Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S DX 35/1.8G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor AF-S DX 35/1.8G

    Wat vinden jullie van deze lens ? Betere ? Andere ?

    Mvg

    Derry

  • #2
    Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

    Heel goeie lens voor DX-camera's. Schappelijk geprijsd, lichtsterk, lekker scherp, licht in gewicht. Het enige nadeeltje is de vervorming, die overigens gemakkelijk weg te werken is in de meeste fotobewerkingsprogramma's

    Een aanradertje als je't mij vraagt!
    http://www.flickr.com/jonasla

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

      Het is voor mijn D90 !

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

        Doen!
        Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

          Voor d90 dus dan is. Af-s geen vereiste. Als standaardlens zeer interesant. Ben je meer tele dan Kan de 50mm f/1.8 ook interessant zijn voor nog minder geld. Breder is ook tof, 28mm f/2.8 die iets duurder is.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

            Ik heb er totnutoe de meeste van mijn fullbody portretten mee gemaakt en moet zeggen dat de scherpte & kleurovergangen zelfs bij f1.8 nog prachtig waren.
            Ik zou het meteen terug aanschaffen. Dikke aanrader dus

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

              Die zit standaard vast op mijn D90. Retescherp en mooie kleuren. Komt overeen met een 50 mm op een full frame. Ben daar supercontent van, doet me terugdenken aan 45 jaar geleden toen ik ook met 1 lensje de analoge hort op ging ... Voor mijn reizen zet ik de 18-200 Nikkor op, minder kwaliteit maar toch een goed compromis.

              resultaten zie je op www.nolfinarium.be
              groetjes,
              nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
              fotosite: www.nolfinarium.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                een zeer degelijke lens en zit ook op mijn D90. Zeer scherp en goed bruikbaar bij kleine diafragma's (1.8 tot 3.5). De kritieken zijn over deze lens overal zeer goed, ook rekening houdende met zijn prijs.

                Interieurs, afstandsportretten, ... alles is mogelijk. De 50 mm kleinbeeld is trouwens de lens waarmee de Capa's, Bressons, Rays, Newontons, ... faam mee maakten in de tijd. Het is dus een "oerlens". Wat je daarmee ziet, ziet ook het menselijk oog.

                Doen dus.

                D
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                  Oorspronkelijk geplaatst door nolfinarium Bekijk bericht
                  Die zit standaard vast op mijn D90. Retescherp en mooie kleuren. Komt overeen met een 50 mm op een full frame. Ben daar supercontent van, doet me terugdenken aan 45 jaar geleden toen ik ook met 1 lensje de analoge hort op ging ... Voor mijn reizen zet ik de 18-200 Nikkor op, minder kwaliteit maar toch een goed compromis.

                  resultaten zie je op www.nolfinarium.be
                  Kan je aangeven welke beelden zowat gemaakt zijn met de 35/1.8G ? Want ik veronderstel dat er ook wel wat tussen zitten van de 18-200 toch ?
                  tnx
                  Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                  Carlo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                    Op www.nolfinarium.be vind je onder 'Brugge snow' en 'Doop Jack' (reportage van de doop van mijn kleinzoon - sommige met blitz maar heel wat gewoon zo, want lichtsterk lensje) alle foto's die genomen zijn met die fameuze nikkor 35mm/1.8. Is voor die nikon D90 eigenlijk de 'oerlens'. Ben gaan kijken naar de tento van Michiel Hendryckx in Antwerpen: al zijn foto's zijn ook genomen met een vast brandpunt 50 mm op fullframe wat overeenkomt met de hier besproken lens. Ook de foto die nu op mijn homepage staat is hiermee genomen en dan nog gewoon uit de hand (!) toen ik op een avond van het station naar huis wandelde.

                    groetjes

                    nolfinarium
                    groetjes,
                    nolfinarium, Nikon D90 + glaswerk (Nikkor 18-200/35/60 macro/70-300 + Tokina 11-16)
                    fotosite: www.nolfinarium.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                      Gebruik deze al bijna een jaar met volle tevredenheid. Ze staat héél vaak op m'n camera (D300). Enkel de 18-50 f2.8 van Sigma staat er meer op omdat die meer flexibiliteit geeft, maar de 35mm is scherper, lichtsterker en heeft mooier contrast...

                      Voor die prijs is er geen betere standaardlens.

                      Doen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                        Hier ook een tevreden gebruiker. Recent aangekocht en heel tevreden over.

                        Het extra voordeel wat een vaste lens geeft is dat je ietsje meer gaat nadenken over je compo.
                        Je maakt eens een rondje extra rond uw object vooraleer je gaat fotograferen.
                        Anders is het met de tele wat in en uitzoomen en is een foto veel sneller, en dan ook soms veel TE snel gemaakt.
                        Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                          Oorspronkelijk geplaatst door nolfinarium Bekijk bericht
                          Op www.nolfinarium.be vind je onder 'Brugge snow' en 'Doop Jack' (reportage van de doop van mijn kleinzoon - sommige met blitz maar heel wat gewoon zo, want lichtsterk lensje) alle foto's die genomen zijn met die fameuze nikkor 35mm/1.8. Is voor die nikon D90 eigenlijk de 'oerlens'. Ben gaan kijken naar de tento van Michiel Hendryckx in Antwerpen: al zijn foto's zijn ook genomen met een vast brandpunt 50 mm op fullframe wat overeenkomt met de hier besproken lens. Ook de foto die nu op mijn homepage staat is hiermee genomen en dan nog gewoon uit de hand (!) toen ik op een avond van het station naar huis wandelde.

                          groetjes

                          nolfinarium
                          Dank je wel. De foto's zijn inderdaad duidelijke weerspiegeling waartoe de 35mm in staat is.
                          Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                          Carlo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                            van hieruit ook bedankt voor je post , ik denk hem ook te bestellen , doet me inderdaad denken aan het begin van mijn reflextoestel-periode : een Miranda met een 35 , een 50 en een 200mm...
                            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                              een zeer degelijke lens en zit ook op mijn D90. Zeer scherp en goed bruikbaar bij kleine diafragma's (1.8 tot 3.5). De kritieken zijn over deze lens overal zeer goed, ook rekening houdende met zijn prijs.

                              Interieurs, afstandsportretten, ... alles is mogelijk. De 50 mm kleinbeeld is trouwens de lens waarmee de Capa's, Bressons, Rays, Newontons, ... faam mee maakten in de tijd. Het is dus een "oerlens". Wat je daarmee ziet, ziet ook het menselijk oog.

                              Doen dus.

                              D

                              Reginald, ik zie in je 'handteking' dat je ook een 35 mm en een 85 mm in je bezit hebt, wat is de meerwaarde of in welke typische omstandigheden switch je tussen de 35, 50 en 85 ? Ben een beetje mijn (toekomstig) lensgamma aan het in kaart brengen en zou graag voorafgaandelijk wat algemene info willen opdoen

                              Hopelijk zie je het zitten om hier op te antwoorden in deze topic (indien het te veel off-topic zou zijn/worden mag je me altijd een PB sturen). Alvast bedankt.
                              Last edited by Makke; 11 februari 2010, 14:47.
                              Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X