Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
    De Nikon is wel gemaakt voor camera's met een kleinere sensor en gaf op diafragma 2.8 betere resultaten dan de Canon.
    Dat kan, kwestie van ontwerpkeuze, maar het tweede hoeft zeker niet het gevolg van het eerste te zijn.

    Comment


    • #47
      Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
      De complete onzin stond te lezen in een artikel in het Nederlandse Camera Magazine van een paar maand geleden. Er werd een vergelijking gemaakt tussen de Canon 70-200 met IS en de Nikon 70-200 met VR. De Nikon is wel gemaakt voor camera's met een kleinere sensor en gaf op diafragma 2.8 betere resultaten dan de Canon.

      http://www.decultuurconsument.be/
      En jij spuit dat hier zomaar zonder enige toetsing met eigen ervaring of tenminste een bronvermelding ?
      Dit is echt een voorbeeld van uit verband gerukte informatie

      Uiteraard zal een lens die speciaal gebouwd is voor een crop een hogere kwaliteit kunnen bereiken op een kleinere oppervlakte, ofwel dezelfde kwaliteit als een lens voor FF met minder kosten en gewicht

      Hieruit besluiten dat de Canonlens niet werkt vol open op een crop zet vele lezers op het verkeerde spoor

      Ik dacht dat we hier waren om mekaar te helpen, nietwaar

      "In Internet slang, a troll is someone who posts controversial, inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community"

      Comment


      • #48
        Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        En jij spuit dat hier zomaar zonder enige toetsing met eigen ervaring of tenminste een bronvermelding ? Dit is echt een voorbeeld van uit verband gerukte informatie
        Meer dan 20.000 opnames gemaakt met de 70-200 IS. Op diafragama 2.8 zijn ze niet scherp, of toch niet wat ik scherp noem.
        Mijn verontschuldiging voor het vergeten van de bronvermelding. Ik ga het opzoeken op de site van Camera Magazine, misschien dat het daar nog ergens te lezen staat.

        http://www.decultuurconsument.be/
        https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

        Comment


        • #49
          Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
          Meer dan 20.000 opnames gemaakt met de 70-200 IS. Op diafragama 2.8 zijn ze niet scherp, of toch niet wat ik scherp noem.
          Mijn verontschuldiging voor het vergeten van de bronvermelding. Ik ga het opzoeken op de site van Camera Magazine, misschien dat het daar nog ergens te lezen staat.
          is het dan niet wat kort door de bocht om meteen alle lenzen ook over dezelfde kam te scheren? Ik ben heel tevreden over mijn 70-200 2.8 IS, ook volopen

          Ben benieuwd naar het artikel als je het nog kan vinden.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #50
            Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
            Meer dan 20.000 opnames gemaakt met de 70-200 IS. Op diafragama 2.8 zijn ze niet scherp, of toch niet wat ik scherp noem.
            Mijn verontschuldiging voor het vergeten van de bronvermelding. Ik ga het opzoeken op de site van Camera Magazine, misschien dat het daar nog ergens te lezen staat.

            http://www.decultuurconsument.be/
            Het is een feit dat alle objectieven vol open niet op hun best zijn, en in een enkele test komt naar voren dat de 70-200 F/2.8 IS daarbij ook wat minder presteert op 200 mm. In de praktijk is mij echter gebleken dat ook opnames op F/2.8 en 200 mm prima bruikbaar zijn. Ze zijn voor mij scherp genoeg, wat niet wil zeggen dat ze kritisch scherp zijn zoals bijvoorbeeld de 200 mm prime op F/2.8.

            Een belangrijke reden voor jouw oordeel kan liggen aan het feit dat een 40D geen AF-fijnafstelling heeft. Op mijn 40D was ik destijds ook niet echt tevreden maar op mijn 1D mark III, gebruikmakend van een AF-correctie (en die past volgens mij bijna iedereen toe), moet ik er niet aan denken zonder te moeten, zo tevreden ben ik over de 70-200 F/2.8 IS ....

            Comment


            • #51
              Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

              Hallo TopCyber,

              ik wil nog even reageren op je vraag over de 70-200 met IS of zonder IS.
              ik maak ook veel foto's langs het voetbalveld tijdens wedstrijden. in april 2009 kreeg ik even te leen een 70-200 4.0 lens ZONDER IS!. ik heb geweldige en scherope foto's gemaakt. in de ixef gegevens zag ik het volgende; instelling op "sport"; de Tv (sluitersnelheid) op 1600; Av (diafragma op 6,3; witbalance Auto; en de ISO op 400.....

              ik heb geen enkele beeldonscherpte kunnen konstateren! vanwege deze kwaliteit heb ik enorm gewijfeld tussen de 70-200 2.8 en de 4.0 met of zonder IS. na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor de Canon 70-200 EF-s 4.0 USM mét IS! reden is de kwaliteit prijsverhouding. € 950,-- incl UV.

              ik heb de 70-200 met en zonder IS vastgehouden en het gewicht viel mij tegen. als je die gebruikt langs de lijn uit de losse hand dan kan dat zeer vermoeiend zijn. en de 4.0 IS, is dan toch ook nog eens veel lichter (ook in je portemonee). hij weegt toch bijna een KILO minder! dan de 70-200 2.8 IS

              toch is er ook een nadeel aan de stand van 70 mm. wanneer de spelers dichtbij komen kan je niet genoeg uitzoomen. ook was ik in het bezit van een 17-85 IS maar je kan niet konstant wissellen op het veld en in aktie.

              dus heb ik de Canon 18-200 IS erbij gekocht deze werkt ook perfect voor dichtbij uitzoomen 18 mm en inzoomen 200 en als je de Av (diafragma instelt op vanaf f9.0 liefst f11. en de ISO op 400 dan kiest hij zelf de sluitersnelheid en heb je vanwege het kleine diafragma ook minder last van vignettering bij inzoomen vanaf 80-200.(donkere hoeken)

              als ik zou mogen adviseren voor gewicht en prijs en kwaliteit zou ik voor de 70-200 4.0 mét IS gaan. de 70-200 2.8 zonder IS kan ook een goede keus zijn voor sport omdat je dan toch met een snelle sluitertijd werkt en dan geen last hebt van onscherpe beelden.

              nogmaals het is keuze die je maakt. ik gebruik beide lenzen. (18-200 en de 70-200 al naar gelang hun doel en hoever (lees dichtbij) ik van het veld of onderwerp sta.

              John Statue Nederland.

              Comment


              • #52
                Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                beste John,
                de EF 70-200 f/4 (zowel de non-IS als IS) zijn goede lenzen maar ga eens op een avond een voetbalwedstrijd fotograferen als er heel wat minder licht aanwezig is... Je zal gegarandeerd in de problemen komen als je geen 2.8 hebt of niet hoog in de ISOs kan gaan. Voor de 18-200 is dat nog meer het geval omdat die nog minder lichtsterk is. Je spreekt over diafragma's van f9 - f11, dat mag je helemaal vergeten als je in slechtere lichtomstandigheden.

                Ook als je indoor gaat fotograferen, ga je gegarandeerd tekortkomen met je f/4 en daar gaat je IS niet helpen in dat geval.

                Nogmaals : de 70-200 f/4 en de 70-200 f/4 IS zijn uitstekende lenzen hoor
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #53
                  Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Een belangrijke reden voor jouw oordeel kan liggen aan het feit dat een 40D geen AF-fijnafstelling heeft.
                  Zelfs als ik vanaf statief in live view manueel scherpstel, zijn ze niet scherp te krijgen. Het zal dus waarschijnlijk niet aan de 40D liggen, hoewel ik daar mijn hand niet voor in het vuur durf steken. Versta mij niet verkeerd, ik maak ook perfect scherpe opnames met de 40D en de 70-200 IS 2.8, maar dan moeten de lichtomstandigheden wel meezitten.



                  Op de website zijn alle theaterfoto's vanaf april 2007 gemaakt met ofwel de 30D ofwel de 40D en de 70-200 IS 2.8. Voor museums en tentoonstellingen gebruik ik sinds maart 2009 de Panasonic Lumix LX3.
                  Last edited by cuco; 8 januari 2010, 09:45.
                  https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                  Comment


                  • #54
                    Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                    ik heb elders nog vergelijkende tests van 70-200 lenzen gelezen in 't Engels, Frans,... maar of dat nu in een magazine of op een website was? Conclusie was echter ook dat de Nikon APS-C en de Canon FF ontworpen waren.
                    Zal eens effe proberen, en anders zoeken jullie zel maar wat, maar ik weet zeker da'k het meermaals gelezen heb in mijn zoektocht naar 70-200, 100-400, 135,...???

                    En het resultaat: aha.... DPreview, en elders: http://ogiroux.blogspot.com/2008/05/...20028l-is.html met verwijzing naar...
                    Om nog te zwijgen over de comment hier:

                    So far…

                    Nikon: easily resolves 6-micron pixels over the DX frame from wide-open aperture, but only ~12-15 microns in the FX corners even stopped down. Virtually perfect lens on 12MP APS-C, corners just not acceptable on 12MP FF. Need to add a 1.4x TC to make a decent 105-280 f/4 zoom on FF with 8~9 micron pixels.



                    Canon: resolves 8~9-micron pixels evenly across the entire frame at most apertures. Not quite sharp enough for 10MP APS-C or 21MP FF, but quite excellent on 12MP FF. Can’t really tolerate TCs on current cameras.
                    op dezelfde site als hierboven. En er zijn er nog die zich met die vergelijkingen bezig gehouden hebben: Nikkon-Canon (altijd populair) of IS-non IS of 2.8 - 4.0, en tenslotte APS-C - FF...


                    Maar om te relativeren dit:

                    Op http://www.photozone.de/canon_eos_ff...4is_5d?start=1 testen ze de 70-200 f4.0 op een 5DII. Effe afgerond gesteld dat die een MTF50 haalt van 3000, dan kan je daar super kwaliteit foto's mee afdrukken op 60 * 90. Nog groter is niet echt overzichtelijk als je er met je neus voor staat. Wat in een vergaderzaal bvb. zou kunnen. Maar dan zal je toch maar een MF Hasselblad moeten gaan halen vrees ik. Of toegevingen doen... ;-)
                    Last edited by Yourt; 23 februari 2010, 23:22. Reden: extra info
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Combinatie Canon EOS 7D + Canon EF Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM

                      Ik heb de 70-200 f2.8 IS altijd op mijn 40D gebruikt ... en vlijmscherpe foto's gemaakt, zelden eentje die niet scherp was, en dan was het meestal nog mijn eigen fout, 1/30e op 70mm zelfs met IS kan mislopen hoor

                      Nu heb ik recent de 5dII gekocht en gebruik hier mijn 24-105 f4 IS op ... en ik ben kompleet achterover geslagen van de scherpte van de foto's. Op mijn 40D was dit absoluut geen scherpe lens, was er eigenlijk zelfs een beetje in teleurgesteld, de EF-S17-55 f2.8 IS bvb was altijd scherper, maar de 24-105 heeft een snellere AF en een veel mooier bereik voor all-round shooting met een crop.

                      Maar op de 5dII is deze 24-105 dan weer ultra scherp ! Het kan dus echt wel van de body afhangen (heb geen AF finetuning gedaan), heb de 70-200 nog niet op mijn FF geprobeerd dus daar kan ik nog niets over zeggen.

                      Mark
                      Last edited by LamboCars; 24 februari 2010, 10:55.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment

                      Working...
                      X