Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro 85mm 3.5G ED VR DX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Micro 85mm 3.5G ED VR DX

Ik vind dat de 3.5 85mm een paar pluspunten heeft tenopzicht van de 85mm 1.8 namelijk VR en macro een minpunt is dan weer minder lichtsterk , maar als ie optich even goed is kan je daar toch wat uithalen

Comment

Waarom denkt niemand aan deze : Tamron SP AF 90mm F:2.8 Di Macro Nikon ? Prijs is toch een pak minder, dacht ik zo ?
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
        Waarom denkt niemand aan deze : Tamron SP AF 90mm F:2.8 Di Macro Nikon ? Prijs is toch een pak minder, dacht ik zo ?
        Tóch zijn er die er aan denken, hoor
        zie antwoord van Spanjaart "... zou ik alternatieven eerder aanraden, waaronder de Tamron 90mm, de Nikon 60mm AFD en AFS en zeker ook de 105mm Vr."

Maar de 90mm op een DX wordt dan weer een 135mm die het allround gebruik weer minder aantrekkelijk maken. Maar voor pure macro zal het wel een waardig alternatief zijn.

In de richting van Tamron zou ik dan eerder opteren voor de 60mm F2.0 Di II Macro. Het prijsverschil is dan wel te verwaarlozen, maar de kwaliteit tov van een Nikkor objectief misschien ook ... niet dat ik Tamron minderwaardig acht, hoor.
        Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
        Carlo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
          Tóch zijn er die er aan denken, hoor
          zie antwoord van Spanjaart "... zou ik alternatieven eerder aanraden, waaronder de Tamron 90mm, de Nikon 60mm AFD en AFS en zeker ook de 105mm Vr."

Maar de 90mm op een DX wordt dan weer een 135mm die het allround gebruik weer minder aantrekkelijk maken. Maar voor pure macro zal het wel een waardig alternatief zijn.

In de richting van Tamron zou ik dan eerder opteren voor de 60mm F2.0 Di II Macro. Het prijsverschil is dan wel te verwaarlozen, maar de kwaliteit tov van een Nikkor objectief misschien ook ... niet dat ik Tamron minderwaardig acht, hoor.
          Wat ik me dan weer afvraag. Een 1.4 convertor, heeft dit zin op de Nikkor 60mm Macro ? Of is convertors en macro-lenzen uit den boze ? Zou het misschien interessanter maken om ze ook als portret te gebruiken of iets anders (en dus meer allround).

Ik heb dit weekend wel een 50mm 1.8 als portret gekocht maar een macro (eventueel ook te gebruiken voor allerlei andere allround toestanden - dus geen echt PURE (enkel gebruik voor) macro) intrigeert me nog steeds
          Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Makke Bekijk bericht
            Wat ik me dan weer afvraag. Een 1.4 convertor, heeft dit zin op de Nikkor 60mm Macro ? Of is convertors en macro-lenzen uit den boze ? Zou het misschien interessanter maken om ze ook als portret te gebruiken of iets anders (en dus meer allround).

Ik heb dit weekend wel een 50mm 1.8 als portret gekocht maar een macro (eventueel ook te gebruiken voor allerlei andere allround toestanden - dus geen echt PURE (enkel gebruik voor) macro) intrigeert me nog steeds
            Om even op je 'off topic' bericht te reageren : ik denk dat je eerder extention tubes nodig hebt ipv tele convertors om je 50mm te kunnen gebruiken als macro.
            En een convertor op je 60mm Macro FF is misschien interessant om de aankoopprijs van een 105mm Micro FF op te splitsen in 2 delen en dan met veel geklooi tot hetzelfde zoombereik te komen met mindere resultaten
            Last edited by mietoe123; 8 februari 2010, 20:39.
            Carlo

Comment

Ok, da's dan duidelijk

Comment

TCs op macrolenzen zijn enkel van praktisch nut bij het echte macro-werk omdat je daar toch manueel scherpstelt.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Soms is de verleiding té groot

De eerste indrukken zijn alvast positief ! Het vergt wel wat oefening om een correcte scherpstelling te bekomen als je de AF uitschakelt, maar met AF en VR aan levert dit objectief uit de losse hand alleszins mooie resultaten.

sneeuwklokjes
                  toverhazelaar (1)
                  toverhazelaar (2)
                  hondensnoet

wordt zeker vervolgd ...
                  Carlo

Comment

Ga ook de 85mm Micro aanschaffen. Zijn er echte tekortkomingen aan deze lens? Hoor veel over de trage AF. Is dit echt storend bij macro? Ik ga deze lens uitsluitend voor macroopnames gebruiken.
                    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
                      Om even op je 'off topic' bericht te reageren : ik denk dat je eerder extention tubes nodig hebt ipv tele convertors om je 50mm te kunnen gebruiken als macro.
                      Een omkeerring van €12 ofzo van fotoshop Aalten doet wonderen bij deze lens voor macro.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik hoor hier bezwaren dat ie te duur is , maar zo duur is ie nu niet meer waar vind je een marcro 85mm voor minder dan 406 euro, één van die kwaliteit dan

Comment

Working...
                        X