Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensbaby

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lensbaby

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    valt niet makkelijk na te bootsen in PS... maar is ook wel echt moeilijk om mooie foto's mee te maken... ik heb zelf de versie 1.0...
    Ik denk dat je met focalpoint en Alien Skin Bokeh toch echt een heel eind komt.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Ik denk dat je met focalpoint en Alien Skin Bokeh toch echt een heel eind komt.
      denk dat je bijna alles wel kan namaken... maar... ik zet liever een object weg, dan het later in PS te moeten opkuisen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Re: Lensbabie

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        neen, je kan dat wel kiezen... maar is een duurdere versie
        ik ging deze bestellen : http://www.konijnenberg.be/product/1...ass_nikon.html is toch dubbelglas ?

ik heb ind ook liever een lens weg te steken, is toch nog iets anders dan photoshop.

Comment

ze staat toch op de site van kamera express

Comment

Ik heb al een tijdje de Lensbaby Composer. Het is best een leuk lensje om bij de hand te hebben. Wel rekening mee houden dat alles manueel is, niet enkel het scherpstellen. (diafragma wisselen doe je door een ander diafragmaschijfje in de lens te stoppen). De compser heeft het voordeel iets gemakkelijker te zijn qua scherpstelling.
            ik voeg alvast een linkje toe naar een foto die ik hier op BD eens heb gepost.
            http://forum.belgiumdigital.com/f78/...in-294205.html

(Heb het lensje gekocht bij 'Konijn', maar is ook elders verkrijgbaar)
            It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Wil je even kort toelichten hoe je te werk gaat? Wordt die zg lensbaby vooraan op je aanwezige lens geplaatst (zo ja, welke lens heb je op je camera staan), of schroeft de lensbaby rechtstreeks op de camera, zoals een gewone lens. Ik had al begrepen dat een en ander wel manueel in te stellen was.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

die lens schroef je rechtreeks op je camera

Comment

Dank voor dit antwoord!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Op de site van Lensbaby zelf kan je de effecten van de verschillende lensbaby types en lenstypes bekijken (single glass, double glass,......) evenals van de verschillende eccessoires (close-up, tele, groothoek,....). Interessant om eens te kijken wat er allemaal mee kan, en welk effect je zelf wil bereiken.

It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Dank voor die links!

Comment

• Gebaseerd op een configuratie van bal en socket waardoor soepele selectieve focus fotografie mogelijk is • Blijft in de positie staan waarin hij gezet wordt • Scherp te stellen vanaf 3 meter tot oneindig

Comment

Working...
                        X