Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colafles

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Colafles

    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Grappig: wat je doet is net hetzelfde als dat wat je aanklaagt: mensen beoordelen op basis van hun materiaal ipv hun foto's. Daar bestaat een woord voor...
    Ik beoordeel geen mensen op basis van hun materiaal. Trouwens, voor echte pro's is een lens gewoon een stuk gereedschap, geen statussymbool.

    Waar ik tegen reageer is sommigen hun minachting tegenover iets goedkoper materiaal.

    Hier nog zo eentje van vandaag:

    Wie droomt ook van volgende "crème de la crème" topprimes ...
    Ga dan gewoon eens langs uw huisarts, die zal wel een middeltje voorschrijven om je van die nare dromen af te helpen.

    Straks krijgen we hier nog een een afdeling "Gezocht, crème de la crème lens in ruil voor een nier of een long"
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #17
      Re: Colafles

      Iedereen doet toch met z'n geld wat hij/zij wil? Als iemand gelukkiger is met een dure lens dan is dat toch maar zo? Prijs jezelf gelukkig dat je zelf tevreden bent met minder duur materiaal... Ik deel je mening volledig, maar woorden gebruiken als "rodelijntjesgeilend" en "VR-geobsedeerd" vind ik van hetzelfde kaliber als je eerste drie zinnetjes. Minachting tov. minder duur materiaal negeer ik gewoon, ik zie genoeg goeie foto's om te weten dat dit nergens voor nodig is.

      Ik vraag me trouwens écht af wat VR te maken heeft met de optische prestaties van een fisheye.
      Last edited by ThierryM; 28 december 2009, 09:16.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #18
        Re: Colafles

        Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
        Een colafles is beter dan...
        Zou die buis kunnen dienen voor de verluchting in mijn badkamer?...
        Stort het geld liever op mijn bankrekening, dan ben je tenminste zeker dat je het kwijt bent...

        Allemaal uitspraken van rodelijntjesgeile of VR-geobsedeerde op iedere nieuwe L- of superdeluxe VR kwijlende Canon- en Nikonfans die talrijk vertegenwoordigd zijn op dit forum.
        En dan dit:

        Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
        Ik beoordeel geen mensen op basis van hun materiaal. .....
        Ja jah, uhuh


        Ik zal het wel helemaal verkeerd hebben, maar volgens mij lees ik hier tussen de regels door vooral een stuk zielige puberale jaloezie
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: Colafles

          Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
          Ik sta helemaal niet negatief tegenover goed glas, met of zonder IS of VR,
          maar het stuit me wel tegen de borst dat de "trotse" bezitters van dat glas zo negatief zijn tegenover produkten zoals de Samyang, die goedkoop zijn en toch uitstekende scherpte en contrast leveren.
          tja, sommige foto's kan je gewoonweg onmogelijk nemen met "goedkoper glas".
          Ik heb zelf ook een Tamron 28-75 2.8 en een peleng 8mm fisheye in mijn tas zitten en ik gebruik die met volle tevredenheid in bepaalde situaties.
          ik denk trouwens dat die Samyang beter uit de tests komt dan mijn Peleng

          In sommige gevallen daarentegen kan je absoluut niet werken met "minder" dan een 135mm f2 bvb voor indoor sports. Ik zie je daar al staan met een 70-300 op f5.6
          trouwens in dat geval is de superieure scherpte en contrast van die lens eigenlijk helemaal niet zo belangrijk want deze worden toch volledig tenietgedaan door de veelgebruikte hoge iso (1600-3200 bvb)
          Ook is de AF van de duurdere L lenzen meestal astronomisch veel beter dan de budgetversies. Ook al zijn de budgetversies ook heel hoog van beeldkwaliteit, een onscherpe foto is niet echt bruikbaar...

          Voor mijn gebruik is het ook totaal niet interessant om een 85mm 1.2L te hebben ipv mijn 85mmf1.8 (het zou zelfs slechter zijn omwille van trage AF) of een 50mm 1.2L ipv 50mm f1.4 want in mijn geval zou dat toch overkill zijn

          zo zie je maar dat soms een dure crème de la crème lens echt nodig is in gevallen van extreem low light of nood aan bliksemsnelle AF. Maar mij ga je nooit afbreuk zien doen van de goedkope lenzen die toch nog kwaliteit geven, tenzij dat het gaat over een toepassing waar zulke budget lens absoluut niet bruikbaar is door oa. gebrek aan lichtsterkte en AF snelheid
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Colafles

            Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
            De AF is werkelijk fenomenaal: éénmaal instellen op 3 m., en alles is scherp
            Euhm... ik zie het verband niet tussen AF en het feit dat alles scherp is ???

            Zal misschien aan mij liggen he. Alles scherp --> Grote Scherptediepte --> Diafragma, Brandpuntsafstand en Afstand tot het onderwerp.
            Mvg,David
            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

            Comment


            • #21
              Re: Colafles

              Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
              Euhm... ik zie het verband niet tussen AF en het feit dat alles scherp is ???

              Zal misschien aan mij liggen he. Alles scherp --> Grote Scherptediepte --> Diafragma, Brandpuntsafstand en Afstand tot het onderwerp.
              hij is wat sarcastisch
              De AF is net dat er geen AF nodig is (of zoiets, je weet wat ik bedoel )
              merk ik ook met mijn Peleng 8mm, heerlijk voor sportfoto's maar wel oppassen bij heel dichte onderwerpen want dan moet je wel zitten MF'en
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: Colafles

                Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Iedereen doet toch met z'n geld wat hij/zij wil? Als iemand gelukkiger is met een dure lens dan is dat toch maar zo? Prijs jezelf gelukkig dat je zelf tevreden bent met minder duur materiaal... Ik deel je mening volledig, maar woorden gebruiken als "rodelijntjesgeilend" en "VR-geobsedeerd" vind ik van hetzelfde kaliber als je eerste drie zinnetjes. Minachting tov. minder duur materiaal negeer ik gewoon, ik zie genoeg goeie foto's om te weten dat dit nergens voor nodig is.

                Ik vraag me trouwens écht af wat VR te maken heeft met de optische prestaties van een fisheye.
                Ik heb het al lang niet meer geschreeuwd maar dan nu het moment..

                AMEN
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #23
                  Re: Colafles

                  Kom kom kom,

                  TS wil ons gewoon duidelijk maken dat er op het forum redelijk wat volk zit dat deze woorden gebruikt. Hij is zo tevreden over zijn nieuwe 8mm dat hij wat begint te......
                  (vul zelf maar in).

                  Hij had ze beter in citaat gezet, nu komt het over alsof hij deze woorden bedacht heeft.

                  Neem het hem niet kwalijk.

                  Trouwens zouden we niet beter genieten van de kerstsfeer ipv. Te zagen over rode lijntje en de letter L en andere afkortingen.

                  Pentax is nu eenmaal een merk dat verdrongen word door de statussymbolen als canon en Nikon en Sony en .... . A-merken hebben nu eenmaal het budget om een toplens (creme de la creme) te ontwikkelen. Als er dan een (niet A-merk) opvalt door zijn lage prijs en goede eigenschappen dan valt er bij sommige de mond van open.
                  ALsnog heb je personen die geilen op een rood lintje, en er het nut niet van inzien.(kopen om te kopen, als het maar een rood lintje heeft) Maar zo heb je ook een groep die geilen op de nieuwe Audi met ledverlichting, terwijl je met een opel ook naar je werk kunt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Colafles

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Pentax is nu eenmaal een merk dat verdrongen word door de statussymbolen als canon en Nikon en Sony en .... . A-merken hebben nu eenmaal het budget om een toplens (creme de la creme) te ontwikkelen. Als er dan een (niet A-merk) opvalt door zijn lage prijs en goede eigenschappen dan valt er bij sommige de mond van open.
                    ALsnog heb je personen die geilen op een rood lintje, en er het nut niet van inzien.(kopen om te kopen, als het maar een rood lintje heeft) Maar zo heb je ook een groep die geilen op de nieuwe Audi met ledverlichting, terwijl je met een opel ook naar je werk kunt.
                    Helemaal mee eens en laten de canon nikon sony etc etc gebruikers even heel heel goed herrineren hoe lang pentax gewoon al mee draaid met de grote jongens.
                    Mijn mening is vooral laat iedereen in zijn waarde wat betreft zijn of haar matriaal.
                    Je bent blij met wat je heb ongeacht het merk.
                    Het eind resultaat blijft altijd dat je er een fijne tijd mee moet hebben en ik denk dat een merk niet garant staat voor een fijne tijd
                    Camouflage kleding?? je bent een fotograaf en geen Rambo ;)

                    Nikon D200

                    Comment


                    • #25
                      Re: Colafles

                      Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                      Ik sta helemaal niet negatief tegenover goed glas, met of zonder IS of VR,
                      maar het stuit me wel tegen de borst dat de "trotse" bezitters van dat glas zo negatief zijn tegenover produkten zoals de Samyang, die goedkoop zijn en toch uitstekende scherpte en contrast leveren.

                      Tozumi,

                      Probeer hier niet te veralgemenen a.u.b.
                      SeALbe

                      Comment


                      • #26
                        Re: Colafles

                        Al ruim 2 jaar ban ik de trotse bezitter van een Peleng 8mm (Russische makelij).
                        Deze lens heeft al heerlijke foto's bezorgd.
                        Nu, dat de gekende merken van een beter glas gecreëerd zijn, daar heb ik geen enkele twijfel over!
                        Maar het is nog steeds de fotograaf die het plaatje op een creatieve en originele wijze kan opdienen om de kijker te verbluffen.
                        En dit zonder één woord te hoeven reppen over het gebruikte materiaal.
                        De fotografie is een kunst dat door je aderen stuwt, maar laat de materie gewoonweg een gevoel van behagen zijn.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Colafles

                          Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                          Leuke post, goede foto's

                          Ik ben altijd gefascineerd door fotografen die er echt voor uitkomen dat hun mooiste
                          foto's gewoon met de goedkoopste lenzen zijn gemaakt.
                          Veel beginners, zoals ik ook, dromen weg bij de geilste lenzen met de meest lange benamingen en prijzen, sparen sparen sparen... terwijl het ook met low-budget gaat.

                          Er zou een apart forumdeel moeten komen vind ik waar met gewoon glas wordt geschoten.
                          Waar niet gestoeft wordt met superlenzen maar hoe het met minimalistische dingen ook gerust kan.

                          Velen vergeten... Een goede foto is 90% creativiteit en 10% materiaal. Creativiteit kan je
                          jammer genoeg niet kopen!
                          Akkoord, wat tegengas kan geen kwaad, je moet de mensen niet te gek maken, het is zo al duur genoeg

                          Dat apart forumdeel is wel een goed idee
                          Het zal wel moeilijk worden voor de mods om te bepalen waar de grens ligt tussen gewoon glas en "stoef"glas

                          En ja, ze bestaan, de mensen die enkel merkkledij dragen, met een auto van een goed Duits merk rijden en met lenzen met rode ringen kiekjes nemen
                          Maar als ze zich daar nu goed bij voelen ?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Colafles

                            ik denk dat de moderators een scheiding moeten maken tussen mensen die serieus met fotografie bezig zijn en weten waar ze over praten en en mensen die geen idee hebben waar het allemaal om draait bij fotografie en dit heeft helemlaal niets te maken met toestellen, lenzen of allerlei andere zaken, maar puur om fotografische kennis.

                            Dus als je niet weet waarom sommige lenzen gebruikt worden en waarom sommige lenzen afgeraden worden blijf dan maar met die Koreaanse lenzen (die best goed kunnen zijn !!) spelen, dan gaat de rest van deze club vrolijk verder met datgeen waar we plezier aan beleven, foto's maken ongeacht waarmee.
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Colafles

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Akkoord, wat tegengas kan geen kwaad, je moet de mensen niet te gek maken, het is zo al duur genoeg

                              Dat apart forumdeel is wel een goed idee
                              Het zal wel moeilijk worden voor de mods om te bepalen waar de grens ligt tussen gewoon glas en "stoef"glas

                              En ja, ze bestaan, de mensen die enkel merkkledij dragen, met een auto van een goed Duits merk rijden en met lenzen met rode ringen kiekjes nemen
                              Maar als ze zich daar nu goed bij voelen ?
                              Ja, iedereen koopt natuurlijk wat hij wil.

                              Ikzelf besef dat ik met een simpele instap DSLR en lenzen prachtfoto's kan maken die ik met een D3s of 1D Mark IV vaak niet beter had kunnen maken.

                              Ikzelf besef dat dat mijn foto's er op mijn 19" inch scherm er fullscreen er zeer goed uitzien, en de 4 prints die aan de muur hangen ook. ze hadden zelfs zonder problemen een heel pak groter kunnen afgeprint worden.

                              Ikzelf besef dat die enkele gemiste foto's (door mijn mindere AF of te donker buiten) geen ramp zijn, niemand gaat mij er voor buitengooien, ik ben tenslotte geen pro.

                              Ikzelf besef dat je voor een spotprijs ook topglas kan kopen, alleen zal je manueel moeten scherpstellen en soms ook lichtmeten. Tja, het is mijn hobby, een beetje meer werk in een foto steken vind ik niet zo erg.

                              Ikzelf besef dat een supersnelle f/2.8 telezoom dedju zwaar is om een hele dag mee rond te sleuren, de bijpassende camera ditto.

                              Ikzelf besef dat fotografie heel leuk is, maar dat het leven tegenwoordig duur is en ik altijd eventjes GOED nadenk of ik iets wel echt nodig heb.

                              Maar zoals ik hierboven al zei, iedereen koopt wat hij wilt, dit is voor mij persoonlijk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Colafles

                                Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
                                Ja, iedereen koopt natuurlijk wat hij wil.

                                Ikzelf besef dat ik met een simpele instap DSLR en lenzen prachtfoto's kan maken die ik met een D3s of 1D Mark IV vaak niet beter had kunnen maken.

                                Ikzelf besef dat dat mijn foto's er op mijn 19" inch scherm er fullscreen er zeer goed uitzien, en de 4 prints die aan de muur hangen ook. ze hadden zelfs zonder problemen een heel pak groter kunnen afgeprint worden.

                                Ikzelf besef dat die enkele gemiste foto's (door mijn mindere AF of te donker buiten) geen ramp zijn, niemand gaat mij er voor buitengooien, ik ben tenslotte geen pro.

                                Ikzelf besef dat je voor een spotprijs ook topglas kan kopen, alleen zal je manueel moeten scherpstellen en soms ook lichtmeten. Tja, het is mijn hobby, een beetje meer werk in een foto steken vind ik niet zo erg.

                                Ikzelf besef dat een supersnelle f/2.8 telezoom dedju zwaar is om een hele dag mee rond te sleuren, de bijpassende camera ditto.

                                Ikzelf besef dat fotografie heel leuk is, maar dat het leven tegenwoordig duur is en ik altijd eventjes GOED nadenk of ik iets wel echt nodig heb.

                                Maar zoals ik hierboven al zei, iedereen koopt wat hij wilt, dit is voor mij persoonlijk.
                                Kunnen we daaruit afleiden dat Pentax gebruikers een beetje egocentrisch zijn ? En tegelijk dat moderators hier op BD een beetje blind zijn, of eerder alleen interesse in het modereren van hun eigen draadjes, want qua flamebait kan dat tellen deze draad.

                                Comment

                                Working...
                                X