Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens voor Canon

    Ik ben student fotografie en heb voor mijn opleiding een telelens nodig.

    Graag zou ik hierover wat tips hebben welke ik best kan aanschaffen?

    Vereiste van de leerkracht: lichtsterke lens, liefst van het merk van je eigen camera ( ik heb een Canon 450D) of een Sigma lens.

  • #2
    Re: Telelens voor Canon

    Wat is het budget dat je hiervoor over hebt? Maw ben je van plan deze zelf veel te gaan gebruiken, of wil je er nu eentje kopen omdat het gevraagd wordt voor school? Heb je je camera gekocht met een bepaald soort fotografie in het vooruitzicht of wil je in de eerste jaren met alles kennismaken?

    Het is vreemd te antwoorden met meer vragen, maar het bepaalt in grote mate welke lenzen we jou kunnen aanraden...

    grtn,
    Christophe
    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

    Comment


    • #3
      Re: Telelens voor Canon

      Een studentenbudgetvriendelijke oplossing is de Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS

      Enkele links:

      Goedkoopste prijs volgens mij


      Topic over deze lens op bd

      Heb die van mij dit weekend besteld maar heb ze nog niet. Ben benieuwd
      http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
      http://foto-actiecode.be

      Comment


      • #4
        Re: Telelens voor Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door breggie Bekijk bericht
        Een studentenbudgetvriendelijke oplossing is de Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS

        Enkele links:

        Goedkoopste prijs volgens mij


        Topic over deze lens op bd

        Heb die van mij dit weekend besteld maar heb ze nog niet. Ben benieuwd
        Dat is nu niet bepaald een lichtsterke lens he.
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: Telelens voor Canon

          Moet het een telezoom zijn of een prime?

          Lichtsterk is altijd duur, toch zeker voor een student.

          Is 200mm voldoende tele?
          Dan is de Canon 200mm f2,8 L (730 euro) geen slechte keuze.

          Wil je een heel lichtsterke tele die nog "betaalbaar" is, dan moet je eens kijken naar de 135mm f2 L (950 euro).

          Maar de 85mm f1,8 is ook al een lichte tele, en dat is een heel erg goede lens voor zijn prijs (350 ero).

          Wil je een lichtsterke telezoom, dan is de Sigma 70-200 f2,8 net iets beter dan de Tamron (die zou een heel trage AF hebben, de Sigma is iets beter, maar alle Canon 70-200 lenzen hebben een veel sneller AF dan de Sigma).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Telelens voor Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Ann_ Bekijk bericht
            Vereiste van de leerkracht: lichtsterke lens, liefst van het merk van je eigen camera
            ann, wat versta jij/je docent onder een "telelens"?
            op een 450D geeft bv een 85mm reeds een beeldhoek van een "traditionele" 135mm.
            als je daarmee voldoende hebt kan ik je hééééél sterk een 85f1.8 aanraden.
            nieuw: €350, 2dehands vanaf €200.

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: Telelens voor Canon

              Het budget dat is moeilijk te zeggen.
              Maar ik ben wel van plan deze lens veel te gebruiken.
              De Canon 450D heb ik gekocht omdat het een goed instapmodel was omdat fotografie te leren. In de opleiding komen bijna alle aspecten van fotografie aan bod.

              Wat is het verschil tussen een telezoom en een prime?

              Comment


              • #8
                Re: Telelens voor Canon

                telezoom is een lens met variabel brandpunt bv 70-200mm
                prime is een lens met een vast brandpunt bv 85mm

                Welke lenzen heb je al? moet deze lens een daarvan vervangen of is het aanvullend op je bestaande lenzen. Budget is wel vrij belangrijk natuurlijk.

                Denk dat Black Bandit het netjes gesteld heeft... Persoonlijk vind ik 70-200 op elk type camera een heel handig bereik

                Als je het geld hebt zou ik kijken naar een Canon 70-200 2.8 (+- 1060 € nieuw, 800-900 € tweedehands) en als je minder wil uitgeven een Sigma 70-200 2.8 (nieuw +- 670 €, tweedehands 400-500 €).

                Als je een prime wil (dus enkel zoomen met je voeten ) kan ik de 85 1.8 en de 200 2.8 aanraden
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens voor Canon

                  De lenzen die ik al heb zijn: een 50mm vaste brandpunt lens van Canon 1.4
                  en 17 - 55 mm zoom lens van Canon 2.8

                  Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telelens voor Canon

                    Dan blijft belangrijk: hoeveel millimeters moet je hebben voor je 'tele'? Is 135mm voor jou als tele of moet het 200 zijn?

                    De 70-200 2.8 is DE lens voor Canon, maar prijzig. Wel vreemd dat ze je dergelijk duur materiaal verplichten aan te kopen voor een 'les' en dan zelfs nog het merk verplichten ook!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telelens voor Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      Als je het geld hebt zou ik kijken naar een Canon 70-200 2.8 (+- 1060 € nieuw, 800-900 € tweedehands) en als je minder wil uitgeven een Sigma 70-200 2.8 (nieuw +- 670 €, tweedehands 400-500 €).
                      De Canon hier aangehaald is dan wel zonder IS.
                      Dit kan een belangrijk criterium zijn bij de eventuele aankoop.

                      Danny
                      SeALbe

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telelens voor Canon

                        Ja wij hebben dus niet de mogelijk om materiaal uit te lenen. De opleiding die ik volg is bij Syntra. En zoveel geld heb ik ook niet hoor dus een goede tweedehands lens zou perfect zijn.

                        Er is gezegd dat de Canon lenzen een snellere AF hebben dan de Sigma dus gaat mijn voor keur wel naar de Canon lenzen.

                        Ik heb inderdaad geen full frame dus daar moet ik rekening mee houden bij de aanschaf van de lens.

                        Verder denk ik dat ik met een zoom lens meer mogelijkheden heb dan met een prime lens dan...

                        Canon 70-200 2.8 werd door jullie veel aangegeven als goede lens maar is het dan een groot nadeel dat er geen IS is?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telelens voor Canon

                          Bij deze lens moet je de IS zien als extra voordeel (waar je dan ook dubbel en dik voor betaalt). Het ontbreken er van is zeker geen nadeel!
                          Last edited by Threesa; 16 december 2009, 14:55.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telelens voor Canon

                            een tweedehands Canon EF 80-200 EF - L f/2.8 staat voor 350€ te koop bij Arts& Crafts in gent

                            hij heeft geen USM maar is verder een uitstekende lichtsterke betaalbare telezoom
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telelens voor Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk bericht
                              Bij deze lens moet je de IS zien als extra voordeel (waar je dan ook dubbel en dik voor betaald). Het ontbreken er van is zeker geen nadeel!
                              prima gesteld
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X