Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Niet om 't één of 't ander maar heb je zelf wel eens gewerkt met de Canon 24L mkII? Moet je eens proberen en dán nog eens roepen dat Canon sukkelt met hun wides

    Toegegeven, de 17-40 & de 16-35 zullen het wellicht niet halen als je ze vergelijkt met de Nikon tegenhangers, maar die 24L mk II? Knappe jongens als daar nog een betere tegenhanger voor kunnen bouwen....

    Overigens zie ik de voordelen van een 24mm wide angle met een extreem groot diafragma ook zéker wel. 't Geeft je echt mogelijkheden om met DoF te spelen. (En dan heeft de 24L II ook nog een hele mooie bokeh ook )

    Ik mag dat roepen zoveel ik wil.
    De 17-40, 16-35I en II, de 20mm 2.8, 24L 1.4I en 28 1.8 heb ik mee gewerkt.
    Ze vallen mee (behalve de 20mm da ze da nog verkopen) maar mijn zeiss/contax ownt da allemaal, uit 95 ofzo.
    Tis nu 2010 en ze hebben 1 deftige wide angle, dan kunt ge gerust stellen da wides canons sterkste kant nie is. De 24L II staat op mijn lijstje :P das zeker een schoon lenske maar maakt al die andere nie beter. De 35L is ook vet maar voor mij een normale
    http://aljocha.tumblr

    Comment


    • #47
      Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Volledig eens met je gedachtengang, zo denk ik er ook over.

      Is deze dan reeds leverbaar ? Een en ander dat ik zou willen weten, is het een metalen vatting, en made in China of Japan.
      Ik denk dat de twee lenzen (14-24/2.8 & de 16-35) een hot item zullen worden in allerhande discussieforums wereldwijd.
      Het mogelijk kwaliteitsverschil zal eerder afhankelijk zijn van je praktische wensen (VR of f2.8, 14mm versus 16mm lichtgewicht).
      De prijs van de f4 zal allicht met tijd onder de 1000 euro zakken, waardoor het verschil in prijs toch wel iets markanter zal zijn.
      Nu nog wachten op de testresultaten, al twijfel ik niet echt aan dit nieuwe juweeltje.
      Doet mij een beetje denken aan de 85/1.8 en f1.4. Beiden zeer goede lenzen die nog steeds een groot aantal liefhebbers met allerhande aankoopadviezen opzadelen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #48
        Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Doet mij een beetje denken aan de 85/1.8 en f1.4. Beiden zeer goede lenzen die nog steeds een groot aantal liefhebbers met allerhande aankoopadviezen opzadelen.
        Wacht tot daar de opvolger van uitkomt

        Comment


        • #49
          Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Volledig eens met je gedachtengang, zo denk ik er ook over.

          Is deze dan reeds leverbaar ? Een en ander dat ik zou willen weten, is het een metalen vatting, en made in China of Japan.
          De 16-35 zou leverbaar worden 2de helft februari.Afwachten dus. Als de lens in stock is ga ik ze zelf ophalen bij Ingo. Ik ga de 2de week van maart met 't school een week naar Polen en ik hoop met wat geluk ze dan te hebben. Maar als dat niet zo is, dan is het ook zo maar.

          Ik zie deze 16-35 een beetje als de vervanger van de Nikon 12-24/4 die ik vroeger op DX gebruikte. Mooi bereik, scherp genoeg, niet te zwaar... en de 16-35 heeft er dan nog de nieuwste VR-technologie bovenop.

          Geen idee wat de vatting betreft maar de lens zou wel een zeer degelijke afwerking hebben.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #50
            Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Er is al een ocassie: de 28mm f1.4 AF-D

            Logischerwijs zou die in waarde moeten zakken. Tenzij iedereen mijn redenering volgt en dus de vraag naar deze lens weer toeneemt en dus de prijs stijgt/gelijk blijft op de 2dehands markt
            Er staan al 2 AF-D 28mm 1.4 te koop op marktplaats.nl. De investeerders zijn hun kasten al aan het leegmaken
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #51
              Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Er staan al 2 AF-D 28mm 1.4 te koop op marktplaats.nl. De investeerders zijn hun kasten al aan het leegmaken
              Ongelooflijk die idiote prijzen die ze ervoor vragen... de ene €2200 en de andere €2999 Als je dan gaat zien dat die nieuwe 24mm na een half jaar flink onder €2000 gaat duiken

              Comment


              • #52
                Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ongelooflijk die idiote prijzen die ze ervoor vragen... de ene €2200 en de andere €2999 Als je dan gaat zien dat die nieuwe 24mm na een half jaar flink onder €2000 gaat duiken
                Inderdaad, en uiteindelijk voor een lens die niet eens zo veel beter is dan de doorsnee breedhoek. Scroll maar even naar de resultaten in FF: http://www.pictchallenge-archives.ne..._optiques.html
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Is deze dan reeds leverbaar ?
                  M'n 16-35/4 VR ligt klaar bij Topfoto. Net telefoontje gehad. ik ga de lens deze namiddag afhalen
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                    Niks puur wetenschappelijk maar gewoon thuis wat foto's uit de hand getrokken.

                    Lens is volopen op F4 al mooi scherp over een groot deel van het beeld en enkel in de uiterste hoeken zie je wat mindere scherpte. Deze lens is dus volopen zeker bruikbaar op fullframe.

                    De VR is erg goed. Foto's getrokken op 1/5 zien er prima uit. Wat me ook aangenaam verrast is dat de lens erg dichtbij scherpstelt (zo'n 10cm voorkant lens tot onderwerp). Zo'n breedhoek is geen macro maar toch handig.

                    Qua handelbaarheid is het wel een wereld van verschil met m'n 14-24. 1/3 lichter, niet zo plomp en kwetsbaar, ligt prima in de hand. Ik denk dat Nikon goed gaat scoren met deze nieuwe breedhoek.

                    Bij Topfoto waren er omstreeks 13.30 nog 2 of 3 stuks in stock maar de lens kost nu 1179 Euro. Ik heb mijn exemplaar nog 1099 Euro betaald.
                    Danny's Photosite

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Niks puur wetenschappelijk maar gewoon thuis wat foto's uit de hand getrokken.

                      Lens is volopen op F4 al mooi scherp over een groot deel van het beeld en enkel in de uiterste hoeken zie je wat mindere scherpte. Deze lens is dus volopen zeker bruikbaar op fullframe.

                      De VR is erg goed. Foto's getrokken op 1/5 zien er prima uit. Wat me ook aangenaam verrast is dat de lens erg dichtbij scherpstelt (zo'n 10cm voorkant lens tot onderwerp). Zo'n breedhoek is geen macro maar toch handig.

                      Qua handelbaarheid is het wel een wereld van verschil met m'n 14-24. 1/3 lichter, niet zo plomp en kwetsbaar, ligt prima in de hand. Ik denk dat Nikon goed gaat scoren met deze nieuwe breedhoek.

                      Bij Topfoto waren er omstreeks 13.30 nog 2 of 3 stuks in stock maar de lens kost nu 1179 Euro. Ik heb mijn exemplaar nog 1099 Euro betaald.
                      Prima info Vanaf welk diafragma worden de hoeken aanvaardbaar?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Prima info Vanaf welk diafragma worden de hoeken aanvaardbaar?
                        Heb net nog wat uit de hand getrokken hier thuis binnen op erg lage sluitertijden en op F5 ziet dat er allemaal al prima uit tot in de uiterste hoeken. Maar op F4 is deze lens ook al behoorlijk. Het is niet zo dat volopen enkel het centum van het beeld scherp is en de rest vaag en onscherp. Neen, de scherpte is al mooi egaal verspreid over het grootste deel van het beeld en het is enkel aan de uiterste rand van het beeld dat je wat mindere scherpte krijgt. Maar nogmaals, dit zijn maar wat vlugge shots en zeker geen serieuze test.
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                          Heb net nog wat uit de hand getrokken hier thuis binnen op erg lage sluitertijden en op F5 ziet dat er allemaal al prima uit tot in de uiterste hoeken. Maar op F4 is deze lens ook al behoorlijk. Het is niet zo dat volopen enkel het centum van het beeld scherp is en de rest vaag en onscherp. Neen, de scherpte is al mooi egaal verspreid over het grootste deel van het beeld en het is enkel aan de uiterste rand van het beeld dat je wat mindere scherpte krijgt. Maar nogmaals, dit zijn maar wat vlugge shots en zeker geen serieuze test.
                          Het is dus helemaal de topper die we verwachtten

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                            Heb net nog wat uit de hand getrokken hier thuis binnen op erg lage sluitertijden en op F5 ziet dat er allemaal al prima uit tot in de uiterste hoeken. Maar op F4 is deze lens ook al behoorlijk. Het is niet zo dat volopen enkel het centum van het beeld scherp is en de rest vaag en onscherp. Neen, de scherpte is al mooi egaal verspreid over het grootste deel van het beeld en het is enkel aan de uiterste rand van het beeld dat je wat mindere scherpte krijgt. Maar nogmaals, dit zijn maar wat vlugge shots en zeker geen serieuze test.
                            We kijken uit naar een paar voorbeeldjes.

                            Metalen bevestiging en made in Japan of China ?

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              We kijken uit naar een paar voorbeeldjes.

                              Metalen bevestiging en made in Japan of China ?
                              Lens is "made in japan" en PVC-bevestiging (die van de 14-24 is een metalen). Lens geeft een degelijke indruk.

                              Ik heb enkele fotookes gemaakt van de 16-35/4 VR en de 14-24 ernaast. Ze staan op m'n fotosite in een afzonderlijk album (klik onderaan op m'n fotolink in m'n signature en klik elke foto 2x aan voor maximale grootte).

                              Ik heb net nog wat extra foto's bijgezet met crops van de zijkant links (100 percent) diafragma F4 tot en met F8. Als je de cropfoto's 2x aanklikt voor maximale grootte duurt het wel een hele tijd om volledig scherp te laden.
                              Last edited by roadrunner; 19 februari 2010, 20:43. Reden: Foto's bijgezet
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon 24mm f/1.4 G ED & Nikon 16-35 f/4

                                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                                Lens is "made in japan" en PVC-bevestiging (die van de 14-24 is een metalen). Lens geeft een degelijke indruk.

                                Ik heb enkele fotookes gemaakt van de 16-35/4 VR en de 14-24 ernaast. Ze staan op m'n fotosite in een afzonderlijk album (klik onderaan op m'n fotolink in m'n signature en klik elke foto 2x aan voor maximale grootte).

                                Ik heb net nog wat extra foto's bijgezet met crops van de zijkant links (100 percent) avn diafragma F4 tot en met F8. Als je de cropfoto's 2x aanklikt voor maximale grootte duurt het wel een 15tal secondes om volledig scherp te laden.
                                Bedankt

                                Deze op 22mm zien er alvast goed uit, nu nog 16mm opnames.

                                Ik vind het toch jammer van die kunstofvatting, mischien ten onrechte, daar er tegenwoordig glas en koolstofvezelversterkte kunststoffen bestaan die zich gerust kunnen meten met metaal, bij de R&D zal daar denkelijk wel aan gedacht zijn, maar een metalen vatting geeft op zicht toch een degelijker gevoel, bij mij toch.

                                Comment

                                Working...
                                X