mm breedhoek en 7° wat voor mij enorm belangrijk is.16mm of 22mm is zo geen drama, stapje meer naar voren en het is in orde. Maar als je al vastzit tegen de muur, en je komt die 2 mm te kort. Dat is een ander verhaal
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

        is de 50-500 os eigenlijk wel leverbaar. Hij staat nu toch al een hele tijd 'in bestelling' overal.
        nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
        http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

        Comment


        • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

          Ik merkte hetzelfde gisteren op met de 50mm 1.4. Misschien heeft Sigma wat problemen maar ik zou eerder denken dat
          de winkels geen al te grote stock willen omdat de prijzen pas omhoog zijn getrokken door de EUR/USD schommelingen.
          De kans zit er in dat de EUR terug gaat stijgen (dus prijzen dalen) en dan gaat dat voor de winkels een verliessituatie
          (lees: minder winst) met zich meebrengen.
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

          Comment


          • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door zikje Bekijk bericht
            Ik kijk vooral uit naar de 70-200 (http://www.foto-konijnenberg.nl/prod...hsm_nikon.html). Ik had hem spijtig genoeg wel een pak goedkoper verwacht. De oude 70-200 van Tamron en Sigma lagen rond de 700€; deze nieuwe met stabilisatie kost ineens bijna het dubbele . Ik ben ook nog op zoek naar reviews.
            € 1399,- betalen voor een Sima lens met OS is compleet zot. Indien deze lens namelijk net zoveel problemen met de OS heeft of gaat krijgen als alle reeds uitgebrachte Sigma lenzen met OS spreken we van reparatietijden van een half jaar tot een jaar.

            Daarnaast probeer eens een Sigma lens te verkopen, u krijgt er vast niets voor terug.

            Maar verkoop eens een gebruikte Nikon 70-200mm met VR of Canon 70-200mm IS die blijven hun waarde min of meer behouden.

            En voor tussen de € 1900 - € 2000,- heeft u een echte Nikon 70-200mm VR ED II of een echte Canon 70-200 IS II.. En vooral de combinatie Canon met Sigma OS vraagt om problemen.

            Dan is de keuze snel gemaakt liever een degelijke gebruikte Canon of Nikon of even verder sparen een nieuwe Canon of Nikon welke probleemloos werkt.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

              jep een 2de hands nikon 70-200 VR I f2.8 kan je vinden voor hetzelfde als de sigma 70-200 HMS OS en van de nikon ben je zeker da em goed is.



              @otto: sigma verkopen gaat redelijk hoor:
              sigma 50-150 f2.8 verkocht voor 380 euro
              sigma 120-400 HMs OS voor 350 euro
              binnen de 2 weken na online zetten. ongeveer 65% van de nieuwprijs nu,
              50% van de nieuwprijs waaraan in die gekocht heb (nu al bijna 2jaar geleden)
              dus viel goed mee
              nikon stuff

              Comment


              • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                een canonlens op een nikontoestel ?
                nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                Comment


                • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                  De sigma 70-200mm OS voor bijna €1400 dan koop ik toch liever een Nikon hoor.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    De sigma 70-200mm OS voor bijna €1400 dan koop ik toch liever een Nikon hoor.
                    Hangt er vanaf hoe de reviews zijn; wat is de kwaliteit van deze nieuwe sigma vgl met de nikon lens. Ik heb nog geen reviews gevonden eigelijk.
                    Nikon D90 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tokina 11-16mm 2.8

                    Comment


                    • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                      De sigma 70-200mm OS voor bijna €1400 dan koop ik toch liever een Nikon hoor.
                      Ik ook, zonder twijfel.
                      Al komt de sigma beter uit de tests, dan nog
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        De sigma 70-200mm OS voor bijna €1400 dan koop ik toch liever een Nikon hoor.
                        Als 1400 de initieel door Sigma aangekondigde prijs is, dan ligt ze binnen een paar maanden wel voor 1000 in de winkel (wat nog niet spotgoedkoop is natuurlijk, want voor dat geld koop ik nog altijd liever een tweedehandse Sony 70-200 ).
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                          Voor die prijzen die Sigma thans vraagt voor haar nieuwe lenzen en haar service kennende indien er iets mee is reparatietijden van een half jaar en dan nog niet in orde koop dan het orgineel van Canon, Nikon of Sony en dan heeft u geen problemen.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                            Zijn er reeds reviews uitgekomen over de Sigma 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM?

                            Ik wil hem dolgraag vergelijken met de Sony 70-400mm f/4-5.6 SSM G, welke optisch heel goed scoort, enkel de OS ontbreekt he.. (natuurlijk in de camera A700, maar bij 300-400mm?)
                            Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
                            ---------------------------------------------------------------------------------------
                            Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

                            Comment


                            • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              http://www.photozone.de/canon-eos/515-sigma816f4556apsc -> impressive!

                              Sigma 8-16 review; prijs: ongeveer 850 euro
                              nu nog 619 bij kamera express de prijs kan niet een een paar maanden zo zakken he zeker niet de eerste maanden na lancering

                              Comment


                              • Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                                nu nog 619 bij kamera express de prijs kan niet een een paar maanden zo zakken he zeker niet de eerste maanden na lancering
                                Als hij bij de lancering te hoog stond wel hé...
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X