Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

    Dag mensen,


    Ben gevraagd geweest door ouwe kennis om hun huwelijk te komen fotograferen, maar mijn vraag is daarover welke de meest gebruikte lens is daarvoor, het lijkt me dat ik de 70-200 2.8 enorm zal missen, klopt dit? Want met de 24-70 krijg ik moeilijker een Bokeh voor portret. Graag jullie ervaringen over huwelijkfotografie.


    Alvast bedankt, Joeri.
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

  • #2
    Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

    70-200 2.8 is een goeie lens vr portretten waar je toch goed kunt inzomen en die ik toch steeds meeneem
    Maar een breedhoek en zelfs een fish'ke leveren verrassende mogelijkheden.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

      Ga er maar van uit, dat het met je 24-70 perfect zal lukken, 70-200 heb ik omzeggens nooit gebruikt voor een huwelijksreportage.

      Als het is om "zoals in je handtekening af te leiden is" je partner wat sneller te kunnen overtuigen, dan is de 70-200 natuurlijk onmisbaar voor een huwelijksreportage.

      Comment


      • #4
        Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Als het is om "zoals in je handtekening af te leiden is" je partner wat sneller te kunnen overtuigen, dan is de 70-200 natuurlijk onmisbaar voor een huwelijksreportage.
        Haha, is bij de meeste hier blijkbaar zo
        Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

        Comment


        • #5
          Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
          Dag mensen,


          Ben gevraagd geweest door ouwe kennis om hun huwelijk te komen fotograferen, maar mijn vraag is daarover welke de meest gebruikte lens is daarvoor, het lijkt me dat ik de 70-200 2.8 enorm zal missen, klopt dit? Want met de 24-70 krijg ik moeilijker een Bokeh voor portret. Graag jullie ervaringen over huwelijkfotografie.


          Alvast bedankt, Joeri.
          Allez Joeri, Met de 24-70 2.8 krijg je toch naar mijn bescheiden mening wel nog een mooie bokeh hoor. Moet het maar eens testen.
          Op 2.8 is het natuurlijk niet makkelijk het koppel er samen scherp op te zetten, zeker niet als je te dicht bijstaat.
          Maar zoals eerder gezegd, met de 24-70 en de 70-200 heb je alles wat je nodig hebt.
          Durf zeker eens wat hoger te gaan in uw iso's, zelfs wanneer je de flash gebruikt.

          Good luck
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Allez Joeri, Met de 24-70 2.8 krijg je toch naar mijn bescheiden mening wel nog een mooie bokeh hoor. Moet het maar eens testen.
            Op 2.8 is het natuurlijk niet makkelijk het koppel er samen scherp op te zetten, zeker niet als je te dicht bijstaat.
            Good luck
            Ik klaag zeker niet van deze lens hoor Phote4you, maar zoals je zelf zegt, niet makkelijk om er samen scherp op te staan, en dit lukt nu met een 70-200 beter naar mijn mening.
            Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

            Comment


            • #7
              Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
              Ik klaag zeker niet van deze lens hoor Phote4you, maar zoals je zelf zegt, niet makkelijk om er samen scherp op te staan, en dit lukt nu met een 70-200 beter naar mijn mening.
              Inderdaad is de 70-200 2.8 een sublieme lens voor zulk soort foto's.
              Maar die f2.8 blijft lastig om ze alle twee er scherp op te zetten.

              Frontaal dat kan, maar vanaf je aan de zijkant fotografeert is er al ene die onscherp is.(als ze niet op dezelfe lijn zitten)
              Wat natuurlijk ook heel mooi is hé, begrijp me niet verkeerd.

              Succes
              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

              Comment


              • #8
                Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

                Heb mijne madam kunnen overhalen, en heb ondertussen een exemplaar in mijn bezit, bedankt alvast iedereen voor de info.
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                Comment


                • #9
                  Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

                  Dom vraagje, maar ik heb geen ervaring met lenzen met een statief bevestiging.
                  Wat doe je als je werkt zonder statief? Hou je die statief mount dan vast om het geheel stabiel te kunnen houden? Of kan je dat ding ook van de lens afhalen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                    Dom vraagje, maar ik heb geen ervaring met lenzen met een statief bevestiging.
                    Wat doe je als je werkt zonder statief? Hou je die statief mount dan vast om het geheel stabiel te kunnen houden? Of kan je dat ding ook van de lens afhalen?
                    Je kunt inderdaad heel simpel "het ding" erafhalen door de spanner te lossen en dan "het ding" draaien tov de lens totdat de vijsjes op de lens overeen komen met de kleine inkepingen van "het ding". Maar persoonlijk laat ik het liever erop zitten, mijn vinger past er perfect tussen waardoor ik lens stabiel vast kan houden. Het ding heet trouwens statief gondel < - > heb het ook zojuist opgezocht , bijdeze leren we beiden bij
                    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

                      Fixeer je niet zo op brandpuntsafstanden zou ik zeggen en compenseer dit door wat
                      voetenwerk uit te voeren met een simpele 50mm f1.4, het zal je dikwijls betere resultaten geven dan continu met je 70-200 liggen te zoomen... en bij weinig licht is
                      die f1.4 ook goed meegenomen.

                      https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                      http://wim-meeus.blogspot.com/
                      https://1x.com/wimmeeus/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

                        Mocht de stress van de dag er niet zijn... absoluut 100% prime... maarja, doordat je snel moet zijn qua momentumopnames en qua bijstellen belichting van de moment, kan je niet anders dan met zoomlenzen werken spijtig genoeg :-(

                        Anders zou het wel zalig zijn zo alles met lichsterke primes te doen.
                        Imagination is more important than knowledge...
                        http://www.kiekje.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gepaste lenzen voor huwelijkfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                          Mocht de stress van de dag er niet zijn... absoluut 100% prime... maarja, doordat je snel moet zijn qua momentumopnames en qua bijstellen belichting van de moment, kan je niet anders dan met zoomlenzen werken spijtig genoeg :-(

                          Anders zou het wel zalig zijn zo alles met lichsterke primes te doen.
                          Inderdaad, ik deel deze mening ook:

                          Of je hebt een 35L, 50L en een 85L en 3 Body's rond je nek hangen hé.
                          pffffff , ja dat zou inderdaad ideaal zijn, maar 2 body's is eigenlijk al genoeg
                          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                          Comment

                          Working...
                          X