Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Welke Polarisatiefilter raden jullie aan voor een Canon Eos 7D met een Sigma 150-500mm objectief ? ( filtermaat 86mm )
bij Rembrandt foto Merksem raadde de verkoper mij een Cokin te nemen ( 180€ )
Welke Polarisatiefilter raden jullie aan voor een Canon Eos 7D met een Sigma 150-500mm objectief ? ( filtermaat 86mm )
bij Rembrandt foto Merksem raadde de verkoper mij een Cokin te nemen ( 180€ )
De camera is hierbij 100% irrelevant.
En voor een lange tele zou ik het ook maar gewoon weglaten.
Ik zou me, voor ik dit filter aan zou schaffen, eerst eens overtuigen of de camera wel wil focussen met dit filter op die lens. Ik denk dat ook MF een probleem zal worden ivm een zwart gat.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Jullie zouden op de telelens gewoonweg geen polarisatiefilter zetten ?
Misschien dan enkel een polarisatiefilter kopen om op men Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM lens te zetten ?
Zouden jullie een UV filter zetten op beide lenzen ter bescherming ? ( uv filter van +-90€ )
Neem dit alles namelijk voor 6 maanden 4X4 door Afrika
<NERDI gerucht>
Men heeft mij ooit verteld dat Cokin met filters is/gaat stoppen
is daar iets van aan ?
</NERDI gerucht>
ik zie niet in of het veel uitmaakt, garantie moeten ze toch niet echt geven
Aan de threadstarter: waarom wil je juist een Circ. Pol op uw telelens plaatsen? welk doel heb je voor ogen? Als het enkel bescherming is dat opteer je beter voor een UV, indien je het effect van een circ.pol nodig hebt om reflecties weg te nemen van een wateroppervlakte, dan is dit idd de juiste keuze.
Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
het is om een idd reflectief weg te krijgen en om de lucht bij landschappen blauwer te krijgen.
Waarschijnlijk zal ik de pola. filter vooral gaan gebruiken op de Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM lens,
maar ik zou toch ook graag weten wat deze doet op een sigma 150-500mm lens
Comment