Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens uit Hong Kong of VS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens uit Hong Kong of VS

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
    Hier wordt veel zever in pakskes verkocht...

Over de VS kan ik niet meespreken, maar in HK is alle fotografie apparatuur een pak goedkoper als hier of in NL. Uiteraard als je dingen koopt in de dure winkels in de luchthaven niet, maar daar draait het hier niet om, da's appelen met peren vergelijken.
    En je moet ook niet afkomen met websites met prijzen in HK, die kloppen in 90% van de gevallen niet... Je moet natuurlijk wel een beetje weten waar je gaat, en zeker niet naar winkels voor toeristen gaan.

Op al het materiaal dat ik al in HK gekocht heb, zowel voor mij als voor vrienden, heb ik toch al meer dan 1000€ winst gedaan in totaal.

Dus ja, HK is goedkoper. Het enige risico dat je neemt is dat je als toerist in't zak gezet kan worden (shops op Nathan Road in Tsim Tsa Tshui) of dat je bij aankomst in Brussel de douane aan u been hebt. Ben er zeker van dat de meesten die hier replyen nog nooit in HK geweest zijn, en dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.
    Ja ja, ikke ook in Hong Kong geweest, en écht drie dagen geshopt en genoten!
    Was zeker op de hoogte van de goedkoopste prijzen hier (allee in NL) .
    En mag gezegd, er zijn daar zeker zaakjes te doen voor filters, flitsen, verrekijkers . . . maar als het er op aankomt voor jouw juiste lens, is er te bieden, en ja, daar is te bieden, en ze hebben daar véél in stock!
    En géén Nathan road of Empire centre !
    Maar ik kwam het goedkoopst uit met aankoop in luchthaven!

Mijn shoppen bracht wel op . . . gratis electrisch tandenborstel én poetsdoekjes én grijsfilter . . . én nen hele mooie glimlach!
    Grts Maddy.
    zero

Comment

Hier wordt veel zever in pakskes verkocht...

Over de VS kan ik niet meespreken, maar in HK is alle fotografie apparatuur een pak goedkoper als hier of in NL. Uiteraard als je dingen koopt in de dure winkels in de luchthaven niet, maar daar draait het hier niet om, da's appelen met peren vergelijken.
      En je moet ook niet afkomen met websites met prijzen in HK, die kloppen in 90% van de gevallen niet... Je moet natuurlijk wel een beetje weten waar je gaat, en zeker niet naar winkels voor toeristen gaan.

Op al het materiaal dat ik al in HK gekocht heb, zowel voor mij als voor vrienden, heb ik toch al meer dan 1000€ winst gedaan in totaal.

Dus ja, HK is goedkoper. Het enige risico dat je neemt is dat je als toerist in't zak gezet kan worden (shops op Nathan Road in Tsim Tsa Tshui) of dat je bij aankomst in Brussel de douane aan u been hebt. Ben er zeker van dat de meesten die hier replyen nog nooit in HK geweest zijn, en dan heb je naar mijn mening geen recht van spreken.
      Ach ja, ik was in HK (en China) in april dit jaar.
      Om maar aan te tonen dat diegene die replyen toch nog weten waarover ze praten.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Ik was enkele weken geleden ook op HK luchthaven en kwam volgende prijzen tegen:
        D700= 21600HK$ = €1875 tov €1.920 bij Konijn
        D90 + 18-105 = 10490HK$ = €910 tov €833 bij Konijn
        D300s = 14280HJK$ = €1240 tov €1.260 bij Konijn
        D3000 + 18-55VR = 5290HK$ = €460 tov €433 bij Konijn

Dus zoals Vantje schreef zijn er hier toch die af en toe op HK komen

En trouwens ook nog 2 weken geleden in Singapore op de luchthaven geweest en enkele Nikon dingen opgeschreven:
        Body D700: 3633 sing dollar oftewel €1.765 tov €1.920 bij Konijn
        Body D300s: 2803 sing dollar oftewel €1.365 tov €1.260 bij Konijn
        Body D90: 1450 sing dollar oftewel €705 tov €660 bij Konijn

En als uitsmijter even de prijzen van Nikon gear in de winkels (Akihabara) in Tokyo:
        - Nikon D700= 282.800 yen oftewel €2.102 (€1.920 bij Konijn)
        - Nikon D3x= 898.000 yen oftewel €6.675 (€5.998 bij Konijn)
        - Nikon 14-14 f2.8 lens= 228.400 yen oftewel €1.697 (€1.548 bij Konijn)
        - Nikon 200-400 f4 lens= 823.200 yen oftewel €6.119 (€5.540 bij Konijn)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Ik was enkele weken geleden ook op HK luchthaven en kwam volgende prijzen tegen:
          D700= 21600HK$ = €1875 tov €1.920 bij Konijn
          D90 + 18-105 = 10490HK$ = €910 tov €833 bij Konijn
          D300s = 14280HJK$ = €1240 tov €1.260 bij Konijn
          D3000 + 18-55VR = 5290HK$ = €460 tov €433 bij Konijn

Dus zoals Vantje schreef zijn er hier toch die af en toe op HK komen

En trouwens ook nog 2 weken geleden in Singapore op de luchthaven geweest en enkele Nikon dingen opgeschreven:
          Body D700: 3633 sing dollar oftewel €1.765 tov €1.920 bij Konijn
          Body D300s: 2803 sing dollar oftewel €1.365 tov €1.260 bij Konijn
          Body D90: 1450 sing dollar oftewel €705 tov €660 bij Konijn

En als uitsmijter even de prijzen van Nikon gear in de winkels (Akihabara) in Tokyo:
          - Nikon D700= 282.800 yen oftewel €2.102 (€1.920 bij Konijn)
          - Nikon D3x= 898.000 yen oftewel €6.675 (€5.998 bij Konijn)
          - Nikon 14-14 f2.8 lens= 228.400 yen oftewel €1.697 (€1.548 bij Konijn)
          - Nikon 200-400 f4 lens= 823.200 yen oftewel €6.119 (€5.540 bij Konijn)
          Dat is tenminste een antwoord zoals we het graag hebben: goed zo, Twizter !

Comment

Ik zei dan ook "de meesten" he... Als ik me niet vergis heb ik al foto's van HK van u gezien hier...
            Ik blijf erbij, als je weet waar je moet zijn, en nee niet de luchthaven, dan zijn er gouden zaakjes te doen... Als ik nu eens op de naam van die shop moest kunnen komen zou ik het hier posten maar ik ben het vergeten... Ik weet wel nog hoe ik er moet geraken, net naast het metro station aan Ladies Market.
            Tin Cheung is ook een goeie optie, al weet ik niet of die nog bestaat, maar vermoed van wel...
            Tommy
            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Ik zei dan ook "de meesten" he... Als ik me niet vergis heb ik al foto's van HK van u gezien hier...
              Ik blijf erbij, als je weet waar je moet zijn, en nee niet de luchthaven, dan zijn er gouden zaakjes te doen... Als ik nu eens op de naam van die shop moest kunnen komen zou ik het hier posten maar ik ben het vergeten... Ik weet wel nog hoe ik er moet geraken, net naast het metro station aan Ladies Market.
              Tin Cheung is ook een goeie optie, al weet ik niet of die nog bestaat, maar vermoed van wel...

Nogmaals, wegblijven van de toeristenshops (shops die gsm's, compactcamera's, nintendo, playstation, lenzen, reflexcamera's verkopen) op Nathan Road.
              Tommy

Comment

bekijk m'n website en je zult er wel foto's vinden.
                We zijn daar altijd met verschillende personen en ja, ik heb daar al gekocht omdat het goedkoper was dan hier maar als er niet meer dan 5% verschil is dan koop ik wel in Europa en zo was het onlangs....(toch voor Nikon materiaal)
                Bekende zaak in HK is Fortress (verschillende in't stad en ook op luchthaven) maar er zijn nog veel andere. Nathan road is inderdaad te duur maar de baan parallel met ladies street is te doen ( Say Yeung choi str. of zoiets ?)
                daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Say yeung choi street inderdaad... Wing Shing & Man Shing zijn de shops die je daar moet hebben... Zoals reeds eerder aangehaald, in totaal meer dan 1000€ voordeel gedaan tov prijzen hier (uiteraard wel gespreid over verschillende jaren)
                  Tommy

Comment

Even off-topic: weet iemand de laagste prijs voor een canon mp-e 65 in HK of Amerika? ( De laagste die ik heb gevonden was bij B&H, daar staat ze voor: 929 dollar.

On-topic: Ervaring heb ik ( nog ) niet, maar zoals ik al aantoon met die mp-e 65 is het goedkoopste ( dat ik tot hiertoe weet ) 929 dollar in amerika.
                    Hier in België 900 euro, 929 dollar = 628 euro, toch wel een verschil van 272 euro. ( Het is dan wel best dat je iemand kent die het kan meebrengen, anders kan deze prijs erg hard stijgen door verzendkosten en taxen. )
                    Last edited by mpke; 8 december 2009, 17:09.
                    www.maximpiessen.com
                    www.facebook.com/maximpiessenphotography
                    Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht
                      Hier in België 900 euro, 929 dollar = 628 euro, toch wel een verschil van 272 euro. ( Het is dan wel best dat je iemand kent die het kan meebrengen, anders kan deze prijs erg hard stijgen door verzendkosten en taxen. )
                      Niet vergeten dat je ook nog "sales tax" moet betalen als je ter plaatste koopt.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

( Het is dan wel best dat je iemand kent die het kan meebrengen, anders kan deze prijs erg hard stijgen door verzendkosten en taxen. )
                        Enne, even een gewetenskwestie: indien de betrokken persoon dan in Zaventem tegen de lamp loopt (douane), vergoed jij hem dan ook?

Comment

Ik laat hem het materiaal eerst in Amerika gebruiken en dan meenemen als gebruikt materiaal. ( Of ik koop ze 2e hands in Amerika op Ebay, of moet je dan ook invoerrechten betalen als je het zelf meebrengt? )
                          www.maximpiessen.com
                          www.facebook.com/maximpiessenphotography
                          Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

of moet je dan ook invoerrechten betalen als je het zelf meebrengt? )
                            "Normaal" wel
                            Bij terugkomst "goods to declare" volgen.....
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Niet vergeten dat je ook nog "sales tax" moet betalen als je ter plaatste koopt.
                              "Sales tax" ?
                              Altijd prijs betaald die geafficheerd was of wat ze vroegen, niets extra.
                              Och ja, I-Pos zijn wel goedkoop, voor een classic 120 GB vorig jaar ongeveer 180 euro betaald, hier 239 denk ik.
                              daVinci
                              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daVinci Bekijk bericht
                                "Sales tax" ?
                                Altijd prijs betaald die geafficheerd was of wat ze vroegen, niets extra.
                                Och ja, I-Pos zijn wel goedkoop, voor een classic 120 GB vorig jaar ongeveer 180 euro betaald, hier 239 denk ik.

Sales tax is samengesteld uit de som van de tax van de staat, de county en de gemeente waarin je woont en variëert aldus.

Use tax, het broertje van de Sales Tax

Een dikke soep .... in de US is het best iets te kopen in een andere staat en dan vergeten je use tax aan te geven in je eigen staat ... dus de lokale fotohandel is daardoor altijd gehandicapt bij gelijke prijs zonder tax want hij moet de sales tax aanrekenen aan zijn locale klant.

Comment

Working...
                                X