Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor gerechten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens voor gerechten

Gerechten en interieur fotografeer je toch niet met een macrolens in mijn ogen, of gaat het soms over details van gerechten en interieur.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Heel eenvoudig, gebruik de lens en de camera die je nodig hebt om het beoogde resultaat te bekomen. Laat de techniek in functie staan van het beoogde beeld.
      Welke lens moet je dan gebruiken, wel ... ik denk dat als je de opdracht aanvaarde je toch een duidelijk beeld had van hoe de foto's er moesten uitzien, gebruik dan de lens die je nodig hebt.
      Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Ik wil het nog sterker zeggen: lens en camera doen amper terzake, de belichting gaat het doen (of niet).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Ik wil het nog sterker zeggen: lens en camera doen amper terzake, de belichting gaat het doen (of niet).
          yep, of je moet het budget hebben om het eten na te laten maken in materialen die gemakkelijker te fotograferen zijn. Ik weet van een vriend die bakker is dat ze vroeger echt ijs en foto-ijs moesten leren maken.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Je zou met de 18-200 mm een proefopstelling kunnen maken en nagaan welke brandpunten gewenst zijn. Als ik gerechten op een tafel zie met bestek ed. moet ik ook het standpunt van waaruit ik fotografeer niet vergeten. Als ik met een 105 mm op een DX formaat toestel een voedselscene van plm 42 cm beeldvullend wil fotograferen, moet ik op ruim twee meter afstand staan, geeft dus een behoorlijk (of te) laag standpunt.
            Het zou mij niet verbazen dat de 17-55 mm zowel interieur als voedsel goed weergeeft.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              yep, of je moet het budget hebben om het eten na te laten maken in materialen die gemakkelijker te fotograferen zijn. Ik weet van een vriend die bakker is dat ze vroeger echt ijs en foto-ijs moesten leren maken.
              Alles is ook heel relatief. Wat zijn de verwachtingen van de opdrachtgever.
              Je kan foto's trekken van eten met eender welke lens. Zolang uw opdrachtgever tevreden is, dan ben je goed bezig.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Gerechten en interieur fotografeer je toch niet met een macrolens in mijn ogen, of gaat het soms over details van gerechten en interieur.
                Zeker, maar er is bij bepaalde personen een automatisme: productfotografie>macrolens
                En dat is bij gerechten gewoon niet relevant, het is hooguit close-up te noemen en dat doet zo ongeveer iedere lens van groothoek tot iets tele.

Comment

Working...
                X