Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[GERUCHT] Nikkor 70-200 ƒ/4 VRII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [GERUCHT] Nikkor 70-200 ƒ/4 VRII

Van Nikonrumors.com:
    Oorspronkelijk geplaatst door Nikonrumors
    This just in: Nikon AF-S 70-200mm f/4G ED VR. Don’t know much about the origin of this picture, still working on it:

rumored Nikon AF-S 70-200mm f/4G ED VR lens
    The golden letters are inconsistent and the lens appears to be too thick around the mount. I am not even sure if this will fit on a F-mount – this it could definitely be a PS job.

Maybe after the release of the Nikkor 16-35mm f/4G ED VR lens, Nikon will deliver a full line of new f/4 lenses.
    Wat denken jullie ervan? Ik weet dat in hun post staat dat de rumor "busted" is... Maar zeker ben ik er toch niet van. Ergens lijkt dit me een logische stap.

Re: [GERUCHT] Nikkor 70-200 ƒ/4 VRII

Maar het is toch duidelijk wel een PS job . Wat niet wil zeggen dat ze bij Nikon niet aan een f/4 versie werken.

Comment

Er mogen eens goede betaalbare telelenzen komen.

Ze zijn welkom, alleen zal ik mijn Nikon 70-200 f2.8 VRI er niet voor wegdoen.

Nu nog de Nikon 300mm f4 af-s VRII Nano
      of nikon 400mm f5.6 af-s VRII Nano

In deze winterse dagen mogen wij toch nog steeds dromen van nieuw speelgoed
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
        Van Nikonrumors.com:
        Wat denken jullie ervan? Ik weet dat in hun post staat dat de rumor "busted" is... Maar zeker ben ik er toch niet van. Ergens lijkt dit me een logische stap.
        Reken er maar niet op: na de lancering van de 70-200VRII direct nog een '70-200'-versie op de markt gooien lijkt mij iets teveel van het goede,vooral teveel van hetzelfde en op een te korte termijn. Daarnaast zouden ze hun VRI-ontwerp uit de markt werken want de keuze van de consument zou dan hoofdzakelijk worden herleid tot een f4/70-200 of een f2.8/70-200VRII. Marketing-gewijs zou het logisch zijn om het VRI-ontwerp (als goedkopere versie) verder te kapitaliseren. Daarenboven zou een low-cost 70-200 in een reeds concurrentiële markt van alternatieve merken moeten worden gegooid. Een marktprofilering van (in die mate geprofileerde) top notch, en eveneens dure objectieven is een eerder voor de hand liggende strategie. Nikon is jammergenoeg geen non-profit organisatie en om hun marktpositie verder uit te bouwen hebben ze, imho, absoluut andere objectieven te updaten...

But then again, ik zou er ook compleet naast kunnen zitten
        Cheers.
        F.

Comment

Ik begrijp de vraag naar zo'n lens wel omdat Canon die heeft, maar wat is er mis met de AFS VR 70-300mm f/4.5-5.6G?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Ik begrijp de vraag naar zo'n lens wel omdat Canon die heeft, maar wat is er mis met de AFS VR 70-300mm f/4.5-5.6G?
            Die lens is inderdaad zéér goed
            Maar een constante F4 met Nano en VRII zou wel kunnen aanslaan maar die lens zal dan hoogstwaarschijnlijk meer dan 3 keer zo duur zijn.

Teveel keuzes zijn nooit erg en er zijn altijd andere die graag die lens of een andere lens zien komen maar ik vermoed toch een paar leuke lenzen dit jaar.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Comment

Working...
            X