Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog een aanvullend objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nog een aanvullend objectief

Wie kan mij goede raad geven,
    ik heb momenteel de 50mm f1.8 en de 70-200mm f 4
    soms zit ik toch wel moeilijk en kan ik zowel de 50mm niet gebruiken doordat ik niet kan zoomen en soms lijkt mij de 70-200 te lang,
    het is vooral foto's van dieren zowel stilstaand alsook rennende honden,
    en af en toe wat foto's van mijn kinderen
    ik had de tamron 28-70mm f2.8 of de sigma 17-70mm f2.8 in gedachten
    maar wat denken jullie ervan?
    Last edited by Leen2; 15 februari 2010, 16:22. Reden: tekst verkeerd
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

Re: nog een aanvullend objectief

voor welke camera is het? FF of crop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leen2 Bekijk bericht
      ik had de tamron 28-70mm f2.8 of de sigma 17-70mm f2.8 in gedachten
      Ga je die speciaal laten maken?

Ik zou voor een Tamron 17-50 2.8 voor een cropcamera en voor een FF de 28-75 2.8.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik sta voor dezelfde keuze, heb sinds een maand de 70-200LF4. En daarnaast de Sigma 18-50 maar is mis het stukje ertussen. Ik zit zelf te kijken naar de nieuwe 15-85 van Canon maar die is wel gelijk weer een stukje duurder.
        Canon 400D Sigma 18-50 Canon 70-200F4L

Comment

de 17-70 lijkt me het beste , je hebt meer bereik, ook nog even de tokina 11-16mm 2.8 bekijken kan er nog net voor gebruikt worden is een heel goede toplens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milov Bekijk bericht
            Ik sta voor dezelfde keuze, heb sinds een maand de 70-200LF4. En daarnaast de Sigma 18-50 maar is mis het stukje ertussen.
            Ik heb die jaar met zo.n gaatje(zelfs 10mm groter gewerkt en het nooit gemist, één stapje voor- of achteruit en opgelost.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ga je die speciaal laten maken?

.
              sorry foutje ik bedoel de tamron 28-75mm f2.8
              Groetjes Leen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                voor welke camera is het? FF of crop?

voor een canon 450D EOS
                Groetjes Leen

Comment

Als je een dijk van een lens wenst, zou ik je de raad geven tweedehands opzoek te gaan naar de EF 28-70 F2.8 L USM van Canon, nieuw kan je ze niet meer kopen, ze is vervangen door de 24-70 mm F2,8 L USM. Buiten nog wat speciale lenzen zijn deze drie lenzen bij mij aanwezig in de tas, en zorgen voor héél veel mogelijkheden.

EF 17-40 F4 L USM
                  EF 28-70 F2,8 L USM
                  EF 70-200 F2,8 L USM

MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

TS heeft niets in het normaal-, laat staan het groothoekbereik, een zoom die dit aankan is de eerste keuze

Een kitlensje 18-55 IS (erg goed voor z'n geld), een 17-85 IS, of als het meer mag kosten een 17-55 2.8 IS of de nieuwe 15-85

Comment

bedankt voor jullie reactie's
                      de EF 28-70 F2.8 L USM is niet zo gemakkelijk te vinden.
                      ik ga nog wat afwachten en anders word het de sigma 17-70mm f2.8
                      Groetjes Leen

Comment

De Canon 18-55 IS is echt een goed lensje voor zijn geld.
                        Deze is ook veel minder duur dan de andere alternatieven.
                        Als je voor niet teveel geld een oplossing wil, zou ik deze aanraden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                          De Canon 18-55 IS is echt een goed lensje voor zijn geld.
                          Deze is ook veel minder duur dan de andere alternatieven.
                          Als je voor niet teveel geld een oplossing wil, zou ik deze aanraden.
                          bedankt voor je reactie,maar ik heb de 50mm f1.8 al en ik heb de 15-55 gehad als kitlens en gebruikte deze eigenlijk,
                          het is eerder dat stuk tussen de 50mm en 70mm dat ik nodig heb denk ik,en breedhoek zal ik ook wel missen momenteel
                          Groetjes Leen

Comment

Het stuk tussen de 50 en 70 mm is toch echt te verwaarlozen? dit kan je echt makkelijk overbruggen door jezelf een beetje te verplaatsen.
                            Indien je echt een objectief wil die deze afstand kan overbruggen en wat lichtsterk is kan je voor een Tamron 28-75 2.8 gaan. Let wel dat 28mm niet echt breed is op een crop toestel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                              Het stuk tussen de 50 en 70 mm is toch echt te verwaarlozen? dit kan je echt makkelijk overbruggen door jezelf een beetje te verplaatsen.
                              Indien je echt een objectief wil die deze afstand kan overbruggen en wat lichtsterk is kan je voor een Tamron 28-75 2.8 gaan. Let wel dat 28mm niet echt breed is op een crop toestel...
                              ben ik het mee eens... Ik zou geen lens kopen speciaal voor die 20mm te overbruggen...

Als je dat toch wil, ga dan voor de Tamron 28-75 2.8 ja ok, weinig breedhoek op je 450D maar een lekker lensje (heb ze zelf ook)

Als je toch zou beslissen om niet voor die extra 20mm te gaan, zou ik je volgende opties aanraden :
                              Canon 17-55 2.8 IS (DE standaardzoom voor cropcameras maar wel de duurste)
                              Tamron 17-50 2.8 (ook hele scherpe lens en pak goedkoper dan de Canon)

De Sigma 17-70 is geen vaste 2.8 maar 2.8 - 4 en niet zo scherp als de 2 bovenstaande lenzen...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X