Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

    De sigma kan dan misschien (maar 9/10 niet) dicht in de buurt van de nikon 70-200 VR of canon 70-200 IS komen maar de stevigheid en snelheid zal die toch niet hebben.

    En ik geef liever 1050 euro voor mijn 2dehands nikon 70-200 VRI
    Dan bijna 1000 euro (als dit de prijs zal zijn) voor de sigma.

    Ik denk dat die toch al minder dan 800 euro zou moeten kosten om goed te scoren.

    Optisch is de "oude" sigma 70-200 niet zo slecht maar toch behoorlijk soft op f2.8 en kwa kleuren zijn die fletser dan nikon.

    het blijft uitkijken naar tests en foto's van gebruikers.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #32
      Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      De sigma kan dan misschien (maar 9/10 niet) dicht in de buurt van de nikon 70-200 VR of canon 70-200 IS komen maar de stevigheid en snelheid zal die toch niet hebben.

      En ik geef liever 1050 euro voor mijn 2dehands nikon 70-200 VRI
      Dan bijna 1000 euro (als dit de prijs zal zijn) voor de sigma.

      Ik denk dat die toch al minder dan 800 euro zou moeten kosten om goed te scoren.

      Optisch is de "oude" sigma 70-200 niet zo slecht maar toch behoorlijk soft op f2.8 en kwa kleuren zijn die fletser dan nikon.

      het blijft uitkijken naar tests en foto's van gebruikers.
      Mijn vroegere ervaringen met Sigma onderschrijven deze post volledig.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #33
        Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
        De sigma kan dan misschien (maar 9/10 niet) dicht in de buurt van de nikon 70-200 VR of canon 70-200 IS komen maar de stevigheid en snelheid zal die toch niet hebben.

        En ik geef liever 1050 euro voor mijn 2dehands nikon 70-200 VRI
        Dan bijna 1000 euro (als dit de prijs zal zijn) voor de sigma.

        Ik denk dat die toch al minder dan 800 euro zou moeten kosten om goed te scoren.

        Optisch is de "oude" sigma 70-200 niet zo slecht maar toch behoorlijk soft op f2.8 en kwa kleuren zijn die fletser dan nikon.

        het blijft uitkijken naar tests en foto's van gebruikers.
        Ik heb een keertje de sigma 70-200 hsm (laatste versie) gebruikt, en kan echt niet zeggen dat die traag was. Bouwkwaliteit is ietsje minder dan mijn nikkor 80-200 af, maar wel heel erg veel sneller. Over het verschil in snelheid tussen de nikkor en sigma kan ik niet meteen iets zeggen, maar ik gok dat die echt niet veel uit elkaar liggen, wat ook in de meeste reviews naar voren komt. Je moet ook niet alle lenzen van sigma over dezelfde kam scheren, de bouwkwaliteit van de sigma 10-20 is gewoon heel erg goed en kan zich wat dat betreft zeker meten met de beste lenzen van nikon. Het is gewoon afwachten. Laten we nog geen conclusies trekken op basis van eerdere lenzen van sigma. Gezien de toch ook niet al te beste prestatie in de hoeken van een fullframe camera, zie ik deze lens nog wel de VRI van nikon voorbijsteken wat betreft beeldkwaliteit. Maar nogmaals: nu al een oordeel vellen is echt veel te vroeg. Mijn ervaringen met sigma (3 lenzen gehad, nu nog 1) zijn erg gemengd, het valt dus af te wachten hoe deze lens zal presteren.

        Comment


        • #34
          Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
          De sigma kan dan misschien (maar 9/10 niet) dicht in de buurt van de nikon 70-200 VR of canon 70-200 IS komen maar de stevigheid en snelheid zal die toch niet hebben.

          En ik geef liever 1050 euro voor mijn 2dehands nikon 70-200 VRI
          Dan bijna 1000 euro (als dit de prijs zal zijn) voor de sigma.

          Ik denk dat die toch al minder dan 800 euro zou moeten kosten om goed te scoren.

          Optisch is de "oude" sigma 70-200 niet zo slecht maar toch behoorlijk soft op f2.8 en kwa kleuren zijn die fletser dan nikon.

          het blijft uitkijken naar tests en foto's van gebruikers.
          Sorry, maar je breekt dit objectief al af voor dat er ook maar iets van geweten is, is dit niet echt heel kort door de bocht gaan?
          Een Canon kost € 1.575, de nieuwe Canon zelfs € 2.541 en de Nikon € 2.082.
          Als die Sigma goed is en die kost bijvoorbeeld 'slecht' € 1.500 dan zal die zeker succes kennen.
          Maar hoeveel zal die uiteindelijk kosten? En zal de prijs garant staan voor succes als ze niet scherp genoeg is, of als bv. de AF te traag is?
          Dus als Sigma de concurrentie met de grote twee wil aangaan zal dit objectief die twee (drie) toch heel dicht moeten benaderen.
          Ik acht Sigma daartoe in staat.

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Mijn vroegere ervaringen met Sigma onderschrijven deze post volledig.
          Ik heb maar ιιn Sigma objectief, de 50mm f/1.4 en ik ben er erg tevreden over.
          Waarom zou Sigma dan de ingeslagen weg niet verder zetten?

          Maar laten we rustig afwachten tot het objectief te krijgen is, dan kunnen we pas oordelen.

          Grtz, RF


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #35
            Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Sorry, maar je breekt dit objectief al af voor dat er ook maar iets van geweten is, is dit niet echt heel kort door de bocht gaan?
            Een Canon kost € 1.575, de nieuwe Canon zelfs € 2.541 en de Nikon € 2.082.
            Als die Sigma goed is en die kost bijvoorbeeld 'slecht' € 1.500 dan zal die zeker succes kennen.
            Maar hoeveel zal die uiteindelijk kosten? En zal de prijs garant staan voor succes als ze niet scherp genoeg is, of als bv. de AF te traag is?
            Dus als Sigma de concurrentie met de grote twee wil aangaan zal dit objectief die twee (drie) toch heel dicht moeten benaderen.
            Ik acht Sigma daartoe in staat.



            Ik heb maar ιιn Sigma objectief, de 50mm f/1.4 en ik ben er erg tevreden over.
            Waarom zou Sigma dan de ingeslagen weg niet verder zetten?

            Maar laten we rustig afwachten tot het objectief te krijgen is, dan kunnen we pas oordelen.

            Grtz, RF
            Ik vertel gewoon mijn ervaring met mijn vroegere sigma 70-200 f2.8 en zeg nog niets over de kwaliteit van de nieuwe sigma. Trouwens zei ik dat die optisch niet slecht was maar op f2.8 wat soft en fletse kleuren wat beetje typisch is aan sigma.
            Dus denk ik dat ik er niets verkeerds mee zeg?

            En Ik denk dat er zeer weinig mensen 1500 euro gaan geven voor die nieuwe sigma. Ik heb bv mijn 2dehands nikon 70-200 F2.8 VRI gekocht voor 1050 euro met 6 maanden garantie.

            En hopelijk zijn alle exemplaren eens scherp en blijft de coating eens hangen

            Ik ben benieuwd naar de sigma 50-500 os want daar heeft nikon toch niets tegen in te brengen.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #36
              Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              Ik vertel gewoon mijn ervaring met mijn vroegere sigma 70-200 f2.8 en zeg nog niets over de kwaliteit van de nieuwe sigma. Trouwens zei ik dat die optisch niet slecht was maar op f2.8 wat soft en fletse kleuren wat beetje typisch is aan sigma.
              Dus denk ik dat ik er niets verkeerds mee zeg?

              <knip>
              & lees dan

              De sigma kan dan misschien (maar 9/10 niet) dicht in de buurt van de nikon 70-200 VR of canon 70-200 IS komen maar de stevigheid en snelheid zal die toch niet hebben.

              Comment


              • #37
                Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                & lees dan
                indeed maar bij dit standpunt blijf ik wel. maar is niet kort door de bocht.

                Algemeen gekende van de sigma slechte coating en meer braak aan de lenzen.
                De autofocus kan inderdaad goed meevallen maar moeten we eerst nog eens zien.

                Het is niet bepaald dat sigma ferm vooruitgang boekt met hun nieuwe lenzen (spijtig genoeg)
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #38
                  Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ik heb maar ιιn Sigma objectief, de 50mm f/1.4 en ik ben er erg tevreden over.
                  Waarom zou Sigma dan de ingeslagen weg niet verder zetten?

                  Maar laten we rustig afwachten tot het objectief te krijgen is, dan kunnen we pas oordelen.

                  Grtz, RF
                  +1, ik heb alleen de sigma 150mm macro, super op alle gebied (bouw- en beeldkwaliteit)
                  Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                  - Isaac Asimov-

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                    +1, ik heb alleen de sigma 150mm macro, super op alle gebied (bouw- en beeldkwaliteit)
                    ik zat het te denken terwijl ik het aan 't lezen was. Ik heb de 150 Sigma ook, en die is mss. niet supersnel van AF (eigenlijk 150 Macro), maar scherp is die wel. Ook op FF.
                    Als de 70-200 die richting uit gaat en dan nog eens een mooie prijs krijgt, laat ik de 70-200L mss. wel even zo... en haal ik me een 100-400 en een SIgma 70-200. ;-)
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Een Canon kost € 1.575, de nieuwe Canon zelfs € 2.541 en de Nikon € 2.082.
                      Als die Sigma goed is en die kost bijvoorbeeld 'slecht' € 1.500 dan zal die zeker succes kennen.
                      pin je effe niet vast op die 2541 € voor de nieuwe 70-200... dat is een lanceringsprijs en die ligt altijd een pak hoger en die zal snel genoeg een stuk onder de 2000 € duiken (kijk naar prijzen van bodies). Die zal volgens mij na een goed half jaar zo'n 1700-1800 € gaan kosten. Als dan de Sigma 1500 € kost, blijf ik liever bij merkeigen lenzen. Iets wat Sigma al zeker niet heeft is weathersealing en dat is voor mij geen overbodige luxe op een lens.

                      Desalnietemin ben ik wel benieuwd naar de prestaties van deze lens hoor (en uiteraard de prijs) maar ik zal zeker mijn 70-200 2.8 IS niet omruilen (niet voor de nieuwe Canon en niet voor deze Sigma).
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                        pin je effe niet vast op die 2541 € voor de nieuwe 70-200... dat is een lanceringsprijs en die ligt altijd een pak hoger en die zal snel genoeg een stuk onder de 2000 € duiken (kijk naar prijzen van bodies). Die zal volgens mij na een goed half jaar zo'n 1700-1800 € gaan kosten. Als dan de Sigma 1500 € kost, blijf ik liever bij merkeigen lenzen. Iets wat Sigma al zeker niet heeft is weathersealing en dat is voor mij geen overbodige luxe op een lens.

                        Desalnietemin ben ik wel benieuwd naar de prestaties van deze lens hoor (en uiteraard de prijs) maar ik zal zeker mijn 70-200 2.8 IS niet omruilen (niet voor de nieuwe Canon en niet voor deze Sigma).
                        Bofkont.
                        Natuurlijk als je al een Canon 70-200 hebt zou ik ook niet meer omkijken naar een Sigma, of die zou behoorlijk beter moeten zijn iets wat volgens mij bijna onmogelijk is.
                        Maar voor mij is € 200 toch een behoorlijk sommetje hoor, en als die Sigma omzeggens bijna gelijk scoort op gebied van scherpte zal ik deze nemen.
                        Een snelle AF is altijd meegenomen (kan ervan meepraten, 'k Heb de 17-40 en 24-105), maar voor mij is dit geen noodzaak, ik doe niet aan sportfotografie.
                        We zullen wel zien wat het wordt, ik verwacht die Sigma niet voor Photokina te zien.


                        Grtz, RF


                        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                          iemand nog nieuws over deze lenzen?
                          Canon 5DmkII /Canon 70-200 2.8IS / Canon 16-35 2.8 /sigma 15mm fisheye / Canon 24-105L / Canon Speedlite 430EX II / Manfrotto 190XB PRO / Manfrotto 460MG HEAD

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                            Voor de 50 - 500 4.5 - 6.3.
                            Hierboven de opmerking dat het eerder de toevoeging is van OS op een Bigma.
                            Maar dat is vermoedelijk fout want de oude Bigma heeft 20 lenselementen en in de nieuwe 22.
                            Ook de lensdiameter is gestegen naar 95 mm (vroeger 86).
                            Dus een volledig nieuw optisch ontwerp. En als die het nog beter doet dan de oude: dat legt de verwachting hoog.
                            Prijzen van rond de € 1000 zullen waarschijnlijk aan de lage kan geschat zijn. Eerder te verwachten rond € 1400 - € 1500 en na een jaartje rond € 1200 ???

                            mvg

                            Franky

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
                              Voor de 50 - 500 4.5 - 6.3.
                              Hierboven de opmerking dat het eerder de toevoeging is van OS op een Bigma.
                              Maar dat is vermoedelijk fout want de oude Bigma heeft 20 lenselementen en in de nieuwe 22.
                              Ook de lensdiameter is gestegen naar 95 mm (vroeger 86).
                              Dus een volledig nieuw optisch ontwerp. En als die het nog beter doet dan de oude: dat legt de verwachting hoog.
                              Prijzen van rond de € 1000 zullen waarschijnlijk aan de lage kan geschat zijn. Eerder te verwachten rond € 1400 - € 1500 en na een jaartje rond € 1200 ???

                              mvg

                              Franky
                              het lijkt me vanzelfsprekend dat als je stabilisatie toevoegt aan een bepaalde lens, je het design wel moet herzien. Wat hieruit wel te concluderen is, dat we niet gewoon mogen veronderstellen dat deze het even goed doet als de originele Bigma (wat je zelf ook stelt)... 95mm is wel een hele jaap van een filter die je erop moet zetten De Bigma woog al heel wat... Dat zal er volgens mij nu niet op verbeteren...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                                om dan op 500 mm met 6.3 te eindigen en de nodige vervormingen (10 maal zoom)? 1400 €??? Een 50 mm 4.5 daar zit ik echt niemand op te wachten, dus denk ik dat je beter een 100-400 koopt dan voor 1300 € of zelfs een 300 mm of 400 mm voor ongeveer dezelfde prijs. Of gewoon de 150-500 mm. Die telezoomers blijken in de praktijk dan nog eens een stuk minder tele te bieden dan ze beweren. Een andere handige tele-wandelzoom? 70-300 mm.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X