Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

600mm f5.6 testje - 120-300 f2.8 + 2x TC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 600mm f5.6 testje - 120-300 f2.8 + 2x TC

ik geef het op, ik krijg ze maar niet in volle resolutie op imageshack...
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      dat zal zoiets van een 3 meter zijn. meer kan ik niet echt bereiken met mn setup

de teleconverter is de Canon 2x mkII
      dus het is mogelijk om op de sigma 120-300 2.8f een canon teleconvertor te steken. Heb je dit dan ook vergeleken met een sigma converter. Ik heb de vraagal eerder gesteld. Het gaat hem ook over de bouw van de convertor met die zware lens. Ik heb namelijk een 400D en ik ben altijd bang dat mijn lens gaat afbreken om mijn toestel. Ik hou het dan altijd vast aan de voet van de lens. Dus zou ik voor de canon conv. of sigma conv. moeten gaan?
      http://www.pietervh.com/
      http://www.flickr.com/photos/pieter776/

Comment

ik geef het op, ik krijg ze maar niet in volle resolutie op imageshack...
        Hosting perikelen? Ik ben eigenlijk ook op zoek naar deftige hosting

Ik heb net ook eens aan 3m geprobeerd

f/5.6

f/8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Ik heb net ook eens aan 3m geprobeerd

f/5.6

f/8
          ik gooi mijn foto's gewoon op mijn one.com domeintje.
          na de zever met photobucked.

er zijn nog andere maar daar heb ik geen ervaring mee.

man die tc2x III doet het toch wel goed.
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            man die tc2x III doet het toch wel goed.
            de mijne ook ?
            5DmkIII en wat glas

Comment

Volgens mij kun je beter uw lens testen op een afstand van 8m en daarna nogeens op 15m, pas dan zul je weten of deze combi goeie resultaten brengt.
              Uit eigen ervaring weet ik dat deze combi goed is tot 10m maar verder dan dit is het iets minder(softer).
              Probeer dit maar eens en laat het ons maar weten,veel succes.
              Franske
              Fuji + glas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                Volgens mij kun je beter uw lens testen op een afstand van 8m en daarna nogeens op 15m, pas dan zul je weten of deze combi goeie resultaten brengt.
                Uit eigen ervaring weet ik dat deze combi goed is tot 10m maar verder dan dit is het iets minder(softer).
                Probeer dit maar eens en laat het ons maar weten,veel succes.
                will do
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Matthias,
                  En daar komt dan het zwakke punt van de 5D reeks naar boven :-(
                  7D heeft daar geen last van.
                  Nu je weet, ik denk dat je de 120-300 2.8 echt wel aan het pushen bent met de 2X, de 1.4x gaat super daarentegen.
                  Stelt de 7D dan scherp boven f5.6? Dat de 1D reeks dat doet is normaal die gaan tot F8 maar de 7D? Indien ook tot f5.6 denk ik niet dat je er mag van uitgaan dat de 7D dit beter zou doen. Want gezien het feit dat Matthias hier troubels heeft wil zeggen dat het echte resultaat niet f5.6 is maar hoger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Stelt de 7D dan scherp boven f5.6? Dat de 1D reeks dat doet is normaal die gaan tot F8 maar de 7D? Indien ook tot f5.6 denk ik niet dat je er mag van uitgaan dat de 7D dit beter zou doen. Want gezien het feit dat Matthias hier troubels heeft wil zeggen dat het echte resultaat niet f5.6 is maar hoger.
                    neenee, het resultaat is effectief f5.6 maar in low light laat de AF van de 5D het compleet afweten terwijl de 1DmkIII lekker door blijft schieten
                    5DmkIII en wat glas

Comment

neenee, het resultaat is effectief f5.6 maar in low light laat de AF van de 5D het compleet afweten terwijl de 1DmkIII lekker door blijft schieten
                      Wel ik betwijfel dat, ik heb hier ook een f5.6 lens liggen en juist nog even getest en kreeg toch focus lock bij 0.4 sec iso 6400 en f5.6. Dat is in mijn ogen low light. Geen bliksemsnelle af dat zeker niet maar compleet laten afweten is nog totaal iets anders he. Er moet natuurlijk wel contrast zijn he.

Ik heb persoonlijk altijd gevonden dat contrast veel meer bepalend is voor de af dan hoe donker het is. En dan heb ik het over alle camera's.

De camera was natuurlijk ook een 5D II en de lens was een 70-300 DO IS op 300mm.

Edit: ook nog even mijn 1.4 tc op de DO gezet en volledig uitgezoomd. En daar toch ook focus bij iso 6400 en 4/100 sec. Zelfs af tracking aangezet en dan trackte hij zelfs op een bepaald moment nog correct bij 0.3 sec maar dat leek mij eerder geluk. Vermits mijn tc een tamron is moet ik zelfs niets afplakken om nog focus te behouden. Nu geen goeie focussnelheid in deze omstandigheden he en hij slaat de bal gemakkelijk totaal mis als er geen contrast is. Maar met contrast lukt het wel.
                      Last edited by Kevlar; 26 januari 2010, 11:04.

Comment

Scherpstellen op de letters van mijn videorecorder werkt feilloos met zowel de 5DmkII als de 1D. Echter als ik naar buiten wilde scherpstellen (in volle daglicht,maar heel bewolkt toen) probeerde ik met beide toestellen scherpt te stellen op alles wat zich op straat bevond.

resultaat:
                        1DmkIII zat er geen enkele keer naast
                        5DmkII wilde niet, zelfs geen hunten

ondertussen nog eens geprobeerd in daglicht en nu met beide toestellen geen probleem om te focussen, enkel is de 1D heel merkbaar sneller dan de 5DmkII.

ik weet niet wat er toen scheelde met de lens. Ik vermoed dat de focusring toen in de verkeerde richting stond gedraaid want wat ik wel al met beide toestellen heb gemerkt is dat als je compleet out of focus zit (vb onderwerp op 50m en scherpstelling op mfd) dat de AF niet wil bewegen. Even aan de ring draaien verhelpt het probleem.
                        dit enkel in combo met de extender

Ook iets heel bizar tijdens zoomen en scherpstellen is dat de scherpstelling compleet verandert als je inzoomt. bvb one shot AF op 120mm en zoomen naar 300mm geeft een 100% onscherpe foto
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Ik dacht al wel dat er meer aan de hand moest zijn om ervoor te zorgen dat hij helemaal niet kon focussen.

Veel lenzen behouden tijdens zoomen hun focus niet. Dat heeft een naam maar ik kan er nu even niet op komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Ik dacht al wel dat er meer aan de hand moest zijn om ervoor te zorgen dat hij helemaal niet kon focussen.
                            Veel lenzen behouden tijdens zoomen hun focus niet. Dat heeft een naam maar ik kan er nu even niet op komen.
                            aha, dat wist ik nog niet. Dit is alleszins de eerste lens waarbij het mij zo hard opvalt aangezien het van spot on naar volledig out of focus gaat. Doet me een beetje denken aan zoomen met tussenringen gemonteerd
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              ( héél even off topic , sorry Matthias )

Als je toch al lid bent van D.Preview kan dit een oplossing zijn , toch?

Walter
                              D850

Comment

Hey Matthias, mooie review. Ik heb de 1DII en ook de sigma 120-300, hier zou ik dus goede resultaten mee moeten kunnen halen icm 2x converter? Ik wil het icm de 2x gaan gebruiken voor vogels (vooral stilzittende ) en andere dieren. Zou het nog veel uitmaken of ik de sigma 2x neem of de canon 2x?

Gr. Andreas
                                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Working...
                                X