Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Canon 24 - 105 F/4.0 L IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review Canon 24 - 105 F/4.0 L IS

Ik heb voor de mensen die twijfelen voor hun volgende aankoop qua lens even een review geschreven over de Canon 24 - 105 f/4.0 L IS. Ik hoop dat jullie er iets mee zijn.
    Als er nog opmerkingen ofzo zijn schrijf ze dan gerust hieronder neer!

Je kan de review HIER vinden.

Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

Re: Review Canon 24 - 105 F/4.0 L IS

With following pictures you can form an idea about the zoom range. Note that these pictures were taking with a camera with an APSC sensor, giving us a 1.6 multiplying factor. The full frame equivalent is given between the brackets.

24 mm (FF = 38 mm) 32 mm (FF = 51 mm)

END QUOTE

actually it's the other way around..

ik weet wat je wil zeggen maar 24mm is 24mm en op een crop wordt dat * 1.6, niet andersom

Comment

Nice review.
      Wel enkele foutjes corrigeren.
      Er staat 24mm (FF 38mm). Moet zijn 24mm (APSC 38mm).
      Bij de "Pro" mag je gerust vermelden dat deze een super snelle AF heeft.
      Toch effe dat vuiltje op de foto's wegclonen, doet afbreuk aan je mooie werk.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Thx ik ben van zin de 5D II van een vriend even te lenen dan kan ik de FF mm's laten zien. Momenteel zijn de foto's gemaakt met een APSC sensor vandaar dat ik de FF mm's tussen haakjes heb gezet. Ik zal dit zo snel mogelijk wijzigen zodat de uitleg wat duidelijker is :-)
        Ik zal in de tussentijd het vuiltje uit de foto's nu halen :-)

Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

Comment

Mooie review! (buiten idd de kleine foutjes, maar missen is menselijk natuurlijk)

Ik heb sinds enkele dagen ook dit 24-105-objectief en heb al wat kunnen testen op zowel een crop (30D) alsook de FF (5D Mark II).
          Dit objectief heeft mij wel al kunnen overtuigen door de vele mogelijkheden en het grote bereik.

Ik kijk er al naar uit om met die combinaties eens echt naar buiten te trekken...
          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ik zou geen spaties zetten rond de "-": Dus 24-105 i.p.v. 24 - 105, dat leest wat gemakkelijker.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
              Thx ik ben van zin de 5D II van een vriend even te lenen dan kan ik de FF mm's laten zien. Momenteel zijn de foto's gemaakt met een APSC sensor vandaar dat ik de FF mm's tussen haakjes heb gezet. Ik zal dit zo snel mogelijk wijzigen zodat de uitleg wat duidelijker is :-)
              Ik zal in de tussentijd het vuiltje uit de foto's nu halen :-)

Jakke
              Goed idee om foto's te plaatsen gemaakt met een FF en misschien ernaast dezelfde foto gemaakt met uw 30D.
              Dit om het verschil tussen FF en APCS beter aan te tonen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
              X