Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [Nikon] Eerste indrukken AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II N

Voorbeeldfoto's van de reproductiefactor. Beide foto's zijn genomen vanaf 2 meter. De grootste is natuurlijk van de 200/2VR ik heb ze voorlopig achter een link geplaatst. Beiden ook aan f/2.8

http://users.telenet.be/frank.panis/...0-200VRIId.jpg

http://users.telenet.be/frank.panis/...0-200VRIIe.jpg

Comment

Ik twijfel niet aan jouw integriteit Frank, maar zou het niet verstandig zijn de exif in de foto's te laten?
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Ik twijfel niet aan jouw integriteit Frank, maar zou het niet verstandig zijn de exif in de foto's te laten?
        Ik ga dat niet doen, gewoon omdat ik dat anders ook niet doe Het gaat trouwens moeilijk met mijn sjablonen, en ik heb niet zo'n exif tooltje. Data kan je altijd opvragen, en als je twijfelt zet ik gewoon even het originaal online
        Last edited by frank207be; 12 november 2009, 20:10. Reden: bijgevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Voorbeeldfoto's van de reproductiefactor. Beide foto's zijn genomen vanaf 2 meter. De grootste is natuurlijk van de 200/2VR ik heb ze voorlopig achter een link geplaatst. Beiden ook aan f/2.8

http://users.telenet.be/frank.panis/...0-200VRIId.jpg

http://users.telenet.be/frank.panis/...0-200VRIIe.jpg
          Bedankt Frank,

Als ik het goed begrijp heeft het verschil in afbeeldingsformaat hier te maken met die reproduction factor, scheelt toch wel wat hé op korte afstand, maar op gebied van scherpte net als vignetering ziet dat er toch zeer deftig uit.

Betekend dat nu dat je 200mm f2.0 zal moeten plaats ruimen, gebruiksgemak tegenover ietsje méér kwaliteit en één stop lichtsterkte.

Iets voor de toekomst, eerst een D3s.
          Last edited by Guest42; 12 november 2009, 20:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Bedankt Frank,

Als ik het goed begrijp heeft het verschil in afbeeldingsformaat hier te maken met die reproduction factor, scheelt toch wel wat hé op korte afstand, maar op gebied van scherpte net als vignetering ziet dat er toch zeer deftig uit.

Iets voor de toekomst, eerst een D3s.
            Da's inderdaad zo. Deze 70-200VR II haalt maar 1/8,33. De laatste Sigma's pakken uit met "macro" en halen 1/3.5, maar dit gaat dus duidelijk ten koste van de beeldkwaliteit op 200mm

De 200/2VR blijft. Ik ga beiden nog eens op de D300 vergelijken, en dan zie ik meer qua absolute scherpte

Comment

Nog wat vergelijkingen gemaakt met de D300: 70-200VR II tegen 200/2VR. Beide foto's aan f/2.8, en onrechtstreeks geflitst met 2x SB-800 om harde schaduwen te vermijden. Ik heb wel gecompenseerd voor de vergrotingsfactor, en zodoende is de foto met de zoom op zo'n 2.5m genomen, en die van de prime op ca 3m. De nieuwe 70-200VRII is een tikkeltje softer, maar het scheelt heeel weinig!

Het hele onderwerp:

De 70-200 VRII 100% crop

De 200/2VR 100% crop

Verder heb ik de vergelijking tussen de VR1 en de 200/2VR van vorig jaar nog eens online gezet:

http://users.telenet.be/frank.panis/...00f2%208VR.jpg

http://users.telenet.be/frank.panis/...%208VR%20B.jpg

Comment

Frank,

Ziet er goed uit, maar gaat me weer geld
                bedankt om je bevindingen met ons te delen
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Frank,

Ziet er goed uit, maar gaat me weer geld
                  bedankt om je bevindingen met ons te delen
                  Graag gedaan
                  Last edited by frank207be; 5 december 2009, 20:14. Reden: Foto verwijderd

Comment

De 200 vr heeft toch da ietsje meer he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                      De 200 vr heeft toch da ietsje meer he
                      Ja natuurlijk, en 'm heeft ook nog de mogelijkheid om naar f/2 te gaan. Ik zei eerder al dat de mijne zal blijven, maar 'm zal nu iets minder uit de kast komen (hoofdzakelijk voor speciale low light situaties en personen fotografie)

Comment

Behoorlijk indrukwekkend.
                        Thanks for sharing!
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Jullie koppekes zot proberen te krijgen is altijd plezant hé
                          is dus al meer dan eens gebeurd Frank en nu weer...

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                            is dus al meer dan eens gebeurd Frank en nu weer...

mvg,

Roland

Vandaag ga ik 'm eens proberen met de TC-17EII op volle opening. Benieuwd wat dat gaat geven, maar ik vermoed dat dat wel eens heel goed gaat kunnen zijn

Comment

Wanneer doe jij een winkel open Frank? Je kan ons wel echt waterachtig maken he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                                Wanneer doe jij een winkel open Frank? Je kan ons wel echt waterachtig maken he
                                Wacht een minuutje Hier een link naar een vluchtshot van één van de duiven van de buren met de TC-17EII aan volle opening, dwz 340mm aan f/4.8 op D300. Volledige exif zit er bij Ik moet wel toegeven dat ik zeker genoeg aan de foto geprutst heb

http://users.telenet.be/frank.panis/...114_134424.jpg

Comment

Working...
                                X