Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Door die link kwam je al op Photozone, ik dacht dat je dan deze test wel zou vinden: http://www.photozone.de/canon_eos_ff...5f12ff?start=1 .

    In het midden van het beeld is de 85mm f1,2 wel degelijk scherper (niet echt spectaculair), maar de 85mm f1,8 is duidelijk scherper aan de randen en hoeken van het beeld.
    Waar ik eigenlijk naar verwees was dat de ene test A zegt en de andere test
    B, met andere woorden, zowel scherper als niet scherper (hoeken, center
    -kies maar) is wel te staven met één of andere test.
    Zelf kijk ik nogal snel naar slrgear en daar lees ik dan juist het
    tegenovergestelde. Dat is waarschijnlijk perfect te verklaren door bv.
    sample variatie of dergelijke of misschien gewoon door foutjes in de test
    procedure.
    Zie ook
    http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/354/cat/10 en

    (bij de laatste staat effectief de verlijking met de 85mm 1.2 )

    In het kort:
    beide tests zullen een grond van waarheid bevatten, welke nu ook echt het
    meest betrouwbaar is zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken
    Have fun!
    EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

    Comment


    • #77
      Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
      In het kort:
      beide tests zullen een grond van waarheid bevatten, welke nu ook echt het
      meest betrouwbaar is zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken

      Ik bekijk ook meestal minstens die twee sites. En in het geval van de Canon 85'ers is dat dus geen verhelderende keuze. De prijs is een argument pro 1.8 in elk geval. En 1.2 is echt wel redelijk extreem qua DOF op een 85mm ook.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #78
        Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

        http://www.photozone.de/canon-eos/515-sigma816f4556apsc -> impressive!

        Sigma 8-16 review; prijs: ongeveer 850 euro

        Comment


        • #79
          Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

          Enige die iets zegt over de beschikbaarheid van de nieuwe Sigma 17-50/2.8 is cameraland.nl maar verder dan 'mei 2010' komen ze ook niet. Iemand enige info opgevangen wanneer die nu beschikbaar komen?

          ben eigenlijk aan het wachten hierop alvorens te beslissen of de extra kost van de Canon 17-55/2.8 de extra kwaliteit veroorloofd.

          H.D

          Comment


          • #80
            Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door HDTVdevil Bekijk bericht
            Enige die iets zegt over de beschikbaarheid van de nieuwe Sigma 17-50/2.8 is cameraland.nl maar verder dan 'mei 2010' komen ze ook niet. Iemand enige info opgevangen wanneer die nu beschikbaar komen?

            ben eigenlijk aan het wachten hierop alvorens te beslissen of de extra kost van de Canon 17-55/2.8 de extra kwaliteit veroorloofd.

            H.D
            Volgens Pixmania-pro is de Sigma 8-16 vanaf morgen 7mei beschikbaar. Geen idee van 17-50.

            De Canon 17-55 f2.8 heb ik zelf en ben ik zeer tevreden van. Ze is wel duur, maar het is allesins een toplens.

            Comment


            • #81
              Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Ripaf Bekijk bericht
              Volgens Pixmania-pro is de Sigma 8-16 vanaf morgen 7mei beschikbaar. Geen idee van 17-50.

              De Canon 17-55 f2.8 heb ik zelf en ben ik zeer tevreden van. Ze is wel duur, maar het is allesins een toplens.

              Die Canon is een toplens en daar zal een Sigma welke continue problemen heeft met de OS niet aan kunnen tippen.

              Als alternatief is er nog de de Tamron AF 17-50/2.8 XR VC Di II LD Asph Canon, en mocht u Tamron lens niet perfect zijn bij de de Beukelaer wordt die direct vervangen. Heeft wel geen VR maar is kwa prijs en kwaliteit een perfect alternatief.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

              Comment


              • #82
                Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Wie waagt een gokje ivm de prijzen?

                Ik gok (prijzen in de winkels gemiddeld na 1 maand in handel laat ons zeggen):

                70-200: 800 euro
                85 1.4: 600-650 euro
                50-500: 1000 euro
                17-50: 500-600 euro
                8-16: 650-700 euro

                ik ben eens gaan zien bij konijnenberg en daar staat de sigma 50-500mm os al voor 1422,51€
                of is dat deze lens niet, hij staat daar al een tijdje op hoor?

                Comment


                • #83
                  Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                  ik ben eens gaan zien bij konijnenberg en daar staat de sigma 50-500mm os al voor 1422,51€
                  of is dat deze lens niet, hij staat daar al een tijdje op hoor?
                  Dan kan die enkel nog in prijs stijgen want bij Sigma vragen ze daar ondertussen al meer dan € 1200,- voor van hun wederverkopers exclusief btw. Dan is de keuze snel gemaakt en dan ga we voor de orginele Canon 100-400mm IS USM lens
                  Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                  Comment


                  • #84
                    Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                    Dan kan die enkel nog in prijs stijgen want bij Sigma vragen ze daar ondertussen al meer dan € 1200,- voor van hun wederverkopers exclusief btw. Dan is de keuze snel gemaakt en dan ga we voor de orginele Canon 100-400mm IS USM lens
                    zou ik ook denken. Sigma heeft enkele goede alternatieven, maar als de third party lenzen al duurder mogen zijn dan de original stuff, dan moet je een reputatie als Zeiss of zo hebben, niet eentje zoals Sigma.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #85
                      Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                      Reputatie is één ding, maar de realiteit kan natuurlijk anders zijn .
                      Ik heb dit niet gevolgd, maar misschien is die nieuwe 50-500 wel zodanig aangepast dat ze beter presteert dan die 100-400 ?
                      De nieuwe 18-250 en 50mm zijn in elk geval uitstekende lenzen die het beter doen dan de alternatieven van "betere" merken.

                      Hoe dan ook, de lanceringsprijs zal ook niet eeuwig van toepassing blijven... Ik zou verwachten dat de prijs uiteindelijk richting €1000 gaat, wat de oude versie ook kostte.
                      Last edited by K-2; 7 mei 2010, 10:29.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #86
                        Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Reputatie is één ding, maar de realiteit kan natuurlijk anders zijn .
                        Ik heb dit niet gevolgd, maar misschien is die nieuwe 50-500 wel zodanig aangepast dat ze beter presteert dan die 100-400 ?
                        De nieuwe 18-250 en 50mm zijn in elk geval uitstekende lenzen die het beter doen dan de alternatieven van "betere" merken.

                        Hoe dan ook, de lanceringsprijs zal ook niet eeuwig van toepassing blijven... Ik zou verwachten dat de prijs uiteindelijk richting €1000 gaat, wat de oude versie ook kostte.

                        Ja wanneer Griekenland alles heeft betaald en ook Portugalm Spanje en Italie
                        En de dollar inelkaar klapt en de Euro weer op een koers tegen de dollar komt van boven de € 1,50 dan komt misschien die Sigma in de buurt van de € 1000,-

                        ;aar dan blijft Canon nog altijd een klasse beter en kwa prijs kwaliteit duidelijk goedkoper.

                        U dient namelijk ook rekening te houden met de afhandeling zorg naverkoop en en indien u ooit de lens wilt vervangen aan de prijs op de tweedehands markt.
                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #87
                          Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                          Ja wanneer Griekenland alles heeft betaald en ook Portugalm Spanje en Italie
                          En de dollar inelkaar klapt en de Euro weer op een koers tegen de dollar komt van boven de € 1,50 dan komt misschien die Sigma in de buurt van de € 1000,-
                          Speelt helemaal niet mee want geldt voor alle lenzen, ook die van Sony, Canon, Nikon...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #88
                            Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                            Schuift de 50-500 nu uit? Of is die altijd een vaste lengte?
                            Groeten Remco.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                              Klopt. De Euro staat onder druk, maar de beurs in de US heeft ook een mooi staaltje laten zien van wat daar boven de hoofden hangt. Voor de prijzen zal het dus deels afhangen van wie wanneer duikt (de munten dan), maar ook deels van de afzet van die TE DURE lens. Ik ben super tevreden van mijn Sigma 150mm, die het vergeleken met de Canon variant, een 180 3.5 L, beter doet. De Sigma 180 Macro is ook scherper dan de Canon overigens, maar heeft wat last van CA's. Alleen zijn de prijzen daar in verhouding wel iets anders:
                              Sigma 180: 699 €
                              Sigma 150: 599 €
                              Canon 180: 1359 €
                              (prijzen op vandaag bij Foto Rubens)

                              Vergeet naast service ook de compatibiliteit op nieuwe bodies e.d. niet (herchippen en zo), zeker zo belangrijk of zelfs belangrijker dan de wederverkoopwaarde.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment


                              • #90
                                Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                                Oorspronkelijk geplaatst door malavon Bekijk bericht
                                Waar ik eigenlijk naar verwees was dat de ene test A zegt en de andere test
                                B, met andere woorden, zowel scherper als niet scherper (hoeken, center
                                -kies maar) is wel te staven met één of andere test.
                                Zelf kijk ik nogal snel naar slrgear en daar lees ik dan juist het
                                tegenovergestelde. Dat is waarschijnlijk perfect te verklaren door bv.
                                sample variatie of dergelijke of misschien gewoon door foutjes in de test
                                procedure.
                                Zie ook
                                http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/354/cat/10 en

                                (bij de laatste staat effectief de verlijking met de 85mm 1.2 )

                                In het kort:
                                beide tests zullen een grond van waarheid bevatten, welke nu ook echt het
                                meest betrouwbaar is zal iedereen voor zichzelf moeten uitmaken
                                Hier ben ik het grotendeels mee eens. Reviewers zijn als de dood voor fouten (forums zijn genadeloos), en die oneven grafiek van de 85/1.8 is dus zeker aan sample variatie te wijten.

                                Het grootste "probleem" bij die reviews is dat er altijd vanaf een vaste afstand gewerkt wordt (vanzelfsprekend in functie van de grootte van de test kaarten). Daardoor zien we nooit hoe verschillend sommige objectieven presteren op korte - midden en lange afstanden
                                Last edited by frank207be; 7 mei 2010, 19:17.

                                Comment

                                Working...
                                X