Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

    Heel in het begin van mijn foto virus een Canon 75-300 gekocht tweedehands ... na een week al terug verkocht, gelukkig voor hetzelfde bedrag.

    Geen IS en absoluut niet scherp te krijgen, zelfs niet op statief ... daarna de alom geroemde 70-200 f4 gekocht (non-IS, de IS bestond toen nog niet) ... en na enkele weken toch ook verkocht.

    Deze laatste was wel vlijmscherp, maar het gevoel van geen IS te hebben speelde me parten ... dus vele maanden sparen later de ultieme 70-200 f2.8 IS gekocht

    Twee miskopen, maar gelukkig hebben ze niet te veel Euro's gekost en heb ik ze beide vlot kunnen verkopen, de tweede met miniem verlies.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #47
      Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

      Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
      Sigma 18-125mm f/3.5-5.6 En ik vond het een erg slechte lens.

      Volopen was er niks mee aan te vangen.
      Op een gegeven moment is er binnenin iets afgebroken (je hoort het nog steeds vanbinnen rammelen) waardoor MF of AF niet meer lukt. Sindsdien geen SIgma en geen lenzen met variabele grootste diafragma.
      Die lens moet echt wel legendarisch slecht geweest zijn, dat is ook de enige die ik na een paar maanden terug verkocht heb aan de winkel waar ik ze gekocht had met 50% verlies ofzo, enkel op f11 was die min of meer bruikbaar, pinhole werkt beter denk ik..
      Ik heb ondertussen ook een paar oude lenzen gekocht die wat minder zijn, maar voor 10-15 euro is dat plots veel minder erg.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #48
        Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Nikon 55-200
        Dat is de tweede keer dat deze in dit topic verschijnt. Wat is juist de reden van deze ontevredenheid?
        Ik ben namelijk van plan deze zelf aan te kopen :-).

        Ter info: Ben een complete amateur fotograaf, en zoek een lens voor iets meer zoom in combinatie met mijn 18-55 kitlens.
        Voornaamste doel is natuurfotografie, op reis.
        It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

        -Douglas Adams-

        Comment


        • #49
          Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

          1) Peleng 8mm fisheye. Veel te breed en erg onregelmatige coating van bedenkelijke kwaliteit. Kocht nadien de Zenitar 16mm fisheye die ik veel vaker gebruikte, maar ook deze is intussen vervangen door een nieuwe visoog, i.e. de Pentax DA10-17 (ook verkrijgbaar voor andere merken in Tokina uitgave). Nog een stuk beter en de zoom maakt 'm ook een stuk flexibeler waardoor je 'm vaker gaat gebruiken dan de gemiddelde vaste visoog.

          2) Pentax 6x7. Niet omwille van die camera op zich, maar bij de mijne heb ik redelijk kort na de aanschaf door fout laden van een filmrolletje het transportsysteem om zeep geholpen... Camera en twee objectieven zitten nu in een doos te wachten op hun verdere tot nu onbekende lot...

          3) Pentax K28/3.5 Shift: superobjectief, maar ik betaalde veel geld voor een exemplaar dat stuk bleek te zijn (m'n enige mindere ervaring op eBay). Pentax vroeg een arm en een been om 'm te repareren. Uiteindelijk een adresje in de UK gevonden waar een ex-Pentax-werknemer 'm voor een prijsje terug in orde kreeg. Op APS-C is deze echter niet echt breed genoeg. Leuk en erg goed glas, maar eigenlijk was deze het geld dat ik eraan gaf (en de moeite om 'm nadien in orde te krijgen) niet echt waard... Als ie nu 10mm korter was geweest...

          Wim
          Last edited by ishpuini; 8 maart 2010, 15:15.
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #50
            Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

            Sigma 28-70 2.8
            Om geen gevoelens te kwetsen, zal ik hier geen verdere commentaar bij geven.

            Goede lenzen kosten een hoop geld, niks aan te doen. Primes zijn nog wat betaalbaar, maar dan heb je snel een hele hoop lenzen bij..
            5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
            Fuji Finepix F30

            Comment


            • #51
              Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

              Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
              Sigma 28-70 2.8
              Om geen gevoelens te kwetsen, zal ik hier geen verdere commentaar bij geven.

              Goede lenzen kosten een hoop geld, niks aan te doen. Primes zijn nog wat betaalbaar, maar dan heb je snel een hele hoop lenzen bij..
              Als je ongeveer het bereik dat je wil hebben met primes gaat bestrijken, dan kost het je nog veel meer dan zooms, het enige voordeel zit in de lichtsterkte.

              Er zijn goede lenzen die een hoop geld kosten, maar het is geen ijzeren wet.

              Er zijn zat prima lensjes die niet veel kosten, het selecteren en vinden is wat moeilijker dan even 500 of 1000€ overmaken , maar er is zeker wat aan te doen.
              Last edited by Keeskanon; 8 maart 2010, 17:20.

              Comment


              • #52
                Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                mijn grotste miskoop is de 150-500mm van sigma voor nikon bodys
                nikon d700 - nikon 14-24mm2.8 -nikon24-70mm2.8 -nikon 70-200vrII mm2.8 -sigma50mm1.4 en nikon sb900

                Comment


                • #53
                  Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                  Sigma 24-70 2.8 werkt niet echt leuk op een crop

                  Nu de canon 17-55 en waauw dat was is echt een andere wereld (wel 2 keer de prijs maarja, je moet er iets voor over hebben).
                  Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
                  www.moosedesign.be

                  flickr

                  Comment


                  • #54
                    Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                    Nikon coolpix 5600 geloof ik, een compact camera.. niet echt teleurgesteld hoewel ik er nu helemaal gek van zou worden ( je moet telkens als je hem uitschakelt wat dingen terug gaan instellen in het menu) maar ik vind dat ik er echt te veel geld voor heb gegeven, ik wist toen niet echt wat ik wou of kocht..

                    Comment


                    • #55
                      Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                      Mijn grootste misser is het Minolta APC Vectis spiegelreflex gebeuren.

                      Diverse bodies met een stuk of 10 leuke V Mount lenzen.

                      Deze passen niet meer op de Sony A Mount camera's.

                      De kwaliteit was (en is) goed, maar ik kan er nu niet zoveel meer mee in de digitale tijd.

                      Roel van Gompel
                      Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        ...
                        Er zijn zat prima lensjes die niet veel kosten,....
                        Laat ons zeggen 80% van de kwaliteit voor 20% van de prijs, maar dat maakt het plezier niet minder

                        Comment


                        • #57
                          Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                          ik koop toch wel gemiddeld ene keer om de zes a tien jaar wel eens ne miskoop, je denkt dan: nooit meer
                          maar ja, soms loopt ge er toch nog in he

                          dit had ik gekcoht op het net (ebay):

                          NIKON Macro Extension Tubes 4 D3000 D5000 D300 D90 D80 voor vier euro of zo

                          natuurlijk werkt dat niet, als een deftige reeks honderd of meer eurokes kost, maar ja

                          dus nu kan ik er in principe weer tegen voor zes jaar

                          groetjes
                          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                          Comment


                          • #58
                            Re: Wat was je grootste miskoop en wat heb je bijgeleerd na het testen van objectieve

                            Dat heb ik nu ook nooit begrepen waarom zo'n setje meer dan 10 euro moet kosten, 't zijn gewoon holle buizen, evt met enkele contactjes om stroom door te sturen en daar durven ze dan 100 euro of zelfs meer voor te vragen
                            Gelukkig heb je voor m42 wel goede kwaliteit voor enkele euro
                            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                            Comment

                            Working...
                            X