Met enig fierheid kocht mijn zoon onlangs een Nikon D300 met bijhorende lens:
AF-S 18-105mm 3.5-5.6 G ED VR....
Hedenmorgen wil hij vertrekken met de MTB, ik geef hem zijn rugzak aan, deze was niet dicht en body met lens tuimelen eruit , om het verhaal kort te maken....valhoogt 30 cm op houten keukenkastje (toetsel valt , en de lens hing er nog half aanvast....raakpunt was rechterhoek onderzijde body, dus niet op de lens)..
2 van de 3 bevestigingslippen van de bajonetsluiting afgebroken (volledig) van de lens.
Ok, is een kitlens van 190 € ....uiteindelijke wanddikte is minder dan 2 mm...
- Is het de moeite om deze lens te laten herstellen, op eerste zicht is de vattingring volledig afschroefbaar met kruisboutjes......
-Indien ja, iemand gedacht van herstelprijs?..
-Indien te duur, welk is een goed alternatief maar met metalen vatting... met +/- 17mm - 70 mm bereik minstens als wens.... op deze lens stond VR...
We twijfelen tss Sigma 17-70mm 2.8-4.5 wel zonder OS maar lichtsterker..
of 18-125mm 3.5-5.6 met OS .. beiden zelfde prijs..+/-259€
Bij Tamron zitten we krap 17-50mm en is duurder....
Soort fotografie is landbouw in actie...http://www.tractorsteven.be/
Dank voor tips.....
AF-S 18-105mm 3.5-5.6 G ED VR....
Hedenmorgen wil hij vertrekken met de MTB, ik geef hem zijn rugzak aan, deze was niet dicht en body met lens tuimelen eruit , om het verhaal kort te maken....valhoogt 30 cm op houten keukenkastje (toetsel valt , en de lens hing er nog half aanvast....raakpunt was rechterhoek onderzijde body, dus niet op de lens)..
2 van de 3 bevestigingslippen van de bajonetsluiting afgebroken (volledig) van de lens.
Ok, is een kitlens van 190 € ....uiteindelijke wanddikte is minder dan 2 mm...
- Is het de moeite om deze lens te laten herstellen, op eerste zicht is de vattingring volledig afschroefbaar met kruisboutjes......
-Indien ja, iemand gedacht van herstelprijs?..
-Indien te duur, welk is een goed alternatief maar met metalen vatting... met +/- 17mm - 70 mm bereik minstens als wens.... op deze lens stond VR...
We twijfelen tss Sigma 17-70mm 2.8-4.5 wel zonder OS maar lichtsterker..
of 18-125mm 3.5-5.6 met OS .. beiden zelfde prijs..+/-259€
Bij Tamron zitten we krap 17-50mm en is duurder....
Soort fotografie is landbouw in actie...http://www.tractorsteven.be/
Dank voor tips.....
Comment