ik heb volgende vraag....
Ik heb momenteel een Canon 500D met kitlens 18-55mm...
Ik zou dus een nieuwe lens willen kopen maar twijfel tussen volgende lenzen
de 70-200mm 2.8 IS USM (of de nieuwe versie? is deze echt beter?)
of Canon EF 100-400/4.0-5.6L IS USM
Ik zou zowiezo eentje willen hebben die binnen goed presteert en eentje waarmee ik dan goed kan zoomen. Echter kan ik maar 1 met een keer kopen
nu weet ik dat dit echter 2 compleet verschillende lenzen zijn.
Ik was vorige week in Oostenrijk en heb daar fotos getrokken van concert van James Morrison. Daar merkte ik dat een 2.8 lens best wel handig geweest was.
Concertfotografie lijkt me super maar is het wel de moeite de lens te kopen als je weet dat je niet zomaar mag fotograferen in het sportpaleis?
Nu zou ik gewoon jullie eigen bevindingen willen weten over vooral de 100-400mm lens
en vragen of er iemand me de verschillende brandpuntafstanden kan laten zien.
Dus gewoon het zelfde onderwerp fotograferen maar dan op 55mm, 70mm, 100mm, 200MM en 400mm.
ik vraag misschien veel en er bestond denk ik een site voor maar zou graag is een goed voorbeeld zien.
alvast bedankt
Ik heb momenteel een Canon 500D met kitlens 18-55mm...
Ik zou dus een nieuwe lens willen kopen maar twijfel tussen volgende lenzen
de 70-200mm 2.8 IS USM (of de nieuwe versie? is deze echt beter?)
of Canon EF 100-400/4.0-5.6L IS USM
Ik zou zowiezo eentje willen hebben die binnen goed presteert en eentje waarmee ik dan goed kan zoomen. Echter kan ik maar 1 met een keer kopen
nu weet ik dat dit echter 2 compleet verschillende lenzen zijn.
Ik was vorige week in Oostenrijk en heb daar fotos getrokken van concert van James Morrison. Daar merkte ik dat een 2.8 lens best wel handig geweest was.
Concertfotografie lijkt me super maar is het wel de moeite de lens te kopen als je weet dat je niet zomaar mag fotograferen in het sportpaleis?
Nu zou ik gewoon jullie eigen bevindingen willen weten over vooral de 100-400mm lens
en vragen of er iemand me de verschillende brandpuntafstanden kan laten zien.
Dus gewoon het zelfde onderwerp fotograferen maar dan op 55mm, 70mm, 100mm, 200MM en 400mm.
ik vraag misschien veel en er bestond denk ik een site voor maar zou graag is een goed voorbeeld zien.
alvast bedankt
Comment