Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanvulling 70-300 mm VR lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aanvulling 70-300 mm VR lens

Ik zoek een tweede lens voor voornamelijk landschappen te fotograferen en dit liefst niet zo duur.
    ik bezit momenteel de sigma 18-200 mm OS en de nikon 70-300 mm VR.

Omdat de nikkon lens zo goed is gebruik ik mijn sigma lens niet meer. Toch omdat ik voornamelijk op reis fotografeer zoek ik nog een kleine luchtere lens om landschappen te fotograferen. Heeft er iemand een suggestie voor een aanvullende lens?
    Nikon d80 & d90//sigma 18-200 OS//nikkor 70-300 mm VR//nikkor 16-85mm VR

Re: aanvulling 70-300 mm VR lens

Oorspronkelijk geplaatst door Nick DS Bekijk bericht
    Ik zoek een tweede lens voor voornamelijk landschappen te fotograferen en dit liefst niet zo duur.
    ik bezit momenteel de sigma 18-200 mm OS en de nikon 70-300 mm VR.

Omdat de nikkon lens zo goed is gebruik ik mijn sigma lens niet meer. Toch omdat ik voornamelijk op reis fotografeer zoek ik nog een kleine luchtere lens om landschappen te fotograferen. Heeft er iemand een suggestie voor een aanvullende lens?
    breed... een sigma 10-20mm is een hele leuke lens...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als je een zoom wilt, is de 18-70 die als kit bij de D70s zat, een heel goede lens, zeker aangezien die perfect aansluit op de 70-300 die je al hebt.linkje

Als je primes overweegt, zou ik voor een 50mm ƒ/1.8 gaan, de goedkoopste lens in het gamma van Nikon, maar zeker en vast heel goed glas, en op ƒ/4 zo scherp, dat je je ermee kan scheren
      Dan zou ik ook nog een iets breedere prime nemen, een 20mm of 24mm lijkt mij dan de beste optie, maar dat hangt er dan weer vooral vanaf wat je er wil mee doen.

Comment

Ik werk ook meestal met een 18-70 nikkor en de 70-300VR,ik ben van beiden zeer tevreden.En het voornaamste is natuurlijk ze zijn schappelijk van prijs.

mvg Yves
        What you see is what you get

Comment

Working...
        X