Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen voor een budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lenzen voor een budget

    Oorspronkelijk geplaatst door sMatti Bekijk bericht
    Ik heb een SONY a200 en ik krijg hier soms gepixelleerde (als dat al een woord is) foto's mee. Ligt dat dan aan het objectief of aan het fototoestel?
    Misschien staat je ISO te hoog en krijg je te veel ruis te zien?
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #17
      Re: Lenzen voor een budget

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Ik heb momenteel een Sony A300 met de 18-70mm kitlens en de 70-210 F4 Beercan.
      ...
      ik ben begonnen met dezelfde lenzen en heb dat voor minder dan 700 euro uitgebreid met de
      - 50 f1.4
      - DT 16-105 f3.5-5.6
      en vind dat ik nu wel voldoende heb
      Last edited by Sony63; 14 oktober 2009, 11:10.
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #18
        Re: Lenzen voor een budget

        Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
        ... en vind dat ik nu wel voldoende heb
        Inderdaad... Je mist niets qua bereik en je kan met je 50mm mooie resultaten bekomen voor portretjes en bij weinig licht.
        (En mocht je ooit ook nog macro willen, dan is ook een Tamron 90mm niet zo duur.)

        (ps: 50/1.4 is geen DT-lens maar FF.)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: Lenzen voor een budget

          Met die opzet mis je wel een lichsterke brede zoom, en daar geniet op dit ogenblik de Tamron 17-50 mijn voorkeur. Ik heb nog wat reviews gelezen, en algemeen zijn ze toch behoorlijk positief.
          Scherpte zou zeer goed zijn, CA behoorlijk, met een beetje vignetteren op 17mm.
          Ik denk dat ik daarmee een behoorlijke stap vooruit zet.

          Die 50mm is natuurlijk nog lichtsterker, maar is op een crop camera geen standaardlens meer, maar eerder een portretlens.

          Comment


          • #20
            Re: Lenzen voor een budget

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            (ps: 50/1.4 is geen DT-lens maar FF.)
            oeps, natuurlijk...
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #21
              Re: Lenzen voor een budget

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Met die opzet mis je wel een lichsterke brede zoom, en daar geniet op dit ogenblik de Tamron 17-50 mijn voorkeur.

              Ik denk dat ik daarmee een behoorlijke stap vooruit zet.

              Die 50mm is natuurlijk nog lichtsterker, maar is op een crop camera geen standaardlens meer, maar eerder een portretlens.
              Een stap vooruit zal de 17-50 ongetwijfeld zijn.

              Maar als je nog iets van budget over hebt, is een 50/1.7 or /1.8 erbij altijd interessant. Kost weinig en de meesten beleven er heel wat plezier aan.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #22
                Re: Lenzen voor een budget

                Even een update.

                Eind 2009 heb ik een Tamron 17-50 2.8 tweedehands gevonden, en ik moet zeggen:
                Foto's zijn echt merkbaar scherper dan de kitlens, en het is echt leuk om met de DOF te spelen. Een énorme stap voorwaarts.

                Omdat mijn schatje nog iets voor vaderdag wou vinden, en ik hier op het forum iets leuk zag staan heb ik de Minolta AF 50 mm 2.8 Macro nu in bestelling staan.

                Nadat ik de reviews las over dit lenske was ik snel overtuigd. Ik laat jullie nog weten wat ik er van vind.
                In elk geval, met wat tijd, en wat zoeken vind je voor beperkt geld ook kwaliteit. En eerlijk gezegd, ik koop wel echt graag iets tweedehands. Je krijgt er meestal nog wat ervaring en advies bij.

                Tja, mijn rugzakse geraakt goed vol.
                Ondertussen heb ik ook ontdekt dat ik heel graag 'breed' ga, en dat is met die Tamron wel leuk. Tele (vogeltjes etc.) heb ik een beetje opgegeven. Ik heb er het geduld niet voor, en eerlijk gezegd, een deftige tele kost serieus wat, en dat wil ik er momenteel niet aan kwijt.
                Deze zomer op vakantie in de bergen (Franse Alpen), daar zal de 17mm wel van pas komen, en ik hoop met de Macro af en toe eens een sprinkhaan of hommel te verschalken.

                Comment

                Working...
                X