Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 is usm onscherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 17-55 is usm onscherpte

Dag en hallo,

Ik heb een prachtige lens maar ik krijg mijn pics niet (zeer) scherp middels AF middelste punt.
    MF krijg ik mijn foto's scherper , raar maar waar..

Is dit een bekend ding met deze lensen of is het een kunstje wat ik nog moet leren.

Groetjes,

Renato

(canon 40d)

Re: Canon 17-55 is usm onscherpte

Post hier anders even een foto met de exif dan kunnen we je beter helpen
    Flickr

Comment

Indien je je pics niet scherp krijgt heb je natuurlijk geen fantastische lens, zelfs al is het
      de 17-55. Zoals vorige poster al schreef, post eens een foto die in jouw ogen niet aan je
      wensen voldoet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daub Bekijk bericht

Ik heb een prachtige lens maar ik krijg mijn pics niet scherp, of is het een kunstje wat ik nog moet leren.
        fotograferen is zo wie zo een kunst hoor.
        maar met wat voorbeelden (en exif) praat het wat makkelijker.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

het ligt zelden aan de lens, of er moet een serieuze fabrieksfout gemaakt zijn.

voorbeeldjes onder gelijkaardige omstandigheden zijn wellicht handig..

Comment

Als het manueel beter lukt dan met AF denk ik toch direct aan front- of backfocus van body en/of lens, ik vrees dat je ze best samen binnenbrengt voor calibratie, want met de 40D kun je dit helaas nog niet zelf bijregelen.
            Zoek mss eerst hier nog even op dat focusprobleem, er staan ook testprocedures beschreven om dit eerst even zelf na te kijken.

groeten
            Koen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
            X