Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad ivm lenzen vervangen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raad ivm lenzen vervangen

hoi allemaal,

even de situatie uitleggen.

Momenteel werk ik met een canon 500D (die ik voor het eerst niet zoek te vervangen)
    en met de kitlens 18-55 IS en de daarop volgende 55-250mm.

Van beide lenzen ben ik content, toch zeker van de tweede.

Maar toch zou ik willen veranderen en een beetje investeren in lenzen.
    Bedoeling is om zeker niet in te boeten qua kwaliteit en ook niet qua mm's.

Dacht om de kitlens te vervangen door de 17-85mm is usm en de tele te vervangen door
    de 70-200mm F4 met missschien na verloop van tijd een 1.4extender.

Zo zou ik iets meer bereik krijgen met de "kleine" lens, kwalitatief waarschijnlijk ook wel beter, en zou de tele vervangen worden door een kwalitatief hoogstaande lens, en met extender ook nog iets meer bereik.

Is dit een doordachte keuze, heeft iemand van jullie ooit ongeveer dezelfde overstap gedaan?

Hoe meer ik lees, zoek, vergelijk, ... hoe moeilijker het wordt...

bedankt voor jullie reacties

groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

Re: Raad ivm lenzen vervangen

70-200 f4 is zeker een knappe lens. Zeer goede kwaliteit voor een (relatief) lage prijs.

De 17-85 IS krijgt niet altijd even goede kritieken. Ik weet niet of ze zoveel beter is dan de gestabiliseerde kitlens. Maar anderen zullen je daar vast meer over vertellen.

Lijkt me een mooie upgrade.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Als je de 18-55 wilt vervangen door een betere lens zou ik zeker de EF-S 17-55 f/2.8 IS USM nemen.
      Over dit objectief bestaat niet de minste twijfel, snel, scherp en volle kleuren.
      Alternatief voor deze zou eventueel de Tamron 17-50mm F 2,8 Di II kunnen zijn.

Ter vervanging van de 55-250 kan ik niet antwoorden want ik zit zelf te twijfelen tussen de Tamron 70 -200 f/2.8 en de Canon.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

17-55 IS 2.8 is op een crop vergelijkbaar met een 24-105 IS 4.0 kwa afstand op fullframe.

Dit is een heel mooi bereik, en zal er op 90% van de gevallen op je body blijven zitten.
        Of het moet zijn dat je een TELE-Man bent. Dan is de 70-200 F4 een goede keuze.

Suc6
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

@phote4you
          ik denk dat het gebruik van de verschillende lenzen redelijk goed verdeeld is bij mij.

Op feestjes en familieaangelegenheden wordt de 18-55 meestal gebruikt, alsook in steden.
          Vanaf ik buiten kom wordt meestal de tele erop gezet, toch zeker voor bezoek van dierentuinen, 4x4-treffens,....

Keuze wordt nog moeilijker, als ik bedenk dat die extra mm's mij zeker kunnen bekoren, en het in mijn situatie misschien beter is om ipv 70-200L door te sparen voor de 100-400mm....
          Dan zou ik de kitlens vervangen door de 17-85mm of iets gelijkaardigs.

Heb nu voorlopig 2 lenzen, en zou dit in de toekomst ook zo willen houden, je kan er toch maar 1 tegelijk opzetten dus

bedankt voor de reacties

mvg, Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            17-55 IS 2.8 is op een crop vergelijkbaar met een 24-105 IS 4.0 kwa afstand op fullframe.
            Nee, met een 26-90

Comment

17 * 1.6 = 27,2mm
              55 * 1.6 = 88mm

Comment

De 70-200 mm f4.0 is zeker een zéér goede lens, veel waar voor je geld.

Gewicht van deze lens valt goed mee.
                Kleur, scherpte, ... zijn zeer goed, heb zelf een beetje spijt dat ik ze verkocht heb
                Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                  Nee, met een 26-90
                  Inderdaad, was nog niet zo langwakker toen ik dit schreef
                  Bedankt voor de wiskundige uitleg hé
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                    ...de 70-200mm F4 met missschien na verloop van tijd een 1.4extender.
                    Ik zou toch geen 1,4 extender op een F4 objectief zetten. Want met zo een extender verlies je 1 stop.
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

Comment

@ Sancho

heb hier ook al veel over gelezen, misschien beter om wat door te sparen voor een canon 100-400mm L....

greetz, Marc

Comment

Ik heb een vergelijkbare vraag.
                        Ik zit met de 1000D, met daarbij de 18-55 kitlens (zonder IS), en de EF-S 55-250 IS.

Van die eerste ben ik niet speciaal tevreden, maar had niet meer verwacht voor een kitlens, die tweede vind ik zeer goed.

Nu gebruik ik echter die tweede zeer weinig, wegens de 'last' van het lenzen wisselen.
                        Daarom vroeg ik me af of het niet beter zou zijn deze twee lenzen te verkopen, en te vervangen door de Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS? Heb ik genoeg aan deze lens alleen? Of heeft iemand betere ideeën?

Als student heb ik niet het budget om grote kosten te doen, ik reken er op dat ik die 2 lenzen voor zo'n 150-200 euro samen kan verkopen, waardoor dit me maar een goeie €100 zou kosten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ichmwa Bekijk bericht
                          Ik heb een vergelijkbare vraag.
                          Ik zit met de 1000D, met daarbij de 18-55 kitlens (zonder IS), en de EF-S 55-250 IS.

Van die eerste ben ik niet speciaal tevreden, maar had niet meer verwacht voor een kitlens, die tweede vind ik zeer goed.

Nu gebruik ik echter die tweede zeer weinig, wegens de 'last' van het lenzen wisselen.
                          Daarom vroeg ik me af of het niet beter zou zijn deze twee lenzen te verkopen, en te vervangen door de Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS? Heb ik genoeg aan deze lens alleen? Of heeft iemand betere ideeën?
                          Ik zou niet een 18-200 kopen, maar iets in de range van 18-55 , maar beter.
                          Goedkoop:
                          Canon EFs 18-55 IS
                          Sigma 18-50 F 2.8-4.5 OS HSM
                          Wat duurder: Tamron 18-50 SP F2.8

En niet zo zeuren over lenswisselen, een knappe foto, daar moet je wat moeite voor doen.

Comment

Noot: ik ben ichmwa. Nieuwe account!

Nja, ik ben niet zo een fan van lenzen wisselen, omdat ik meestal nogal een 'snapshotter' ben, camera in aanslag, en op het juiste moment trekken.

-Wat is dan het nadeel van die 18-200? Lijkt mij zeer handig. Reviews die ik er over lees zijn meestal ook nogal positief?
                            -Is die EFs 18-55 IS dan zo veel beter dan die zonder IS die ik nu heb?
                            -Vind je deze lens dan een beter alternatief (ongeveer zelfde prijs als voorgestelde Sigma): Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
                            -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buffalo Soldier Bekijk bericht
                              Nja, ik ben niet zo een fan van lenzen wisselen, omdat ik meestal nogal een 'snapshotter' ben, camera in aanslag, en op het juiste moment trekken.

-Wat is dan het nadeel van die 18-200? Lijkt mij zeer handig. Reviews die ik er over lees zijn meestal ook nogal positief?
                              -Is die EFs 18-55 IS dan zo veel beter dan die zonder IS die ik nu heb?
                              -Vind je deze lens dan een beter alternatief (ongeveer zelfde prijs als voorgestelde Sigma): Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM
                              -
                              Voor een snapshotter zal die 18-200 meer dan volstaan.

Comment

Working...
                              X