Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze lenzen !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze lenzen !

Ik twijfel nog altijd tenminste +/- 1 maand welke lens ik zo/u aanschaffen voor op mijn canon 40D

de nieuwe sigma 17-70 2.8-4 usm of de tamron 17-50 2.8 ,ze zou wel meestal gebruikt worden voor allerlei buiten opnamen ,wat natuurlijk het voordeel is van de tamron volgens de tests dat is dat deze naar schijnt zeer scherpe foto's maakt wat voor mij uiteraard zeer belangrijk is .
    maar de sigma 17-70 USM 2.8-4 is natuurlijk en nieuwe lens .
    had hier graag enkele tips voor de keuze tussen de 2 lenzen , t.t.z. welke lens vinden jullie de beste kwa scherpte , snelheid ,snelle zoom enz.....Ik moet hier wel bij zeggen dat binnen fotografie voor mij niet zoveel van toepassing is ,en de sommige opmerkingen over de sigma 17-70 2.8-4 DC Macro OS HSM heeft toch goede opmerkingen ,natuurlijk zou ik graag zo als velen denk ik een 17-70 lens hebben 2.8 die scherp is, niet te veel kost enz.... ,maar deze bestaan niet aan gezien ofwel te duur ofwel niet scherp genoeg ofwel te weinig licht dat zal altijd zo blijven denk ik spijtig genoeg .
    Dus mijn keuze is zeer moeilijk ! dit is ook hetgeen veel vermeld wordt .
    bij de TAMRON 17-70 2.8 is de scherpte goed (zeker in het center), en bij de sigma is de USM aanwezig alsook van 17 naar 70 mm ,dus voor buiten fotografie denk ik misschien toch de sigma (eigenlijk zou het beste zijn 2 lenzen kopen en vergelijken en dan de minder goede terug dragen naar de winkel) maar ja dit laatste is een utopie .Dus conclusie het blijft moeilijk te beslissen .
    misschien eens kijken naar http://www.sigma-photo.co.jp/english...mple-photo.htm
    en zeker naar deze site !!!! http://www.lenstip.com/223.11-Lens_r...M_Summary.html

groeten ,
    floepke
    ik streef naar goeie fotokes
    Canon 7D en Canon glas

Re: keuze lenzen !

Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
    had hier graag enkele tips voor de keuze tussen de 2 lenzen , t.t.z. welke lens vinden jullie de beste kwa scherpte , snelheid ,snelle zoom enz.....
    groeten ,
    floepke
    De zoom is handwerk en hangt dus van je hand af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
      De zoom is handwerk en hangt dus van je hand af.
      Toch niet, sommige draaien zo licht dat het zeer snel kan, maar bv een Nikkor 70-200 2.8 voel je gewoon dat je niet super snel kan. Nog altijd snel genoeg.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Toch niet, sommige draaien zo licht dat het zeer snel kan, maar bv een Nikkor 70-200 2.8 voel je gewoon dat je niet super snel kan. Nog altijd snel genoeg.
        De ouderwetse schuifzoom is toch altijd de winnaar.

Comment

Ik heb vorig jaar de Sigma (versie zonder OS) gekocht voor mijn Nikon D300 vanwege de lovende kritieken (en de aantrekkelijke prijs).
          Dit zijn mijn bevindingen :
          +
          • goed bruikbaar bereik, zelfs op crop camera
            degelijke constructie
            goed qua scherpte
            geen last van FF of BF

-
          • na enige tijd gebruik zakt de lens uit indien de lock knop niet gebruikt wordt (tja, anders zouden ze hem er niet opzetten hé
            spijtig dat de 2.8 niet voor het hele gebied is (maar dat weet je ook op voorhand)
            géén manuele focus override (zoals bij mijn Nikon 70-300 : héél handig)
            enkel bruikbaar op DX

Een alternatief waar ik ook veel goeds over lees, weliswaar met een iets kleiner bereik maar wel constant de f 2.8 ter beschikking is de Tamron 28-75 f 2.8.
          Niet te duur en blijkbaar iets scherper dan de concurrentie. Maar wat met de levensduur ?
          Zoals steeds is het balanceren tussen prijs en kwaliteit !
          Succes met je ev. aankoop !
          Greetz

Comment

Working...
          X