Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gerucht canon EF 24-70 L f2.8 IS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gerucht canon EF 24-70 L f2.8 IS?

Weet iemand hier iets meer over? Dat de 24-70 van canon uitkomt met een IS op?
    Canon 7D gripped, Canon 5D mark II gripped, Canon EF 17-40 f4 L, Canon EF 24-70 f2.8 L, Sigma 10mm f2.8, Sigma 70-200 f2.8, Canon 580 EXII x2, Macbook,...

Re: Gerucht canon EF 24-70 L f2.8 IS?

Zou me niet verwonderen dat er een versie II uitkomt van deze lens met betere coatings en een gereviseerde formule. Maar IS daar twijfel ik aan. Geen enkel andere fabrikant is er tot nu toe in geslaagd om een dergelijke zoom met IS uit te rusten.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

Comment

Hopelijk wél met IS.

I can
      You can
      We Canon
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drill Bekijk bericht
        Zou me niet verwonderen dat er een versie II uitkomt van deze lens met betere coatings en een gereviseerde formule. Maar IS daar twijfel ik aan. Geen enkel andere fabrikant is er tot nu toe in geslaagd om een dergelijke zoom met IS uit te rusten.
        Er bestaat al een 17-55 f2.8 IS lens van Canon. Is wel EF-S, maar ik zie niet in waarom een 24-70 f2.8 IS niet zou kunnen....
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Zouden deze geruchten waar zijn.

Heb interesse in de 24-70 mits deze de enig lens is die ik nog ontbreek in m'n reeks van 16 ->200mm.
          Is het de moeite te wachten tot deze nieuwe lens ( en de ook ddarbij horende prijs)?
          Kortom waarom zouden jullie ze dan niet of wel kopen?

Reeds bedankt Bart

Comment

Hoi Bart,

De geruchten zijn er sinds.. ze het wiel uitgevonden hebben vermoed ik.
            Ik hou het ook al een tijdje (+1 jaar) in de gaten maar veel nieuws over deze lens valt er niet te rapen. Steeds opnieuw zijn er vermoedens maar concreet is er nog niets.
            Persoonlijk kijk ik de kat nog even uit de boom aangezien ik tevreden ben van mijn EF-S 17-55 en pas later op het jaar wil overstappen op een FF camera.
            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Nu een vraagje, waarom zou Canon dit niet kunnen als men wel IS andere lenzen zoals de 17-55 f/2.8 met IS kan uitrusten ? Ik heb dit altijd raar gevonden...noch Nikon, noch Canon hebben stabilisatie (en Nikon heeft nochtans een vrij recente 24-70 )

Het bereik van 24-70mm is toch net zoals 70-200mm een 'workhorse' in lenzenland (veel voor gebruik bij pers enz) ?
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Prijs huidige 24-70 staat wel op absoluut minimum ... (€ 999 cameranu.nl)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Nu een vraagje, waarom zou Canon dit niet kunnen als men wel IS andere lenzen zoals de 17-55 f/2.8 met IS kan uitrusten ? Ik heb dit altijd raar gevonden...noch Nikon, noch Canon hebben stabilisatie (en Nikon heeft nochtans een vrij recente 24-70 )

Het bereik van 24-70mm is toch net zoals 70-200mm een 'workhorse' in lenzenland (veel voor gebruik bij pers enz) ?
                  De 24-70 van Canon is wel heel anders van opbouw dan de 17-55. De 24-70 F/2.8 L heeft een voorste element dat uitschuift naarmate je uitzoomt, en de kap schuift niet mee uit.

Geniaal, want dat komt de kap altijd overeen met de beeldhoek van je objectief, in welke zoomstand je je ook bevindt.

Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om zomaar IS in te bouwen. Je dient de opbouw van je objectief wel helemaal te veranderen. Kijk maar naar het verschil tussen de 70-200 met of zonder IS, zowel de F/2.8 als de F/4. Zowel in opbouw, aantal element, organisatie in groepen als uiteindelijke kwaliteit.
                  pixelpusher

Comment

ik heb op mijn 24-70 nog niet echt het gevoel gehad dat ik IS miste... dus zo'n meerwaarde vind ik het (nog) niet. Misschien als Alzheimer en en die wiens naam ik vergeet ... langs gaan komen, ja dan...
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Misschien als Alzheimer en en die wiens naam ik vergeet ... langs gaan komen, ja dan...
                      Parkinson ?

Je hebt inderdaad wel de lichtsterkte als voordeel...dat, gecombineerd met een hogere ISO-waarde...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

En zijn er verder mensen die ervaringen kunnen posten over scherpte, ....

Het zou zijn voor op een 40D

Groeten en bij voorbaat dank

Comment

De mijne staat nu op de 5DII regelmatig, maar in het begin van zijn carrière moest hij het met de 40D doen. Over scherpte hoef je je geen zorgen te maken en over vignettering ook al niet (zeker niet op de 40D). 't Is natuurlijk niet stekescherp zoals de 35 mm 1.4 (die heb ik sinds een maand en die is naar verwachting toch nog een maat scherper). Stevige robuuste lens. En je wordt er al wel eens mee aangekeken alsof je daar met een zware tele staat. Qua bereik is de Tokina 12-24 nog grappiger: mensen die denken volledig buiten beeld te staan, staan mooi te blinken op de foto. DE 24-70 heeft dat iets minder, zeker op de 40D. Samen met die 12-24 heb je daar een mooie set mee op een crop camera. En dan de telekant nog...
                          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike Jolling Bekijk bericht
                            Weet iemand hier iets meer over? Dat de 24-70 van canon uitkomt met een IS op?

grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

LOL... ik zie anders alleen maar de AF knop. Die van de IS zal rechts zitten, zoals bij alle andere Canonlenzen...

In februari 2009 ging die er ookal aankomen. En nu verwachten ze voor de zomer een 1Ds MArk IV met lens / lenzen.
                              Zou nog een kitje zijn, een 1Ds Mark IV met 24-70 2.8L IS.
                              Last edited by Yourt; 31 maart 2010, 16:23.
                              www.musicinframe.be

Comment

Working...
                              X