Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Close up lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Close up lenzen

Hey,

Ik had navraag gedaan over levertijden van een Canon Close Up 500D (58mm).

Maar toen kreeg ik volgende producten aangeboden (waarschijnlijk omdat de Canon niet leverbaar is aldaar??)

Wie heeft ervaring met volgende producten?

- Prinz Close up Set 58mm
    - Phottix 3 Ring Auto-Focus AF Macro Extension Tube for Canon
    - Phottix 3 Ring Macro Extension Tube for Canon

Alvast dank voor de reacties
    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Re: Close up lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
    Hey,

Ik had navraag gedaan over levertijden van een Canon Close Up 500D (58mm).

Maar toen kreeg ik volgende producten aangeboden (waarschijnlijk omdat de Canon niet leverbaar is aldaar??)

Ik heb geen ervaring met het merk wat men je daar aanbiedt als close-up lenzen maar 'k ben gaan kijken oa bij Studio73 verkopen ze zo'n set .. 'k heb er ook zo eentje uit vervlogen eeuwen ... 't zijn stukjes min of meer krom geslepen glas ..

De Canon close-up's (net zoals de Sony die ik heb) is een achromatische lens met 2 elementen en kost minstens dubbel zoveel als dat setje Prinzen .. daar is een deugdelijke reden voor .. geloof me
    FWIW

Comment

Ik geloof je niet.

Comment

En ik zal gelijk maar meedelen dat ik niet van plan ben met je in discussie te gaan, je krijgt gewoon gelijk.

Comment

Wat is uw probleem ?

quote ...
          Description
          The Canon 250D/500D series close-up lenses incorporates a double-element achromatic design for maximum optical performance ....

...
          The Canon 500D Close-up Lens is a small double-element lens that threads onto the filter threads on a standard (non-macro) lens. It allows that lens to be focused at a much closer distance- resulting in a higher magnification of the subject. The Canon 500D Close-up Lens is intended to be used on lenses with a focal length of 70mm-300mm. ....

Last edited by Guest41; 9 februari 2010, 19:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pthomass Bekijk bericht
            Hey,

- Phottix 3 Ring Auto-Focus AF Macro Extension Tube for Canon
            - Phottix 3 Ring Macro Extension Tube for Canon

Alvast dank voor de reacties
            De Close-up set zou ik links laten liggen.
            Van de tussenringen zou ik de Tube met AF nemen als de prijs redelijk is, hiermee kan je met de kitlens met af al redelijke macro verkrijgen.

Overigens kan het al heel aardig en goedkoop met de volgende artikelen:
            -M42-EOS adapter 17.50€
            -Setje M42 tussenringen 10€
            -Pentacon 50mm F1.8 5€ (kringloopwinkel)
            -

Comment

Als je zo'n closeup diopter koopt kan je inderdaad best eentje kopen bestaande uit 2 glaselementen zoals regulus zegt. De Canon closeup 250D en 500D hebben zo'n kwaliteitsglas en ook de Nikon closeup 6T,5T... De Nikons worden nieuw wel niet meer gemaakt. De Sony closeups ken ik niet.

Ik heb een Canon 250D 58mm closeup te koop staan in nieuwstaat. M'n 500D 72mm is sinds deze namiddag verkocht. Moest je interesse hebben...
              Danny's Photosite

Comment

Raynox valt misschien ook nog te overwegen?

The Raynox lenses continue to amaze me with their optical brilliance. I rate them as among the finest pieces of glass I've ever used. Quite astonishing considering their price tags! They perform a little bit differently depending on which lens you put them on though so you can't smack them onto anything and expect wonders.
                Bovenstaande quote komt van een hallucinant goeie macrofotograaf, zie de link 2 posts hieronder.
                Last edited by ThierryM; 10 februari 2010, 22:12.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Raynox valt misschien ook nog te overwegen?
                  Over Raynox heb ik alleen maar in termen als "junk "gelezen.

Die juichende reviews vertrouw ik niet zo, die worden "gesponsord"

Maarrr, mogelijk komt er tegenwoordig wat bruikbaars uit onder die naam.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

Die quote komt niet van de eerste de beste, en ik baseer me uiteraard ook op de resultaten die ik van hem zie.

Misschien moet je toch eens de moeite doen om te kijken tot welke resultaten die junk in staat is. Vrij bruikbaar, lijkt me

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

Ik heb enkele jaren terug de raynox dcr-250 voorzetlens gebruikt en moet zeggen dat dit beslist geen junk is, vooral als je de prijs bekijkt die hiervoor wordt gevraagd, voor een paar luttele tientjes heb je een lens waarmee je een heel behoorlijke vergroting kunt krijgen. http://picasaweb.google.nl/romboutro...55292572805378

Comment

De goedkope setjes voorzetlenzen zijn niet echt goed, toch niet als je scherpe macrofoto's wil maken.

De Canon 250D en 500D voorzetlenzen zijn optisch een heel stuk beter. De Raynox heb ik nooit geprobeerd, een goedkoop setje en de Canon 500D (77mm versie) wel.

Het probleem voor mij was de beperkte werkafstand, met een voorzetlens kan je maar op een bepaalde afstand scherpstellen, en dat maakt het moeilijker om de foto te kadreren zoals je dat zou willen. Maar het kan wel een goede investering zijn voor een licht reissetje, of als je maar af en toe eens een macrofoto wil maken.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          De goedkope setjes voorzetlenzen zijn niet echt goed, toch niet als je scherpe macrofoto's wil maken.
                          Mijn link hierboven bekeken? Genoeg scherpe resultaten met raynox.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                            Mijn link hierboven bekeken? Genoeg scherpe resultaten met raynox.
                            Die Raynox voorzetlenzen zijn wel heel wat duurder dan het setje dat ik ooit heb gekocht. Dat waren drie verschillende voorzetlensjes die je zelfs nog op elkaar kon schroeven (+1 - +2 - +4 denk ik dat er opstond, welk merk, dat weet ik niet meer).

De optische kwaliteiten van de Raynox-voorzetlenzen zullen dus wel een heel pak beter zijn dan de allergoedkoopste voorzetlensjes.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

OK, mijn excuses voor die reactie Bart, ik had je verkeerd verstaan

Comment

Working...
                              X