Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor lens voor Canon EOS450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

    Hallo,

    Ik heb een 5D met de 70-200 2.8 IS, en schiet de volleybalwedstrijden van mijn oudste dochter en de turnwedstrijden van mijn jongste dochter. In bijlage een voorsmaakje. Niet bewerkt, wel iso3200. Manueel ingesteld op f2.8 en 1/1000. IS op panning gezet.

    Stuur me een mailtje en ik stuur je wat voorbeelden door.
    Wat de ruisproductie op de 450 is weet ik niet, maar deze lens is mijn favoriet. Alleen al om vast te houden. Hehehe.. Mijn vrouw was wel niet zo gelukkig als ze de factuur zag. Tja...

    Nicolaas

    Comment


    • #17
      Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Thanx, begrijpelijk!
      Ben ook aan het twijfelen tussen de F2.8 70-200 van Canon of Sigma. een prijsverschil ongeveer 5-600 euro moet ergens zitten, he?
      Klopt als een bus ! Alhoewel het verschil volgens mij "slechts" 400 Euro bedraagt, als je tenminste de non-IS versie van Canon met de Sigma vergelijkt. Zo redenerend valt het prijsverschil een beetje minder tegen ....

      Comment


      • #18
        Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        Klopt als een bus ! Alhoewel het verschil volgens mij "slechts" 400 Euro bedraagt, als je tenminste de non-IS versie van Canon met de Sigma vergelijkt. Zo redenerend valt het prijsverschil een beetje minder tegen ....
        Naaah... m'n hart zegt vollebak: "70-200 F2.8 IS van Canon"... m'n portemonee antwoord daarop "ben je zot?" terwijl m'n verstand zegt: "kat uit de boom kijken"...

        Het is voor mij een nieuwe hobby die ik sinds een jaartje aan het opentrekken ben...
        Er zijn op dit forum een paar topics (waaronder van mij ook) aan het lopen over de lichtsterke zoom 70-200. Ben zeer aandachtig aan het luisteren (lezen dus) naar de ervaringen met de lenzen van Canon & Sigma (Tamron speelt hier precies niet sterk in mee). In principe als er genoeg goede overtuiging vloeit uit de mening van de mensen met ervaring met de Sigma, zou het nog wel eens kunnen zijn dat deze lens dit jaar nog in m'n bezit zal zijn... zoniet spaar ik dan tot volgende zomer door voor de Canon versie. Maar dan zal ik ondertussen het shooten op optredens op m'n buik mogen schrijven...
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #19
          Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Naaah... m'n hart zegt vollebak: "70-200 F2.8 IS van Canon"... m'n portemonee antwoord daarop "ben je zot?" terwijl m'n verstand zegt: "kat uit de boom kijken"...

          Het is voor mij een nieuwe hobby die ik sinds een jaartje aan het opentrekken ben...
          Er zijn op dit forum een paar topics (waaronder van mij ook) aan het lopen over de lichtsterke zoom 70-200. Ben zeer aandachtig aan het luisteren (lezen dus) naar de ervaringen met de lenzen van Canon & Sigma (Tamron speelt hier precies niet sterk in mee). In principe als er genoeg goede overtuiging vloeit uit de mening van de mensen met ervaring met de Sigma, zou het nog wel eens kunnen zijn dat deze lens dit jaar nog in m'n bezit zal zijn... zoniet spaar ik dan tot volgende zomer door voor de Canon versie. Maar dan zal ik ondertussen het shooten op optredens op m'n buik mogen schrijven...
          Misschien een tweedehandse Canon 70-200 F/2.8 zonder IS? IS kan handig zijn maar bij veel (team)sporten zoals voetbal, hockey en volleybal schakel ik de IS uit. Voor "snelheidssporten" (wielrennen en autosport) en sfeerfoto's rondom de wedstrijd is IS de moeite waard maar ik zou mij voor teamsporten niet erg beknot voelen als ik het met een non-IS objectief zou moeten doen

          Comment


          • #20
            Re: Indoor lens voor Canon EOS450d

            Ik ga 1 dezer dagen verschillende foto's nemen in de sporthal waar de wedstrijden plaatsvinden. Ik zal dan verschillende foto's nemen op ISO 1600, F/4 om te zien wat de sluitertijden zijn. En daarna de berekening maken naar F/2,8 of lager.

            Ik zou de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM ook eventueel willen gebruiken voor outdoor. Zo kan ik de 2 wat combineren.
            Canon EOS 7D Mark II - Canon EOS 7D - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM - Sigma 120-300mm F/2.8 DG OS HSM S - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM- Canon Extender EF 1.4x III

            Comment

            Working...
            X