Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winkel Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Winkel Tamron

Ik zat eens te kijken op de site van Art en Craft en ik zie de Tamron 17-50 zelf niet staan

Eens vragen als ze die echt niet hebben...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thimer73 Bekijk bericht
      Meer als jij in ieder geval. Webshop ?
      Ja, Online Webshop

Ik kan er alleen maar lof over spreken!
      Van service tot levering.
      Van prijs tot zeer ruime keuze.
      ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
        Nu heb ik nog wat gelezen en blijkbaar is de ene pro-Sigma omdat de AF beter is, de andere pro-Tamron omdat het beeld veel beter is.

Ik heb al enkele keren gelezen dat het beeld van de Sigma op F2,8 veel softer dan met Tamron.

De Tamron 17-50 staat al vast. Nu nog eens bekijken als ik voor de sigma of tamron 70-200 ga
        Ik heb onlangs op de mini-photokina (trouwens georganiseerd door foto-rubens ) de tamron en sigma 70-200 f2.8 zelf eens "kort" getest...en het is helemaal zoals het wel vaker wordt gezegd...

AF van sigma is die van tamron (op een pentax K20D) bedroevend...maar dan echt, echt bedroevend (had nochtans de K10D vroeger geleend van een vriend met pentax lenzen, en dat was heerlijk om te gebruiken). Nu heb ik nog niemand over de tamron horen klagen qua AF voor Sony...en er zijn meer dan genoeg gebruikers opdat het probleem al eens aan de oppervlakte zou gekomen zijn voor Sony (af en toe eens een slechte smaple gebeurt bij elke lens wel eens...maar dat is niet AF-gerelateerd).

Ove rhet beeld kan ik ook kort zijn...sigma bedroevend op F2.8, een F2.8 lens kopen om noodgedwongen op F4 te werken vind ik dik zonde, maar dit is mijn mening natuurlijk...de tamron anderszijds, prijs/kwaliteit schitterende scherpte/beeld! Dit was natuurlijk (heb dit enkel op crop-sensor getest, maar online FF resultaten beamen dit ook zoals je zelf wel zult ontdekt hebben...)

Ik persoonlijk zou voor de tamron gaan...jammer van de niet-HSM in de tamron, maar het optische maakt dat voor mij ruimschoots goed...

ps: het is niet in de buurt, maar de kleine foto-rubens geeft ook uitstekende service (en konijn ook, stuk zakelijk wel).

Comment

Als ik op dyxum kijk zie ik wel dat sommige zeggen dat de AF iets trager is, andere zeggen dat het overdreven is. Maar dat mensen zeggen dat ze daarom te lens niet nemen heb ik nog niet gezien.

Net even een mailtje gezonden naar Art en Craft om te vragen als de Tamron 17-50 wel hebben.
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

Comment

Net een offerte van Art en Craft gehad en het scheelt maar 30 euro met konijn en niks met Rubens. Nog eens de winkel in Oostende aanspreken, maar aangezien het daar zoveel verschilt, zit de kans er in dat het Gent wordt.

@Omag, bedankt voor je voorstel
            500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Ge gaat me toch niet vertellen dat er in Oostende geen serieuze fotowinkels zijn ? Als zaakvoerder zou ik inderdaad bereid zijn een soort "deal" met je te maken (hoewel, het gaat natuurlijk weer niet over spectaculair grote bedragen, de winst zal "navenant" zijn) maar ik vind dat je ook (eens) moet beseffen dat een fotowinkel je héél veel SERVICE kan bezorgen. Ikzelf heb héél mijn boel in een winkel gekocht. Waarschijnlijk een stuk duurder dan via allerlei websites maar ik heb me dat nog nooit beklaagd.
              ---------------
              Want daartegenover staat dat je al eens iets kunt gaan vràgen. Zomaar. Als ik er voorbij kom loop ik altijd eens "aan" en ik heb het gevoel dat ik er altijd welkom ben. Nu, ik ben ook geen zaag : gekocht = gekocht en ik weet als zakenmens zélf goed genoeg dat er al eens iets verkeerd kan lopen. Maar "mensen spreken mensen" en ik heb nog nooit te klagen gehad. Integendeel. En die mensen fotograferen ook en zullen je normaal gesproken met raad & daad bijstaan. Dat is toch mijn ervaring en die beperkt zich niét tot die éne fotowinkel hoor.
              ---------------
              Mijn mening hieromtrent is waarschijnlijk al voldoende bekend maar ik vind dat iemand die de moeite neemt om in een winkel te investeren, openeningsuren te respecteren, eventueel mensen te werk stelt écht wel een Euro mag verdienen. Een VAKMAN kan je met zoveel dingen helpen, daar kan geen lage prijs tegenop. Maar nog even en we betrekken alles via "geweldige websites" die uiteindelijk, naast hun website(s), een garagebox of 2 huren en hun spullen "just in time" laten overkomen als, wanneer en zodra.... jij ze bij hén hebt besteld.
              --------------
              Het probleem van de toekomst is 't volgende : niets, maar dan ook niéts heeft nog waarde. Waarom zou iemand nog een vak aanleren als elke schimmige pipo achter zijn uren nog één (een paar ? 10 ? 100 ?) websitejes runt waar hij "de marchandise" aan spotprijs kan leveren. Niet gehinderd door énige kennis van zaken. Maar er geen énkele service aan verbindt. Laat staan dat er een "duurzaamheid" aan verbonden is. Vandaag een website van "handvervaardigde kwaliteitszakmessen" (niets in voorraad, worden besteld als jij ze eerst bestelt en betaalt), overmorgen verhuren ze "vakantieverblijven in het zuiden", etc...
              ---------------
              Mijn raad : koop in je stad. Ge gaat misschien ménsen leren kennen en dat prijsverschil ben je op 1-2-3 vergeten...

Tal van fotografiewinkels bezocht en vergeleken in de buurt van Oostende,Roeselare enz.... kwoon wat in het centrum van de 2 steden en toch koop ik online omdat het altijd rond de 150 euro verschil is , al met een zelfstandige fotograaf die ook een winkel geeft daarover gesproken,mja ze kunnen er niet mee concureren met de prijzen online,klinkt raar maar zo is het,zelfs bij Vandenborre(waar ze het verschil in prijs zogezegd teruggeven)kunnen ze het niet,ze antwoorden van we doen niet mee aan die online prijzen en ze verkopen zelf online,begrijp er niets meer van,grtjs
              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Ben net eens langs MediaMarkt Oostende gereden. Duidelijk dat ze geen concurrentie hebben, want je betaald praktisch de adviesprijs. Voor de 17-50 was dit ong 460 euro en voor de 70-200 850... Toch redelijk wat verschil met de 649 bij konijn

Een aagezien MM de goedkoopste van de regio zou moeten zijn...

Daarnet eens de 17-200 van Canon in mn handen gehad. Toch een redelijk stuk Ik ga eens moeten kijken als die lens wel in mn Lowepro Fastpack 200 geraakt...

edit: Hmm ik merk net dat ik de prijzen van Art en Craft vergeleken heb met Konijn in NL. Als ik ze met Konijn in BE vergelijk is het evenduur geworden...
                Last edited by Nick-; 25 november 2009, 11:58.
                500px

Comment

Verwijderd
                  Last edited by frank207be; 26 november 2009, 11:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                    Ook nog een optie:

De Sony body buitensmijten, overstappen naar Canon/Nikon body
                    Niet echt een optie. Ik ben zeer tevreden van mn Sony en ik zou niet weten waarom ik moet overstappen.
                    500px

Comment

De bestelling zal naar Art&Craft gaan. Voor de Tamron 17-50 en 70-200 betaal ik hier 1014 euro. Bij Konijn zal dit 1013 euro zijn Alleen scheelt het 4u trein
                      500px

Comment

Veel plezier ermee hé !
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zelf heb ik de kitlenzen vervangen voor Tamron 17-50 en 70-200 (2.8)
                          Mooie kleuren , en scherper!!.
                          Ook de f 2.8 is bij minder licht heel fijn om toch nog net foto,s te maken.
                          Vooral bij de tele-lens is de lage f-waarde fijn.
                          Als ik op het scherm kijk, zie ik wel verschillen.
                          De kitlens is, mooi om mee te leren,
                          als er foto,s van 10 x 15 mee afdruk ,voldoende.
                          Over de minder snelle AF ,
                          de sony 70-200 is sneller, (actie-foto,s is dat wel handig)
                          Maar daarover is al veel geschreven.
                          http://www.flickr.com/photos/49540709@N07/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                            Art & Craft te Gent... zeg dat je de prijzen kent uit Antwerpen en ze zorgen voor een goede deal. ;-)
                            in het weekend heb ik een D700 met nikon-lens 70-300 mm en een tamron lens 28-75 mm besteld bij Art en Craft.
                            we wonen in Roeselare en hadden al heel wat afgesurft en prijsvergelijkingen gemaakt tussen Rubens en Konijneberg. Bij beiden hadden we vroeger al heel wat gekocht steeds tot volle tevredenheid.
                            Nu stond enkel de body vast, we twijfelden over de lenzen. Ik had hier op het forum al heel wat gelezen over de verschillende lenzen die binnen ons budget lagen. Hier vond ik ook het adres van Art en Craft en via een kennis hoorde ik enkel positieve commentaren.
                            De trip naar Gent is ons heel goed bevallen, je krijgt heel eerlijke en vriendelijke uitleg, de voorraad is uitgebreid (wat hier in West-Vlaanderen wel een probleem is, alles moet besteld worden - niets in voorraad). De prijs bedraagt voor het pakket slechts 70 euro meer dan Rubens. We hopen natuurlijk dat het niet nodig zal zijn, maar in geval van defect is de afstand Gent-Roeselare niet zo groot. Voor ons een positieve ervaring en een aanrader.

Comment

Bedankt
                              500px

Comment

Working...
                              X