Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor AF-S DX 35/1.8G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

    Ook net een 35 mm 1.8 aangeschaft, komende van een 18-200VR op een D300. 1 woord: waaauw, wat een verschil: ongelofelijk scherp, snel, .....Had ik al lang veel eerder moeten kopen!!
    Plastic fantastic of niet, deze lens is zijn geld dubbel en dik waard!!!!!

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

      ik zit ook te twijfelen om deze lens aan te schaffen. Maar ik ben ook bang dat je krijgt waar je voor betaald.

      Is deze lens kwalitatief vergelijkbaar met de 50mm f1.8 ? En hoe zit het met de bokeh van de 35mm?
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        ik zit ook te twijfelen om deze lens aan te schaffen. Maar ik ben ook bang dat je krijgt waar je voor betaald.
        Natuurlijk krijg je waar je voor betaald: 160€ voor een prime, een snelle 1.8 ( en vanaf 1.8 te gebruiken!!), licht, degelijk gemaakt, ...

        Natuurlijk is er beter, en sneller, en, en, en,..... maar prijs/kwaliteit denk ik niet dat je hier moet twijfelen.

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

          Ik heb de 35mm 1.8 afgelopen maandag ook aangeschaft.

          Maar ik zit met gemengde gevoelens. Ik vind de scherpte okee, maar bijna elke foto met een groot diafragma vertoont CA (paars/groene randen).
          Plus dat mijn versie ook nog een keer een ritselend geluid maakt bij het scherpstellen en frontfocus heeft. Mijn exemplaar ga ik dus absoluut ruilen.

          Vraag is: Ben ik met de iets duurdere 35mm f2.0 niet beter af? Iemand ervaring met deze lens qua scherpte en CA? Op photozone.de komt de f2.0 namelijk slechter uit de test dan de f1.8
          Last edited by danielsl; 19 februari 2010, 01:24.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

            kan er iemand mij iets vertellen over de AF snelheid/accuratie van deze lens?

            missch ook graag in vergelijking met andere lenzen?

            thx!!

            Comment


            • #21
              Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

              Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
              kan er iemand mij iets vertellen over de AF snelheid/accuratie van deze lens?

              missch ook graag in vergelijking met andere lenzen?

              thx!!
              AF is nagenoeg instant en heel accuraat. Al kan je met elke lens natuurlijk onscherpe foto's maken.

              de vervorming waarvan eerder sprake was is testbaar, maar eigenlijk niet relevant voor normale fotografie.

              Er zit wat CA in, maar dat is bij brandpunten onder de 50 blijkbaar heel moeilijk te vermijden.

              Echt een aanrader die lens. Het is vaak de enige lens die ik bij heb.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                AF is nagenoeg instant en heel accuraat. Al kan je met elke lens natuurlijk onscherpe foto's maken.

                de vervorming waarvan eerder sprake was is testbaar, maar eigenlijk niet relevant voor normale fotografie.

                Er zit wat CA in, maar dat is bij brandpunten onder de 50 blijkbaar heel moeilijk te vermijden.

                Echt een aanrader die lens. Het is vaak de enige lens die ik bij heb.
                hey Putor thanks voor uw reactie, kan je het ook vergelijken met de 12-24 mm die je in uw handtekening hebt staan? ik weet het, tzijn totaal verschillende klasses, maar ik probeer hier een algemeen beeld te vormen. Want elders op het net lees ik andere reacties ivm de af snelheid van de 35 mm

                of eventueel in vergelijking met de 50 mm 1.8?

                ik heb ook ondervonden dat AF-S niet altijd een zekerheid biedt voor snelheid, de vrij recente 16-85 bijvoorbeeld, vind ik nogal aan de trage kant...

                Comment


                • #23
                  Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
                  hey Putor thanks voor uw reactie, kan je het ook vergelijken met de 12-24 mm die je in uw handtekening hebt staan? ik weet het, tzijn totaal verschillende klasses, maar ik probeer hier een algemeen beeld te vormen. Want elders op het net lees ik andere reacties ivm de af snelheid van de 35 mm

                  of eventueel in vergelijking met de 50 mm 1.8?

                  ik heb ook ondervonden dat AF-S niet altijd een zekerheid biedt voor snelheid, de vrij recente 16-85 bijvoorbeeld, vind ik nogal aan de trage kant...
                  wat bedoel je met snel? Sneller dan ik zelf scherp stel zijn ze allemaal.

                  ik zou zeggen, naar de winkel en proberen. Je zal versteld staan. de 12-24 is volgens mij iets sneller, maar ja: die draait in een kwartslag van 0.3 naar 1m en daarboven zit ze al aan oneindig.

                  De 50mm focust via da motor in de camera, dus denk ik dat er verschil op zit met verschillende camera's, al ben ik niet zeker. Ze is in ieder geval meer dan snel genoeg.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikkor AF-S DX 35/1.8G

                    Ze focust zeer snel. Slechts een fractie trager als een 85mm 1.8 via een D300. Voordeel van een AF-S boven een AF-D lens is uiteraard wel dat je eender wanneer dadelijk aan de focusring kan draaien.

                    Ik ervaar ze als een erg accurate en scherpe lens voor een zacht prijsje. Ze staat nu op mijn camera.

                    Grtz

                    Comment

                    Working...
                    X