Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

    Iemand een idee wat die focus confirmation doet in de 3e hier (Peleng 8mm f3.5 for Canon with Focus Confirmation) http://www.peleng8.com/peleng-8mm-canon.html?Treeid=1 doet?

    Laat dat AF toe mss?

    EDIT: http://www.peleng8.com/af-lens-adapters.html?Treeid=5 er zal zo iets opzitten maar snap het nu er niet goed van...
    Last edited by Dr.Drane; 19 oktober 2009, 11:13.
    ~only dead fish follow the stream~

    Comment


    • #17
      Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

      Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
      Iemand een idee wat die focus confirmation doet in de 3e hier (Peleng 8mm f3.5 for Canon with Focus Confirmation) http://www.peleng8.com/peleng-8mm-canon.html?Treeid=1 doet?

      Laat dat AF toe mss?

      EDIT: http://www.peleng8.com/af-lens-adapters.html?Treeid=5 er zal zo iets opzitten maar snap het nu er niet goed van...
      neen, dit laat geen AF toe, maar dit zorgt er wel voor dat als je beeld scherp is, en je drukt half in, dat de focusconfirmatie biept en het AF punt oplicht (ook al is er geen AF)
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #18
        Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

        kijk hier eens.



        of bij Arsat (google eens arsat 8mm)
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          kijk hier eens.



          of bij Arsat (google eens arsat 8mm)
          arsat heeft geen 8mm fisheye. wel een 30mm fisheye... dewelke totaal niet volstaat op crop toestellen

          en ik denk dat analoog gaan werken (+zonder deftige flits noch lichtmeting...) met lomo toestelletjes niet echt interessant is voor feestjes (veel foto's) (zeer eufimistisch uitgedrukt)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            arsat heeft geen 8mm fisheye. wel een 30mm fisheye... dewelke totaal niet volstaat op crop toestellen

            en ik denk dat analoog gaan werken (+zonder deftige flits noch lichtmeting...) met lomo toestelletjes niet echt interessant is voor feestjes (veel foto's) (zeer eufimistisch uitgedrukt)
            de arsat peleng is 8mm en een echte fisheye
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

              Ik zou graag wat meer informatie inwinnen over het gebruik van een Fish Eye lens, ik wil er mezelf ook één aanschaffen maar ben bang dat ik die niet vaak genoeg zal gebruiken dan. Dus zou ik een betaalbare fisheye willen aaschaffen om mee te werken. Enige tips welke Fisheye lens ik best aanschaf?

              Mvg,

              Jens
              EOS_D400_CANON_EFS_18-55mm_0.28m/0.9ft_EFS_55-250mm_1.1mm/3.6ft_TAMRON_AF_70-200mm_F/2.8_(IF)_MACRO_77_Canon_10EG_Deluxe_speedlite_430 EXii_Hähnel HC digital SLR_vanguard_alta_pro_236AT_aluminium_Alloy_Tripod _Vanguard_tracker_RC-6

              Comment


              • #22
                Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

                Oorspronkelijk geplaatst door Jens.clement Bekijk bericht
                Ik zou graag wat meer informatie inwinnen over het gebruik van een Fish Eye lens, ik wil er mezelf ook één aanschaffen maar ben bang dat ik die niet vaak genoeg zal gebruiken dan. Dus zou ik een betaalbare fisheye willen aaschaffen om mee te werken. Enige tips welke Fisheye lens ik best aanschaf?

                Mvg,

                Jens
                www.picture-industry.be
                Dezelfde lens die hierboven besproken is misschien...
                Ik gebruik die ook en ik ben er heel tevreden van al ben ik het effect ondertussen een beetje beugezien. Maar ik doe ze toch niet weg omdat het een fantastische lens is die me keer op keer verrast met de scherpte.

                Grt
                Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                Comment


                • #23
                  Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

                  De peleng is opzich maar een prul, daarvoor kan je beter een samyang/falcon/... 8mm lens kopen, die zowat op elk vlak beter is.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                    De peleng is opzich maar een prul, daarvoor kan je beter een samyang/falcon/... 8mm lens kopen, die zowat op elk vlak beter is.
                    De Peleng een prul? Door wat kan je dat besluiten?
                    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

                      Hallo!
                      Heeft er iemand onder jullie ervaring met de Fisheye van Lensbaby? Hier vind je hem met een beetje informatie, maar ik vroeg me af of er iemand al ervaring mee had?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ik wil goedkoop fisheye pics maken met mijn 450D

                        Ervaring nee, maar op :

                        vind je een review waaruit ik haal dat het ding die 104€ wel waard is.

                        Comment

                        Working...
                        X