Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telelens voor Canon

    Canon EF 80-200 EF - L f/2.8, had er juist even voor gebeld want maar is al verkocht

    Comment


    • #17
      Re: Telelens voor Canon

      70-200 F4? of voldoet deze niet?
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: Telelens voor Canon

        70-200 f4 voldoet wel denk ik, heb wat opzoek werk gedaan en er toch al heel wat goede commentaar over gelezen.

        Ik denk dat ik gewoon is naar een winkel ga en de lenzen 'uittest' dat geeft me een duidelijker beeld.

        Comment


        • #19
          Re: Telelens voor Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
          Bij deze lens moet je de IS zien als extra voordeel (waar je dan ook dubbel en dik voor betaalt). Het ontbreken er van is zeker geen nadeel!
          Tja,
          Of het ontbreken ervan geen nadeel is, dat moet natuurlijk ieder voor zich uitmaken. Ik vind dat het mocht vermeld worden dat aangehaalde lens zonder IS is, om TS te behoeden voor een eventuele miskoop.
          In de meeste reviews lees je trouwens wel dat je misschien toch beter wat kan doorsparen, want de IS is het waard!!
          Het is trouwens niet alleen de IS die het prijsverschil maakt. De lens zonder IS heeft ook geen weather sealing. Geen probleem als je alleen maar binnenshuis of bij mooi weer buiten fotografeert. Maar als natuurfotografie je ding is?!
          En als je niet echt die F 2.8 nodig hebt, dan kan je misschien beter opteren voor de 70-200 F4 IS. (Ongeveer dezelfde prijsklasse, maar dan IS)

          Danny
          SeALbe

          Comment


          • #20
            Re: Telelens voor Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Ann_ Bekijk bericht
            De lenzen die ik al heb zijn: een 50mm vaste brandpunt lens van Canon 1.4
            en 17 - 55 mm zoom lens van Canon 2.8

            Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.
            Als je de 17-55m f2.8 ooit zou wegdoen....mag je me altijd even op de hoogte brengen

            Comment


            • #21
              Re: Telelens voor Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Raf_Messelbroek Bekijk bericht
              Als je de 17-55m f2.8 ooit zou wegdoen....mag je me altijd even op de hoogte brengen
              Er staat momenteel één onder het forum 'Aangeboden' hier!

              Comment


              • #22
                Re: Telelens voor Canon

                De 70-200 F4 L is een toplens alleen vind ik ze niet lichtgevoelig genoeg (wat uitermate belangrijk is zeker bij het telebereik in tegenstelling tot de lichtgevoeligheid voor een breedhoek), ik heb ze al lang maar als ik nu de keuze had zou ik toch naar een F2.8 model met IS gaan. Het nadeel is natuurlijk dat dit belachelijk veel geld kost
                Canon EOS 7D
                Canon EF-S 10-22mm USM - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/4L USM
                Canon Speedlite 580EXII

                Comment


                • #23
                  Re: Telelens voor Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ann_ Bekijk bericht
                  De lenzen die ik al heb zijn: een 50mm vaste brandpunt lens van Canon 1.4
                  en 17 - 55 mm zoom lens van Canon 2.8

                  Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.
                  Je hebt alvast 2 mooie lenzen in je bezit. (wees er zuinig mee)

                  Tweedhands zou ik je zeker de volgende eens bekijken.
                  70-200 f4 (400 €)
                  70-200 f2.8 (700€)
                  24-105 f4 IS (750€)
                  28-135 f3.5-5.6 IS (250€)

                  Succes met de opleiding An.
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telelens voor Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                    Bij deze lens moet je de IS zien als extra voordeel (waar je dan ook dubbel en dik voor betaalt). Het ontbreken er van is zeker geen nadeel!
                    Bij mij was dat dus wel een nadeel, het verschil is enorm !

                    Maar zoals hierboven reeds aangehaald door SeAlbe moet ieder dit voor zichzelf uitmaken, natuurlijk wel een kostelijk leerschool als je nadien toch de IS zou nodig hebben en je hebt er eentje gekocht zonder.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X