Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM of AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM of AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

    hey,

    ik zou begin maart mij een macro lens willen aanschaffen.
    nu ben ik aan het twijfelen tussen de sigma 150mm of de nikkor 85mm.
    heb een d60 als body.

    is de sigma niet te groot voor portretfotografie?

    en bij de nikkor komt ik met die 85mm(oftewel 127.5mm op men d60)wel toe voor insectfotografie?

    grtz
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM of AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

    150 op een D60 is teveel voor portraitfotografie wel ideaal voor insecten

    85 is eerder het aantal mm voor portrait maar een f3.5 is niet de bokeh als bij een 1.8 of 1.4 en 85mm kan nipt zijn voor schuwe insecten

    wil je toch absoluut de combinatie portrait en insectlens op 1 lens: opteer eerder voor een 105mm van nikon AFS-S VR f2.8 op D60
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM of AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

      Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht

      is de sigma niet te groot voor portretfotografie?

      en bij de nikkor komt ik met die 85mm(oftewel 127.5mm op men d60)wel toe voor insectfotografie?
      150mm is absoluut niet te veel voor portret fotografie... probeer het zelf eens uit met je 18-200...

      probeer echter niet om twee verschillende disciplines in één lens optimaal te vinden...
      voor macro... insecten is een 150mm ideaal, 180mm or 200mm zelfs nog beter...

      voor portret ben je goed vanaf 50mm op een crop camera, maar ideaal vanaf 85mm...
      echter een 200mm is absoluut goed voor portret! alleen heb je er veel ruimte voor nodig... je moet ver staan van je onderwerp...

      vele portret fotografen werken op 200mm

      nu, gecombineerd, macro en portret, een macro lens stelt traag scherp, heeft een groter bereik, dus grotere weg af te leggen, en is erg scherp... soms te scherp voor portretten...

      persoonlijk zou ik voor de 150mm gaan en later een 85mm 1.8 bij kopen... dat is een echte portret lens...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Sigma APO MACRO 150mm F2.8 EX DG HSM of AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR

        bedankt voor de info.zal waarschijnlijk gaan voor de sigma,maar ga nog even wachten tot de nikon 60 dagen bij men fotoboer.misschien met wat geluk krijg ik dan een redelijke korting voor de nikon 105.
        “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

        Comment

        Working...
        X