Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon vs Sigma en andere merken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon vs Sigma en andere merken

Je zou ook is kunnen kijken naar de 28-70L
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Comment

[QUOTE=colpaeko;2427492 Of zijn er andere (technische) redenen zoals het feit dat mijn Canon-toestel de Canon lens beter aanstuurt?

Dank voor jullie input.[/QUOTE]

Wat is dat nu weer voor flauwekul.
      Een niet-Canonlens wordt precies hetzelfde aangestuurd als een Canonlens en zeker niet slechter.
      Missschien is tie optisch slechter of heeft ie een lawaaiige autofocus, maar de aansturing is identiek.

Comment

Nogmaals bedankt aan diegenen die mij van de nodige (ter zake doende en/of opbouwende) input wisten te voorzien.
        Canon EOS 50D | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC | Speedlite 430 EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
          Als je soms geinteresseerd ben in een tweedehandse, bijna niet gebruikte 24-70 L dan zal ik eens kijken of ik hem ga houden.
          Is natuurlijk altijd te overwegen; zal afhangen van de prijs (uiteraard :-) ) maar ook van de timing. Ik zou die lens ergens tegen eind deze maand willen hebben.
          Canon EOS 50D | Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Sigma 18-200mm F 3.5-6.3 DC | Speedlite 430 EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Je zou ook is kunnen kijken naar de 28-70L
            http://www.japancamera.nl/catalog/pr...oducts_id=1171
            Zou inderdaad een alternatief kunnen zijn. Ik verlies dan wel wat aan groothoek natuurlijk wat voor urbex niet onbelangrijk is. In dat geval moet ik dan ook nog op zoek naar een 10-20 of 12-24. Maar misschien heb ik die 2 voor de prijs van de 24-70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Ik denk trouwens dat je verward bent met de Nikor 14-24F2.8 , da's het enige van Nikon die me zou intresseren en dan nog
              De 24-70 van Nikon is echt een heel stuk beter dan de Canon.
              De 14-24 van Nikon wint het met een straatlengte.

colpaeko vermeldt niet op welk toestel hij de lens wil gebruiken; dat is toch wel belangrijk bij zo'n afweging.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

ik zie een Canon 50D op zijn blog
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

ik zie een Canon 50D op zijn blog
                  Goed opgemerkt! :-)
                  Altijd goed om wat extra trafiek te genereren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    De 24-70 van Nikon is echt een heel stuk beter dan de Canon.
                    De 14-24 van Nikon wint het met een straatlengte.

colpaeko vermeldt niet op welk toestel hij de lens wil gebruiken; dat is toch wel belangrijk bij zo'n afweging.

Ah, ik lees dit toch in z'n topic :

Voor Urban Exploration had ik gedacht aan een lichtsterke lens met een bereik van 24 mm tot 70 mm.

Na wat zoekwerk vind ik 3 geschikte lenzen terug bij Foto Konijnenberg:
                    Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro: prijs 441 €
                    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM: prijs 1056 €
                    Tamron 28-75mm F2.8 XR DI: prijs 345 €

Dat is toch wel een enorm prijsverschil voor hetzelfde bereik en dezelfde lichtsterkte. Vanwaar dit verschil? En is de meerprijs dan zoveel kwalitatiever? Of zijn er andere (technische) redenen zoals het feit dat mijn Canon-toestel de Canon lens beter aanstuurt?

Dank voor jullie input.

En wat betreft die straatlengte... wat heb je daar aan als je niks deftigs hebt om erachter te hangen Maar jammer genoeg zie je van de grootste fanboys meestal het minste foto's verschijnen, waarschijnlijk te weinig tijd om te fotograferen
                    Last edited by RDB; 12 oktober 2009, 18:39.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Op een 50D zal een (mits goed gecentreerde) Tamron het prima doen denk ik.
                      Wel hoop ik dat je dan ook nog een groothoeklens hebt.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Ik kocht me maanden terug een 24-70 L 2.8 en beklaag het me geen moment, dit is mijn eerste L lens en ik snak al naar de 2 volgende die ik wil kopen, de 16-35 2.8 en de 70-200 L 2.8 is usm, de L lenzen zijn gewoon top lenzen kwa scherpte, focus, sterkte bouw, en het gewicht van de 24-70 L neem ik er graag bij, ligt gewoon perfect in de pollen en het gewicht geeft me extra stabiliteit, de 24-70 L is een lens die ik nooit meer wegdoe.
                        Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                          Ik kocht me maanden terug een 24-70 L 2.8 en beklaag het me geen moment,
                          Via een ander forumlid heb ik er ondertussen één gevonden. Maandag heb ik hem, woensdag de eerste urbex-shoot...spannend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door colpaeko Bekijk bericht
                            Via een ander forumlid heb ik er ondertussen één gevonden. Maandag heb ik hem, woensdag de eerste urbex-shoot...spannend
                            Proficiat!
                            Veel plezier ermee en posten maar
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                              ik snak al naar de 2 volgende die ik wil kopen, de 16-35 2.8 en de 70-200 L 2.8 is usm
                              Die heb ik al
                              Alleen de 70-200 heb ik zonder IS en eigelijk maak ik nooit bewogen foto's ondanks het feit dat ik een niet al te stevig mens ben. Heb nu ook een minder lichtsterke tele met f5.6 en daarbij merk ik toch een gemis aan IS. Enkel bij zonnig weer foto's maken daarmee
                              Ik verkoop die 24-70 eigelijk omdat ik dan enkel het (zwaarste) middenstuk moet missen en als je tussen een crop en fullframe kan kiezen dan is het gat tussen 35mm en 70mm minder groot. Ik denk dat je voor urbex/landscape eigelijk ook een Ultra Wide moet hebben gehad maar ik zwijg maar tot maandagavond zeker
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Ik denk dat je voor urbex/landscape eigelijk ook een Ultra Wide moet hebben gehad maar ik zwijg maar tot maandagavond zeker
                                Vandaar dat het volgende op mijn lijstje een 10-20 of iets dergelijks zal zijn :-) Amai, mijn portemonnee....

Comment

Working...
                                X