Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag i.v.m. lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraag i.v.m. lenzen

Hey iedereen

Ik heb nog een vraag over lenzen. Kan iemand me wat uitleg verschaffen i.v.m. die mm's van lenzen.

Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS ==>> 250/55 = 4,5 X zoom
    Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM CPS ==>> 400/100 = 4 X zoom

Deze twee lenzen hebben beide rond de 4 a 4,5 zoom. Maar waarom zou je een lange lens meenemen (2e lens) als je evenveel zoom hebt met de 1e lens ... ongeacht de extra's en de prijs.
    Voorlopig zou ik toch liever een lens van bijvoorbeeld 100/25 meenemen dan 400/100.

En op digicamshop.be staan er bij standaardzoomlenzen voorbeeld deze lens:

Canon EF 28-200mm f/3,5-5,6 USM ==>> 200/28 = 7 X zoom

Waarom zou je dan een telelens nemen als je meer kan zoomen met een gewone zoomlens? Bij de technische uitleg op die website kan ik me geen beeld schetsen ...

Alvast bedankt!

Re: Vraag i.v.m. lenzen

Het gaat niet om de zoom, maar de brandpuntsafstand. kijk hier eens naar de verschillen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het gaat niet over zoveel mogelijk zoom-mogelijkheid in 1 lens, dan kun je zowel de Tamron 18-270 kopen (compacte 15x hoogste zoom ooit) of een Sigma 50-500 (10x zoom)
      of een bridgecamera ipv een spiegelfreflex en hoef je geen andere lenzen mee te nemen en komt het goedkoper uit.
      Last edited by CanonYouCan; 12 juni 2010, 12:11.

Comment

Thx voor de reacties! Dus alles draait om lichtsterkte en kwaliteit, ...
        Ik zag laatst op dit forum een link naar website waar elke lens met foto's enz. online staan ... Daar vergelijk ik wel wat lenzen.

Het is zo moeilijk om als beginner alles te begrijpen.

Comment

Indien je er meer wilt over weten is hier wat lectuur:
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Interessant! Ik lees deze website morgen even volledig door.
            Perfect wat is zocht :-) thx

Comment

Working...
            X