Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eeuwige twijfelaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eeuwige twijfelaar

ik heb volgende vraag....
    Ik heb momenteel een Canon 500D met kitlens 18-55mm...
    Ik zou dus een nieuwe lens willen kopen maar twijfel tussen volgende lenzen
    de 70-200mm 2.8 IS USM (of de nieuwe versie? is deze echt beter?)
    of Canon EF 100-400/4.0-5.6L IS USM

Ik zou zowiezo eentje willen hebben die binnen goed presteert en eentje waarmee ik dan goed kan zoomen. Echter kan ik maar 1 met een keer kopen

nu weet ik dat dit echter 2 compleet verschillende lenzen zijn.

Ik was vorige week in Oostenrijk en heb daar fotos getrokken van concert van James Morrison. Daar merkte ik dat een 2.8 lens best wel handig geweest was.
    Concertfotografie lijkt me super maar is het wel de moeite de lens te kopen als je weet dat je niet zomaar mag fotograferen in het sportpaleis?

Nu zou ik gewoon jullie eigen bevindingen willen weten over vooral de 100-400mm lens
    en vragen of er iemand me de verschillende brandpuntafstanden kan laten zien.

Dus gewoon het zelfde onderwerp fotograferen maar dan op 55mm, 70mm, 100mm, 200MM en 400mm.
    ik vraag misschien veel en er bestond denk ik een site voor maar zou graag is een goed voorbeeld zien.

alvast bedankt
    Last edited by JeroenDV; 12 februari 2010, 12:24.

Re: eeuwige twijfelaar

als je 'met binnen goed presteert' bedoelt dat je de lens in huis wil gebruiken, dan zijn de lenzen die je noemt misschien wel wat aan de lange kant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
      als je 'met binnen goed presteert' bedoelt dat je de lens in huis wil gebruiken, dan zijn de lenzen die je noemt misschien wel wat aan de lange kant.
      nee bedoel dan eerder gewoon als je ergens binnen zit zoals beurzen,concerten,...
      ik wou zowiezo een lens kopen waarmee ik wat meer kon zoomen.
      en dan heb ik liever direct een lens te kopen die binnen ook goed presteert ...

Comment

Ik denk als je zegt concerten enzo dat je veel beter af bent met een 70-200F2 IS USM.
        Deze geeft je zoom en wat heel belangrijk is bij concerten hij is lichtsterk.

Comment

Met elke zoomlens kan je lekker zoomen, maar het zegt weinig van de kwaliteit.

Wil je echt veel zoomen dan is de Tamron 18-270 VC toch wel geschikt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Met elke zoomlens kan je lekker zoomen, maar het zegt weinig van de kwaliteit.

Wil je echt veel zoomen dan is de Tamron 18-270 VC toch wel geschikt.
            Deze is ook wel niet echt lichtsterk en verlies je ietsje meer kwaliteit dan bv een 70-200daar je al meteen met die breedhoek zit en kan inzomen tot 270,ze is wel een goede allround-lens om bv mee te nemen op reis,maar om concerten te fotograferen ga je tekort komen vrees ik,tenzij het in openlucht en op klaar lichte dag is,allez is mijn opinie natuurlijk.
            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

heb nog is goed nagedacht en veel gelezen enzo en ga me toch maar de 70-200mm 2.8 IS USm kopen.
              Ookal ben ik nog maar ne beginnen, toch heb ik liever direct een lens waarmee ik effe voort kan.
              Moest ik nu een 4.0 kopen en dan meer binnen fotograferen....
              Iedereen is enthousiast over de lens dusja...

Comment

ik heb zelf sinds en paar weken de 100-400, is echt een fijne lens (misschien een beetje zwaar) voor binnen fotografie is ie denk ik niet geschikt, dan zou ik eerder voor de 70-200 gaan. of als je natuurlijk geld over hebt een 24-105 en een 100-400.
                Canon eos 7D

Comment

Working...
                X