Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

    Als die 70-200 nu ook optisch in de buurt komt van wat nikon doet, ga ik er toch eens serieus over nadenken die aan te schaffen. Ik gok wel dat de prijs iets hoger gaat liggen dan €800, meer tegen de €1000 aan.

    Comment


    • #17
      Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
      Als die 70-200 nu ook optisch in de buurt komt van wat nikon doet, ga ik er toch eens serieus over nadenken die aan te schaffen. Ik gok wel dat de prijs iets hoger gaat liggen dan €800, meer tegen de €1000 aan.
      Dat zou super zijn alleen mag de prijs van mij dan op 800 euro blijven
      De 17-50, mocht die in de buurt komen van de Nikkor 17-55. Let's hope.
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

      Comment


      • #18
        Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

        Die 50-500 OS kijk ik naar uit, als die een beetje goed is zou mijn 100-400 wel eens de verkoop in kunnen gaan, die extra mm komen altijd van pas.

        Momenteel is het altijd twijfelen welke lens ik meeneem, de 70-200 f2.8 IS met extender, of toch de 100-400

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #19
          Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
          Ben benieuwd wat de beeld- & AF-kwaliteit van de 50-500 mm 1/4.5-5.6 EX OS HSM zal zijn.
          Ik droom nog van een goede betaalbare telezoom voor mijn > 200mm bereik op een APS-C.
          typfout van de TS want het is een SIGMA APO 50-500mm F4.5-6.3 DG OS HSM
          Dus 6.3 ipv 5.6. De bestaande Bigma dus met OS.

          Als dat waar was van die 5.6 zou het een beest van een lens zijn die wel net iets meer zou kosten dan bv een 100-400...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Die 50-500 OS kijk ik naar uit, als die een beetje goed is zou mijn 100-400 wel eens de verkoop in kunnen gaan, die extra mm komen altijd van pas.

            Momenteel is het altijd twijfelen welke lens ik meeneem, de 70-200 f2.8 IS met extender, of toch de 100-400

            Mark
            Ik heb zelf nog geen enkele Sigma-lens gehad die een beetje in de buurt komt van de Canon 100-400 L IS als het op de AF-snelheid aankomt.

            Misschien hebben ze nu wel een supersnelle AF in de 50-500 OS gestoken, maar ik zou toch maar eerst wat testresultaten afwachten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb zelf nog geen enkele Sigma-lens gehad die een beetje in de buurt komt van de Canon 100-400 L IS als het op de AF-snelheid aankomt.

              Misschien hebben ze nu wel een supersnelle AF in de 50-500 OS gestoken, maar ik zou toch maar eerst wat testresultaten afwachten.
              Daar vrees ik eerlijk gezegd ook voor ... en waarschijnlijk is de Sigma dan nog eens net niet zo scherp als de Canon L-lens ook ... zal dus wel niets worden, maar ik mag altijd dromen hé

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #22
                Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                Ik las vandaag dat het naar "Sigma-gewoonte" nog meer dan een half jaar kan duren alvorens nieuwe lenzen ook in de winkels komen. Gemeten vanaf de DPreview publicatie. Weet iemand of dit ook zo was in het verlenden met de Sigma-announcements ?

                Ik ben zeer benieuwd naar 70-200 2.8 OS, als deze wat aan de kwaliteit van Nikon 70-200 VRI kan tippen voor een prijs beneden de 1000 euro, sta ik de eerste in de rij hoor

                Ook de 85 1.4 interesseert me geweldig, heb nu een Nikon 50 1.4 en soms net ietsje te kort voor mijn portretjes

                Afwachten tot de eerste reviews zeker ???
                www.davidbarbe.be

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                  Gevonden op www.sigma-foto.de/

                  Sigma stellt neue interessante Produkte auf der PMA vor.
                  Folgende Produkte werden auf der diesjährigen PMA vorgestellt:

                  Objektive

                  8-16mm F4,5-5,6 DC HSM (Infos unter Objektive)
                  17-50mm F2,8 EX DC OS HSM (Infos unter Objektive)
                  50-500mm F4,5-6,3 APO DG OS HSM (Infos im Pressebereich)
                  70-200mm F2,8 APO EX DG OS HSM (Infos im Pressebereich)
                  85mm F1,4 EX DG HSM (Infos im Pressebereich)
                  Kameras

                  DP1x (Infos im Pressebereich)
                  DP2s (Infos im Pressebereich)

                  Grtz, RF


                  Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                    Die 8-16, ik kan niet wachten tot de eerste testresultaten
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                      amaai... nieuwe 70-200 bij Canon, en dus prijsjes voor de oude binnenkort, en nu dit nog.
                      Kwaliteit?AF is idd. belangrijk element. Maar mijn Sigma 150mm f2.8 APO Macro DG EX HSM is geweldig hoor. Al is de Canon versie van een 70-200 retesnel in AF en stekescherp natuurlijk. De lat ligt hoog.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        amaai... nieuwe 70-200 bij Canon, en dus prijsjes voor de oude binnenkort, en nu dit nog.
                        Kwaliteit?AF is idd. belangrijk element. Maar mijn Sigma 150mm f2.8 APO Macro DG EX HSM is geweldig hoor. Al is de Canon versie van een 70-200 retesnel in AF en stekescherp natuurlijk. De lat ligt hoog.
                        Het voordeel van sigma is dat ze vaak de helft goedkoper zijn dan de 70-200 versies van nikon/canon. en laten we eerlijk zijn. Als ik voor de helft van de prijs een lens kan kopen die bijna evengoed is, denk ik dat ik met iets mindere kwaliteit al tevreden ben. En misschien is het wel even goed, dat weten we nog niet. (of ik toch niet)
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                          PRESSE-INFORMATION
                          Stand: 22.02.2010
                          SIGMA 70-200mm F2,8 EX DG OS HSM
                          Das beliebte lichtstarke Teleobjektiv ist jetzt auch mit der von SIGMA entwickelten Optical Stabilizer (OS) Funktion ausgestattet, die bis zu 4 Stufen längere Verschlusszeiten ermöglicht, als sie Ihnen sonst aus freier Hand möglich wären. Der OS empfiehlt sich auch dann, wenn die Kamera selbst mit einer (dann ausgeschalteten) Bildstabilisierung ausgestattet sein sollte, da er bereits das Sucherbild stabilisiert und damit den Bildaufbau und die Fokussierung erleichtert. Zwei FLD („F“ niedrige Dispersion) Glaselemente, deren Abbildungsleistung mit der von Fluoridglas gleichzusetzen ist und drei SLD (speziell niedrige Dispersion) sorgen für die hohe Abbildungsqualität bei allen Brennweiten- und Entfernungseinstellungen. Die Super Multi Layer (SML) Vergütung verhindert Geisterbilder und Reflexe und liefert Bilder mit ausgewogener Farbbalance über den gesamten Brenweitenbereich. Der HSM Antrieb gestattet den schnellen und geräuscharmen AF, in den jederzeit manuell eingegriffen werden kann. Die Frontlinse dreht sich beim Fokussieren nicht mit, das den Einsatz der mitgelieferten tulpenförmige Gegenlichtblende gestattet, die Streulichteinfall wirkungsvoll abhält. Für den Gebrauch an digitalen Kameras mit APS-C Sensor liegt dem Objektiv zusätzlich zur Gegenlichtblende noch ein spezieller Adapter bei, der die Gegenlichtblende baulich verlängert und somit einen noch wirksameren Streulichtschutz gestattet. Dank der 9 Blendenlamellen entsteht eine nahezu runde Blendenöffnung, die außerhalb der Schärfeebene für ein sehr angenehmes Bokeh sorgt.



                          Brennweite: 70-200mm
                          SIGMA AF - Canon AF - Nikon AF (D) - Pentax - Sony (D)
                          Objektivkonstruktion: 22 Elemente in 17 Gruppen
                          Bildwinkel: 34.3° - 12.3°
                          Anzahl der Blendenlamellen: 9 Stück
                          Kleinste Blende: F22
                          Mindestabstand: 140cm
                          Größter Abbildungsmaßstab: 1:8
                          Gegenlichtblende (Lieferumfang): LH850-02
                          Filtergewinde: 77mm
                          Stativschelle TS-21 (Lieferumfang)
                          Gegenlichtblende: Tulpenförmig
                          Gegenlichtblenden-Adapter, Köcher (Lieferumfang)
                          Abmessungen in mm (Durchmesser x Länge): 86.4mm × 197.6mm
                          Preis in Euro: Steht noch nicht fest
                          Gewicht in Gramm: Steht noch nicht fest
                          Liefertermin: Steht noch nicht fest


                          *Aussehen und technische Daten des Produktes können ohne Ankündigung geändert werden. *Die EX Telekonverter im Pentax Anschluss können nicht an diesem Objektiv verwendet werden. *Im Nikon und Pentax Anschluss besitzt das Objektiv keinen Blendenring. *OS und HSM Funktion nur an Kameras, die dieses Merkmal unterstützen. *Wenn die OS Funktion des Objektivs benutzt wird, muss die Stabilisierungsfunktion des Kameragehäuses ausgeschaltet werden.

                          Die staat ook op mijn verlanglijstje, 't is tenminste geen storende witte buis.
                          Nu wachten op de lanceer datum en de reviews.
                          We beginnen te sparen.

                          Grtz, RF


                          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Gewicht in Gramm: Steht noch nicht fest
                            dat vat ik dus niet... dat ding wordt aangekondigd en ze weten niet hoeveel ie weegt????

                            btw, ik vind mijn witte niet storend hoor...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              dat vat ik dus niet... dat ding wordt aangekondigd en ze weten niet hoeveel ie weegt????

                              btw, ik vind mijn witte niet storend hoor...
                              ik denk vooral: nog niet vrijgegeven
                              lijkt me idd sterk dat sigma dat niet zou weten
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

                              **=ol

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sigma lanceert 5 nieuwe lenzen

                                Mijn witte lens stoort me ook niet maar als ik eerlijk mag zijn sta bij een zwarte body toch een zwarte lens ,het oog mag ook wat hebben vindt ik .

                                NU val je direct op met je witte lens ,en dan gaat het wel minder opvallen ,en ook voor de mensen met slechte bedoelingen is die zwarte uitgave maar raden of het een super toplens is of een gewoon lenske.

                                Groetjes

                                Ardesign
                                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                                Comment

                                Working...
                                X