Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gerucht canon EF 24-70 L f2.8 IS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gerucht canon EF 24-70 L f2.8 IS?

Bwa, ik lees dan weer dat een lancering niet vroeger zal komen als Photokina in september. 't Is maar wat je wil geloven hé.
    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Als ze nu een 24-70 1.8 L IS zouden uitbrengen (na zoveel tijd van verwachtingenen ontwikkeling), dat zou pas iets zijn.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Persoonlijk snap ik eigenlijk helemaal niets van waarom al dat nerveuze gedoe over IS.
        Als ik een goeie 24-70 had zou ik absoluut niet talen naar een versie met IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Persoonlijk snap ik eigenlijk helemaal niets van waarom al dat nerveuze gedoe over IS.
          Ik ook niet, maar met een 1.8 er nog eens bij (en behoud van de scherpte van mijn huidige 24-70) zou ik wel interesse tonen uiteraard...
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Onderschat het voordeel van IS niet. Ook heeft men nu al jaren een 17-55 F/2.8 IS op EF-s, dus het mag er wel eens van komen.
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Onderschat het voordeel van IS niet. Ook heeft men nu al jaren een 17-55 F/2.8 IS op EF-s, dus het mag er wel eens van komen.
              Ik heb er 2 met IS , dus er is ervaring.
              Ik zou aan betere optiek altijd de voorkeur geven boven IS , het is toch een beetje een modeverschijnsel.

Overigens moet je het probleem van IS op een 24-70 F2.8 L niet onderschatten, dat kan je niet 1 op 1 vergelijken met een 17-55...
              Zelfde categorie als: waarom maken ze niet gewoon een 18-105 F2.8.....

Comment

Ik heb er 2 met IS , dus er is ervaring.
                Ik zou aan betere optiek altijd de voorkeur geven boven IS , het is toch een beetje een modeverschijnsel.

Overigens moet je het probleem van IS op een 24-70 F2.8 L niet onderschatten, dat kan je niet 1 op 1 vergelijken met een 17-55...
                Zelfde categorie als: waarom maken ze niet gewoon een 18-105 F2.8.....
                Ik onderschat het niet, ik heb het in een eerdere reaktie al opgemerkt dat het geen sinecure is om daar zomaar een stabilisator aan toe te voegen. Overigens begrijp ik niet wat je bedoelt met het verkiezen van betere optiek boven IS: de 70-200 F/4 IS is in alle opzichten scherper dan de niet-IS, alsook de 18-55 IS vs non-IS.

En een modeverschijnsel zou ik het al helemaal niet noemen. Ik heb al meermaals kunnen profiteren van de stabilisator op mon 24-105 en 70-200, daar waar je zelfs met F/2.8 niet toekomt om uit de hand te fotograferen zonder camera-shake.

Iedereen heeft andere prioriteiten, het is aan Canon om te beslissen of het haalbaar is zo'n product op de markt te brengen.

Dave
                pixelpusher

Comment

. Overigens begrijp ik niet wat je bedoelt met het verkiezen van betere optiek boven IS: de 70-200 F/4 IS is in alle opzichten scherper dan de niet-IS, alsook de 18-55 IS vs non-IS.
                  Is nou ook weer niet zooo moeilijk te begrijpen....
                  Als ik moet kiezen tussen een redelijke lens met IS en een betere zonder, dan kies ik de laatste.
                  Die keuze kan gewoon voorkomen in lenzenland.

Comment

Is nou ook weer niet zooo moeilijk te begrijpen....
                    Als ik moet kiezen tussen een redelijke lens met IS en een betere zonder, dan kies ik de laatste.
                    Die keuze kan gewoon voorkomen in lenzenland.
                    Maar je insinueert dat een lens met IS in elk geval optisch slechter is als een zonder.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Maar je insinueert dat een lens met IS in elk geval optisch slechter is als een zonder.

Dave
                      Nee, dat heb ik nergens ook maar in de verste verte te berde gebracht.

Lezen blijft moeilijk

Comment

Ik zou aan betere optiek altijd de voorkeur geven boven IS
                        Nee, dat heb ik nergens ook maar in de verste verte te berde gebracht.

Lezen blijft moeilijk
                        Nalezen ook, blijkbaar.
                        pixelpusher

Comment

Working...
                        X