Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskeuze hulp gevraagd

Beste,

Ik zou graag overstappen van mijn compact camera naar een Canon 50D
    Maar weet niet goed welke objectieven te kiezen.

Ik zou graag een bereik hebben van 28-300mm met 2 objectieven.
    50D incl.objectieven,geheugen & cameratas mag maximaal €3000 kosten.

Ik gebruik mijn fototoestel voor : 40% landschap, 30% dieren, 20% architectuur en 10% portretfotografie.

Zelf denk ik aan: Canon 17-55 f2.8 IS of ander merk voor de standaardzoom en de Canon 70-200 f4.0 met stabilisatie of de 70-200 f 2.8 zonder stabilisatie voor de telezoom.

Wat vind je hiervan en wat zou je eraan veranderen?
    Tussen de 55mm en de 70mm zit dan een gat.
    Mis je dit eigenlijk?
    Met welke telezoom lens denk je dat ik het beste ben ? f4.0 IS of F2.8 zonder IS?
    Gebruik je hiervoor meestal het statief niet?

Graag je reactie en alvast bedankt.
    Last edited by Carthoga; 18 februari 2010, 00:12. Reden: opmaakfout

Re: Lenskeuze hulp gevraagd

Oorspronkelijk geplaatst door Carthoga Bekijk bericht
    Ik zou graag een bereik hebben van 28-300mm met 2 objectieven.

Zelf denk ik aan: Canon 17-55 f2.8 IS of ander merk voor de standaardzoom en de Canon 70-200 f4.0 met stabilisatie of de 70-200 f 2.8 zonder stabilisatie voor de telezoom.

Wat vind je hiervan en wat zou je eraan veranderen?
    Tussen de 55mm en de 70mm zit dan een gat.
    Mis je dit eigenlijk?
    Met deze lenzen heb je een bereik van 17 tot 200mm, wel heel goede kwaliteit.

55 of 70 mm is onbeduidend , mensen die hier van een "gat "spreken weten niet waar ze over praten.

Comment

Voor landschap en architectuur zit je al goed bij de 17-55 f/2.8 IS.
      Voor dieren (uitgezonderd vogels) en portret zit je goed met de 70-200 f/2.8 IS.
      Dit zijn zowat de top objectieven voor de 50D en vergeet dat 'gat' maar want je zult er geen last van ondervinden.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Beste,

Er zijn zoveel goede dingen op de markt, ik ben dan ook blij te horen wat je wilt besteden...want daar wringt dikwijls het schoentje.
        Je body: D50 ongeveer 800 € (met kropfactor)
        Een goede standaard lens is Sigma 24-70 f 2,8 IF HSM voor ongeveer 760€
        de EF 70-200 f4 L IS USM voor 1000€
        en de EF extender 1,4 x II voor 300€
        Dan heb je nog een restbedrag voor een degelijke kwaliteitstas zoals de Flipside 300 van Lowepro
        Even het web erop na slaan en je vind deze zaken beslist nog goedkoper!
        Succes, Roger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robifoto Bekijk bericht
          Beste,

Er zijn zoveel goede dingen op de markt, ik ben dan ook blij te horen wat je wilt besteden...want daar wringt dikwijls het schoentje.
          Je body: D50 ongeveer 800 € (met kropfactor)
          Krop
          Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
          Ga naar: navigatie, zoeken

Krop kan de volgende betekenissen hebben:

* Krop (darmkanaal), een voedselopslagplaats in het darmkanaal.
          * Schildkliervergroting (krop): een schildklieraandoening, waarbij deze vergroot is
          * Hildo Krop, een Nederlandse beeldhouwer en sierkunstenaar.
          * een krop van een watermolen horende bij een kroprad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Krop
            Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
            Ga naar: navigatie, zoeken

Krop kan de volgende betekenissen hebben:

* Krop (darmkanaal), een voedselopslagplaats in het darmkanaal.
            * Schildkliervergroting (krop): een schildklieraandoening, waarbij deze vergroot is
            * Hildo Krop, een Nederlandse beeldhouwer en sierkunstenaar.
            * een krop van een watermolen horende bij een kroprad
            Haha, soms is het zo grappig dat mensen onbewust (bewust?) verkeerde dingen typen zoals krop, lensen, ..
            Canon 450d + grip, Canon 70-200mm f4 L, Tamron 28-75mm f2.8, Canon speedlite 430ex II, Tamron 90mm f2.8, Seculine t2d + Strobist.
            The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
              Haha, soms is het zo grappig dat mensen onbewust (bewust?) verkeerde dingen typen zoals krop, lensen, ..
              't is gewoon triestig gesteld met het taalgebruik tegenwoordig: gisteren op een uur tijd twee keer "het regend" tegengekomen. Afkortingen: ok, maar dit is gewoon verloedering van de taal.
              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
              - Isaac Asimov-

Comment

De EF-S 17-55 f2,8 IS en de 70-200 f4 L IS zijn allebei heel erg goed, daarmee kan je in de meeste omstandigheden wel heel mooie foto's maken.
                Het "gat" tussen 55 en 70mm merk je bijna nooit, want meestal kan je daarvoor wel een stapje voor of achteruit zetten.

Als je niet echt de meest lichtsterke 70-200 nodig hebt, dan is de f4 IS-versie de beste keuze omdat die optisch heel goed is, en ze is ook niet te zwaar om dagelijks mee te sleuren.
                Heb je wel een lichtsterke 70-200 nodig, dan zou ik zelf eerder kiezen voor de gestabiliseerde versie (dat heb ik ook gedaan), omdat de beeldstabilisatie bij zo'n bereik er toch voor zorgt dat het percentage bruikbare foto's flink hoger wordt als er wat minder licht is (je zit dan wel boven je budget). Het grootste nadeel van de f2,8 is het hoge gewicht (en de hogere prijs, maar binnenkort gaat die waarschijnlijk in de uitverkoop als de nieuwe versie in de winkels ligt).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

24-70 en 70-200
                  (die laatste zie je zelf maar welke versie )

als er nog plaats is, de 85mm
                  No rules. Great shots.
                  -

Comment

Wanneer je de 24-70mm op een 50D plaatst heb je toch geen groothoek meer ?

Worden er voor de nabije toekomst nieuwe objectieven verwacht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carthoga Bekijk bericht
                      Wanneer je de 24-70mm op een 50D plaatst heb je toch geen groothoek meer ?
                      Ik vind een 24-70 ook niet meteen de beste keuze als "standaardlens" op een 1,6x crop camera, de EF-S 17-55 f2,8 heeft een veel handiger zoombereik (meer breedhoek).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomnoe97 Bekijk bericht
                        Dat zijn nu eenmaal die kleine "muggenzifters" opmerkingen die mij ervan weerhouden om mij meer te engageren op dit forum.
                        Waar het hier in dit forum op aan komt is zo goed als mogelijk medemensen te helpen die nood hebben aan ervaringen van anderen.
                        Indien eens een fout wordt getypt zoals "Krop" of Crop dan weze die opmerking over deze fouten niet aan de orde te komen, want wie vrij is van fouten werpt de eerste steen!
                        Zelfs personen die de "D/T" fouten maken zijn ook maar mensen die het goed met ons menen!
                        Conclusie: onthoud je in de toekomst van muggenzifterij en spits je toe op de essentie van de vragen dan krik je de waarde van dit forum wat omhoog!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robifoto Bekijk bericht
                          Conclusie: onthoud je in de toekomst
                          Ik feliciteer u met het juiste gebruik van onthoud zonder t en tevens met uw nieuwe functie van moddereter.

Comment

Set voldoet niet aan je eigen eisen van 28-300.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Set voldoet niet aan je eigen eisen van 28-300.
                              Hij bedoelt wss 28-300 als je de lenzen omrekent naar FF: 17-55IS+ 70-200= 27-320
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Working...
                              X