Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

    Gisteren de 7D+15-85 aangeschaft !

    Nog maar weinig foto's kunnen maken (al eens buiten gekeken ?) maar mijn eerste indrukken kan ik al wel meegeven :

    -zeer goede bouwkwaliteit, ik heb al verschillende L-lenzen gehad en deze 15-85 voelt zeer goed en degelijk aan, de zoomring is goed gedempt

    -het bereik was voor mij doorslaggevend (beginnen bij 15 !), de tragere f-waardes neem ik er daarom ook bij

    -fluisterstille en zeer goed werkende IS, veel stiller dan die van de 24-105L4IS en de 70-200L4IS (die ik vroeger ooit gebruikt heb) wat handig is bij het filmen

    -de eerste foto's geven een zeer positieve indruk wat betreft scherpte

    'ik zen ne contente mens'

    Ik zal proberen binnenkort wat foto's te posten !
    Fuji X - Less became more

    Comment


    • #17
      Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

      Oorspronkelijk geplaatst door rvrysen Bekijk bericht
      Gisteren de 7D+15-85 aangeschaft !

      Nog maar weinig foto's kunnen maken (al eens buiten gekeken ?) maar mijn eerste indrukken kan ik al wel meegeven :

      -zeer goede bouwkwaliteit, ik heb al verschillende L-lenzen gehad en deze 15-85 voelt zeer goed en degelijk aan, de zoomring is goed gedempt

      -het bereik was voor mij doorslaggevend (beginnen bij 15 !), de tragere f-waardes neem ik er daarom ook bij

      -fluisterstille en zeer goed werkende IS, veel stiller dan die van de 24-105L4IS en de 70-200L4IS (die ik vroeger ooit gebruikt heb) wat handig is bij het filmen

      -de eerste foto's geven een zeer positieve indruk wat betreft scherpte

      'ik zen ne contente mens'

      Ik zal proberen binnenkort wat foto's te posten !
      Blij weer een contente mens te zien op het forum.
      En valt de combo met de 7D een beetje mee in hoge iso's. (vanaf 3200) ???

      dit objectief op de 7D (is ongeveer hetzelfde 24-136) als de 24-105 op de 5D. Alleen heb je zelfs nog wat meer tele hé.

      We kijken uit naar een paar foto's.
      Proficiat en succes met de aankoop.
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #18
        Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        En valt de combo met de 7D een beetje mee in hoge iso's. (vanaf 3200) ???
        Valt behoorlijk mee, maar kan niet vergelijken met andere body's.
        Heb gebrobeerd zelf te vergelijken. Als er vragen zijn hoor ik het wel!
        Hieronder een alledaags (voor mij toch ) beeld, vanaf statief, van ISO 200 tot ISO 12800.







        Een grotere versie van de 1ste (17mb) kan je hier vinden.
        Een grotere versie van de 3de (2.6mb) kan je hier vinden.
        Fuji X - Less became more

        Comment


        • #19
          Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

          Ruis blijkt nog goed mee te vallen, toch ?

          Comment


          • #20
            Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

            Tja, ruis op een plaatje van 300 pixels breed.......

            Succes verder.

            Comment


            • #21
              Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

              Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
              Blij weer een contente mens te zien op het forum.
              Proficiat en succes met de aankoop.
              Ja, dat doet deugt nog eens op dit forum een positief iets te lezen en iemand die tevreden is over zijn Canon materiaal. Ik dacht bijna alleen te zijn die tevreden is over Canon.
              Mvg, Jacky P.
              Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
              Mvg, Jacky P.

              Comment


              • #22
                Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Tja, ruis op een plaatje van 300 pixels breed.......

                Succes verder.
                Effe de grote versie van nr3 binnenhalen van de link hé dit lijkt me een 100% crop van een stukje uit foto 1 ?

                tot iso 1600 vind ik het beeld prima te doen, 3200 is op het randje van bruikbaar (voor mij dan toch) en 6400, 12800 is gewoon een gadget, dergelijke foto's kan je niet op deze manier gebruiken.

                Ik veronderstel dat hier nog geen noise reduction op uitgevoerd werd ?

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #23
                  Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ik veronderstel dat hier nog geen noise reduction op uitgevoerd werd ?
                  Inderdaad, 100 % crops uit een Large JPG zonder enige bewerking, instelling 'Standard'.
                  Large = 5184x3456 pixels = 17.9 mp

                  Ruis lijkt me inderdaad doenbaar tot 1600, noodsituaties tot 3200 en verder absoluut afblijven !

                  Wat betreft scherpte heb ik gisteren volgende foto getrokken, handheld :
                  ISO 800
                  85 mm
                  f 5.6
                  1/4 sec
                  geen verscherping of whatever, recht uit toestel. (resized met BD-Sizer, geen sharpening)



                  een 100% crop levert toch behoorlijk detail op :


                  en rechtsonder :
                  Last edited by rvrysen; 6 december 2009, 10:49.
                  Fuji X - Less became more

                  Comment


                  • #24
                    Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                    ik heb deze ook al een tijdje op het oog, maar ik wacht ook nog even tot deze iets lager van prijs staat.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                      Hallo

                      Ik ben ook in het bezit van een eos 7d met 15-85 IS USM lens. Ik heb deze kit een maand terug gekocht voor € 1899,00 euro. Maar ik begrijp dat ie alweer in prijs is gezakt. http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._7d_serie.html

                      Mijn camera heb ik direct voorzien van de laatste firmware die er beschikbaar was.

                      Verder heb ik een B+W 72mm uv haze 010 mrc Pro filter voor de lens zitten ter protectie en heb ik ook de zonnekap erbij gekocht die er niet standaard bij zit en als opslag gebruik ik een Sandisk 16 Gbyte extreme IV kaart. Tevens heb ik er een extra batterij bij gekocht deze is niet orgineel van Canon. Al deze extra dingen heb ik via internet besteld wat me heel veel geld bespaard heeft.

                      Ik heb er helaas nog niet veel mee kunnen expirimenteren omdat het een beetje druk was de afgelopen weken.

                      Ik heb zitten twijfelen tussen een 17-55 f2.8 lens en deze. Maar het bereik sprak me erg aan daarom heb ik toch voor de kit gekozen met 15-85 lens.

                      De bouwkwaliteit ziet er goed uit en ook de foto's die ik er mee genomen heb zien er naar mijn mening goed uit.

                      Ik heb wat foto's op mijn album gezet het is natuurlijk moeilijk beoordelen omdat ik ze kleiner heb gemaakt maar nu kunt u toch een idee krijgen van een aantal foto's die ik ermee gemaakt heb. De link naar mijn foto's staat hieronder.



                      En wat de camera betreft dat is ook een geweldig apparaat en het zal nog wel even duren voordat ik alles door heb op deze geweldige camera.

                      Ik hoop dat ik het voor een aantal mensen iets gemakkelijker gemaakt heb om hun keuze te maken, ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik voor deze lens heb gekozen bij deze camera.

                      mvg Sikko
                      Last edited by eos 7d user; 7 december 2009, 21:12.
                      Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos 7d user Bekijk bericht
                        Hallo

                        Ik ben ook in het bezit van een eos 7d met 15-85 IS USM lens. Ik heb deze kit een maand terug gekocht voor € 1899,00 euro. Maar ik begrijp dat ie alweer in prijs is gezakt. http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._7d_serie.html

                        ....
                        Ik hoop dat ik het voor een aantal mensen iets gemakkelijker gemaakt heb om hun keuze te maken, ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik voor deze lens heb gekozen bij deze camera.

                        mvg Sikko
                        Bedankt voor de voorbeelden. Qua lenskwaliteit zit het voor mijn gevoel wel goed.

                        Ik ben van plan om volgend jaar eindelijk mijn kitlens te vervangen. Ben dan ook al twee maanden aan het rondkijken naar de mogelijkheden.

                        De EF-S 15-85mm IS is hierbij een optie, maar andere kanshebbers zijn ook de EF-S 17-55mm IS F2.8 en de Tamron 17-50mm F2.8 (wellicht die nieuwe met hun versie van IS).

                        Het jaar erop ben ik van plan mijn body (Canon 300D) te gaan vervangen voor een 500D, opvolger 50D (als deze komt) of de 7D. Met name de grootte van de camera brengt mij aan het twijfelen. Ik voel wel dat ik klaar ben voor een stapje hoger.

                        Stel je zet een 15-85mm lens op een body van de 500D, is dat dan nog ergonomisch prettig? Zijn er hier mensen die deze combinatie gebruiken, en/of getest hebben?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                          Effe dit topic weer omhoog halen.

                          Ik heb gisteren mijn 24-70L F2.8 verkocht en ben op zoek naar een vervanger met een groter bereik én IS functie.
                          Via "The Digital Picture" kwam ik uit bij de Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM. De lens lijkt aan al mijn eisen te voldoen maar één zin uit de review doet me twijfelen om 'm aan te kopen:

                          The Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Lens is not a fast lens...
                          Ik wil ze voornamelijk gaan gebruiken voor panningshots (autosport fotografie).

                          Wellicht voldoet de Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM een pak beter maar dan ben ik mijn breedbeeld kwijt (en meer dan 85mm heb ik niet bepaald nodig).


                          Is de 15-85 echt zo traag? Heeft er iemand wat links naar autosportfoto's genomen met de 15-85?
                          Wat zouden jullie doen?


                          Alvast bedankt!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                            Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
                            Effe dit topic weer omhoog halen.


                            Is de 15-85 echt zo traag? Heeft er iemand wat links naar autosportfoto's genomen met de 15-85?
                            Wat zouden jullie doen?


                            Alvast bedankt!
                            Met traag bedoelt men in de Angelsaksche fotoliteratuur de lichtsterkte (levert dus een langere sluitertijd op) en niet zozeer de focussnelheid.....

                            Comment


                            • #29
                              Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Met traag bedoelt men in de Angelsaksche fotoliteratuur de lichtsterkte (levert dus een langere sluitertijd op) en niet zozeer de focussnelheid.....
                              Alvast bedankt voor je reply, Telekees. Ik had beter de volledige zin geciteerd dan.

                              The Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Lens is not a fast lens and has a variable maximum aperture.

                              Dus dan is mijn volgende vraag: heeft deze lens een snelle focus?


                              Basically, with IS, the 15-85 is a great low light lens for motionless subjects, but needs a good amount of light for stopping action.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Iemand ervaring met de Canon EF-S 15-85 IS USM?

                                Oorspronkelijk geplaatst door noize79 Bekijk bericht
                                Stel je zet een 15-85mm lens op een body van de 500D, is dat dan nog ergonomisch prettig? Zijn er hier mensen die deze combinatie gebruiken, en/of getest hebben?
                                De 15-85 is helemaal geen grote zware lens, uw probleem is non-existent

                                Comment

                                Working...
                                X