Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter Of beschermlens voor 70-200mm F2.8 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filter Of beschermlens voor 70-200mm F2.8 VR

Ik heb vandaag een 2e hands 70-200mm F2.8 VR gekocht ik zou volgend weekend eens langs konijn gaan om een voorzetlens voor deze lens te gaan halen want zo'n voorzet lens kost namelijk veel minder dan de herstelling of nieuwe aan te kopen. Maar nu heb ik eigenlijk een vraag voor jullie.

Welke voorzetlens gebruiken jullie? Of welke kunnen jullie mij best aanraden. De reden van gebruik is vooral voor portretfotgrafie en trouwfotografie.
    Last edited by fotodigital; 16 februari 2010, 11:25.
    nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

Re: Filter Of beschermlens voor 70-200mm F2.8 VR

voorzetlens??? of bedoel je een uv of zo?

Comment

B+W UV filter is heel goed, niet de goedkoopst maar goed van kwaliteit
      https://www.facebook.com/Fotograaf.Jurgen.Limbourg/
      www.jurgenlimbourg.be

Comment

Ik had de B+w met MRC............erg goed spul. Maar duur.

Nog 1 te koop...
        Nikon spul

Comment

Beste, is deze van Nikon zelf, 77mm NC beschermglas.

Comment

als je alleen portretten en huwelijken doet, zie ik het nut van een uv-filter niet in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              voorzetlens??? of bedoel je een uv of zo?
              Een UV filter, polaristiefilter of een gewoon beschermingsglas
              nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

Comment

als je alleen portretten en huwelijken doet, zie ik het nut van een uv-filter niet in.
                Ik maak me dezelfde bedenking, tenzij er tijdens de huwelijksreceptie een moddercatch in beeld moet gebracht worden Desalniettemin heb ik op een trouwfeest wel een keer meegemaakt dat, terwijl ik aan het focussen was met een 70-200, een beschonken genodigde mij passeerde en ondertussen heel spontaan en nietszeggend zijn duimafdruk midden op het frontelement van mijn objectief zette 't Was nochtans een chique avondfeest met alles erop en eraan, maar ja... Dan mag men beginnen poetsen he
                Sindsdien gebruik ik weliswaar voor trouwpartijen nog steeds geen beschermfilters. Voor vele verschillende vieze, vettige en vuile doeleinden worden die wel opgeschroefd.

Greetz.
                F. (is aan 't oefenen voor 't internationaal kampioenschap allitereren)

Comment

Als er een kras in je lens zit zal je het nut ervan wél inzien.
                  Altijd erop zetten.Nooit erafdoen.
                  H.
                  Nikon-Sony-olympus-Leica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
                    H.
                    moet je met een 70-200 met een enorme kap erop wel behoorlijk je best voor doen lijkt me..

of gaan we ermee gooien of zo?

reflecties en de krassen op je uv, zie je dan niet natuurlijk..

de coatings van tegenwoordig zijn behoorlijk hard, en daar moet je toch echt je best voor doen, om daar een kras in te krijgen..

GLAS=KRASVASTER dan een plastic Uv..

de meeste krassen komen btw van teveel poetsen, zonder de stofjes weg te blazen.. dat krast idd lekker..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henkie Penkie Bekijk bericht
                      H.
                      En ga je die kras dan ook ' zien ' op je foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        En ga je die kras dan ook ' zien ' op je foto's
                        Hopelijk niet, anders is't voor de vuilbak Tenzij je een fortuin wenst uit te geven voor een reparatie. En andere McGyver-technieken, om de invloed van erge krassen te camoufleren, lijken mij toch ook niet zo best...
                        Nuja, 't is een reden te meer om voorzichtig met objectieven om te springen. Bij een kwalijk incident vrees 'k dat een beschermingsfilter weinig lenzen het leven redt. Die dingen zijn wel goed om in sommige shoots viezigheden van je front-element weg te houden, zodat je niet het risico moet nemen schade aan een lens toe te brengen vanwege overmatig oppoetsen.

Greetz.
                        F.

Comment

GLAS=KRASVASTER dan een plastic Uv..

de meeste krassen komen btw van teveel poetsen, zonder de stofjes weg te blazen.. dat krast idd lekker..
                          Tja.; Als je goedkope UV filtertjes gebruikt

Ik heb op al mijn lenzen Nikon NC filters (zijn gecoat) en nog nooit nadelen ervaren, wel de voordelen (bij snel wisselen van lenzen eens twee lenzen op elkaar gezet in mijn tas-> filter gekrast, maar lens OK)
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Tja.; Als je goedkope UV filtertjes gebruikt

Ik heb op al mijn lenzen Nikon NC filters (zijn gecoat) en nog nooit nadelen ervaren, wel de voordelen (bij snel wisselen van lenzen eens twee lenzen op elkaar gezet in mijn tas-> filter gekrast, maar lens OK)
                            Volledig mee eens, zie maar eens naar de peperdure 300-400 en 500mm objectieven van Nikon daar zit standaard een NC gecoat glas, zowel vooraan als achteraan het objectief, zelf hek ik ook nog nooit ongewenste reflecties of schitteringen gezien met mijn NC voorzetglazen (want filters zijn het niet).

Comment

Al mijn objectieven zijn voorzien van een Nikon NC filter, behalve de 14 - 24 gezien daar geen filter op past.
                              Ook in loop van jaren diverse merken gebruikt, uiteindelijk bevalt deze mij het best.

Comment

Working...
                              X